wat moet ik nou nemen?

Pagina: 1
Acties:

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een paar vragen over het nemen van breedband internet.

Ik woon in Maassluis postcode 3141TH en dan heb ik de keuze uit Planet internet ADSL, XS4ALL ADSL, en kabelfoon, maar onlangs is hier ook reclame gemaakt door Chello dat zij hier nu ook verkrijgbaar zouden moeten zijn.
Naja ik snel bellen naar Chello en gevraagd hoe het precies zat, het antwoord was: onze systemen worden eens in de maand geupdated dus u valt nog net buiten ons bereik, misschien zodra onze systemen zijn geupdated dat het dan beschikbaar zou moeten zijn.
Okee prima dan, effe wachten dus.

Met ADSL van KPN zou je af en toe niet goed kunnen online spelen (is dit waar?)en nog wel eens wat problemen geven met verbinding zoeken en dergelijke problemen (is dit ook waar?).

Maarja ik ben dat abonnementje van Kabelfoon - basic wel spuug en spuug zat met een snelheid die max 6 a 8 KB/s is, tuurlijk hebben zij nog wel meer abbonnenmenten maar dan zit ik aan een download limiet vast van maar 5GB, dat is dus niks voor mij en dan betaal je 79,90 piek.
ADSL kan ik dus ook nemen maar dan moet je gelijk die modem kopen, opzich geen punt maar wil nog even wachten en vandaar ook deze post met een paar vraagjes.
En dan Chello, die dan binnen een maand hier beschikbaar moet zijn(??).

even alles op een rijtje.
specificaties:

--->Kabelfoon - Premium abbonnement(ze hebben ook internet+ maar dan heb je iets van 5 a 6 upload en dat is ook niks.)

type modem: Terayon modem
snelheid download/upload: 384/128
dataverkeer: 5GB
Server: ja
prijs: 79,90

--->ADSL van MxStream (cistron en dergelijke zijn hier nog niet, en BabyXl schiet ook niet op)

type modem: via UTP modem
snelheid download/upload: 1024/256
dataverkeer: onbeperkt
Server: Mogelijk
prijs: 175,-

--->Chello

type modem: via UTP modem
snelheid download/upload: ?? Hoor van mensen in Vlaardingen en Spijkernissen dat zij gemiddeld met zo'n 100 a 160 KB/s downloaden en 16KB/s uploaden.
dataverkeer: onbeperkt
Server: ??
prijs: F90,-

Een poosje geleden had ik al eens dat Kabelfoon Premium aangevraagd maar dat duurde rond de 15 weken
flink balen dus als je wordt verteld dat de wachtijd 6 a 8 weken zouden moeten zijn.
En vaak genoeg terug gebeld waarom het zolang duurt, de antwoorden die je krijgt zijn zo vreselijk simpel en zielig (v.b. uhm ik zou niet weten waarom het zolang duurt meneer heeft u wel een aanvraag ingedient?)
en om die redenen wil ik eigenlijk al geen kabelfoon meer. oftewel finito, the end, einde voor die optie om voor hun te kiezen.

Chello duurt nog wel een tijdje (ze zeggen een maand maar dat duurt dus nu ook al langer, waarom dan die pokke reclame posters overal)
maar dan ga je wel lekker snel dus (zie specificaties)
Maarja om daar op te gaan wachten ben ik dan dus ook wel een beetje moe van geworden. en wie weet hoe lang dat kan gaan duren.

MxStream, tja heb ik nog geen ervaring mee en ook mensen in mijn omgeving hebben er geen ervaring mee.
Zijn die Doe-Het-Zelf pakketten een beetje goed uitgelegd en makkelijk?
Ben niet 2x linkshandig dus volgens mij moet het dan wel te doen zijn, nietwaar?
Ik zit ongeveer zo'n 20meter vanaf het hoofd aansluiting af, wat is dan het beste? om circa 20 meter telefoon snoer door te trekken of 20 meter UTP kabel doortrekken?
En ik zou graag wat reacties willen horen van mensen die met ADSL in de regio van Rotterdam zitten, hoe het hun bevalt en hoe alles is verlopen, en bij wie ze het hebben.

Zelf dacht ik aan Mxstream te nemen, maar dat is flink prijzig, dan dacht ik: dan ga ik eerst voor het goedkopere mxstream van 99,- per maand en als dat me bevalt kan ik altijd nog naar de duurdere mxstream vorm overstappen, kost me dan wel eenmalig f40,- om het om te zetten naar hoger.

Tevens wilde mijn moeder via haar pc ook willen internetten maar dat mag/kan niet met het Basic abbonnement, maar kunnen zij dat zien of dat daadwerkelijk gebeurt ja of nee?

Wat vinden jullie dat ik het beste kan nemen??

Alvast bedankt.

ps. begin niet te blerren over spellingsfouten of over die search knop en dergelijke onzin, en kreten zoals ik heb hier helemaal geen kabel of ADSL.

Nogmaals bedankt alvast.

39

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 23:56

qless

...vraag maar...

MxStream zit nu nog met een Dashboard/VPN inlog, dit zou eruit gaan (waarschijnlijk april...maar niet zeker), daarna zouden de inlog problemen over moeten zijn.
(ikzelf heb adsl met PPPoE inlog,werkt perfect)

Als je de Basic wil delen kun je dat makkelijk doen door 1 machine als NAT-server te laten draaien, ik doe dat mbv linux, windows kan het natuurlijk ook, en ja, dat zouden ze kunnen zien, en nee, ze letten daar niet op!

Ping tijden zijn bij ADSL meestal beter dan bij Kabel (dus beter voor online-games)

oh ja->doe het zelf is ontzettend makkelijk te installeren...
Neem wel de Ethernet modem, en niet de :r USB

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Chello komt niet in Maasluis, da's alleen Kabelfoon. Verder is het Premium abbo intussen verhoogd naar 512 kbit voor 80 piek.

Ik zou als je errug veel wilt downloaden voor ADSL gaan. Kabelfoon hanteerd een limiet van 5 Gb per maand.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Chello adverteerde hier een hele poos met posters op reclame bushokjes.
Zelf nog een email gestuurd en het antwoord was dat het kon maar bij de helpdesk weer niet.

Enne die splitter die zit er toch ook gewoon bij in het doe-het-zelf-geval ?

39

Verwijderd

idd waarom zou kabelfoon chello op hun netwerk toelaten :?

dan is kabelfoon zo over de kop...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
en hoe zit het nou exact met het verlengen van de telefoon snoer of utp?
(zie boven voor een duidelijke vorm van mijn vraag)

39

Verwijderd

Telefoon kabel (GEEN(!) ISDN) is een 4-aderige kabel, UTP kabel is een 8-aderige kabel. Telefoon-kabel heeft een kleiner plugje dan UTP.

Ik zou gewoon een UTP-kabeltje trekken, dat wordt dan 1 kabel van 15 meter (langer heb ik ze nog nergens gezien, misschien op internet :?) en dan 1 kabel van 8 meter daaraan koppelen, 23 meter zou toch wel voldoende zijn??

Je kunt die kabels aan elkaar koppelen met een koppelstukje met 2 RJ45 ingangen (dit koppelstukje wordt waarschijnlijk verkocht als een ISDN-koppelstuk).

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
:) dat gaat eigenlijk dus net niet met 15 utp en 8 meter telefoon snoer want dan moet die modem ergens aan de muur worden vastgemaakt. :)

Maar mij gaat het er gewoon om ik wil weten wie het meeste datverlies heeft?
telefoon snoer van 20 meter
of UTP kabel van 20 meter?

39

Pagina: 1