Skypen vanuit dubai

Pagina: 1
Acties:

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-02 16:22
Goedemiddag allemaal!

Ik heb een klein probleempje. Een vriend van mij verblijft op dit moment in Dubai. Zoals sommige van jullie misschien wel weten is Skypen in Dubai geblokkeerd 8)7. Nu vroeg hij aan mij of er misschien een manier is dat hij via een soort VPN, verbinding kan maken met mijn netwerk, om zo die blokkade te omzeilen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat zo 1 2 3 kan. Nu is mijn vraag aan jullie, of er misschien wel een makkelijke oplossing is!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een VPN zou het idd kunnen ja :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer eens met TunnelBear, werkt heel goed :) Kan je VPN-en naar de UK, en van daaruit naar NL, zou goed moeten gaan.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-02 14:33
Kun je niet gewoon een ander programma gebruiken, dat vergelijkbaar is met Skype?
Ik heb hier verder geen verstand van, maar voor bijna elk bekend programma zijn er wel 4/5 alternatieven beschikbaar.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Farid_A schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:20:
Goedemiddag allemaal!

Ik heb een klein probleempje. Een vriend van mij verblijft op dit moment in Dubai. Zoals sommige van jullie misschien wel weten is Skypen in Dubai geblokkeerd 8)7. Nu vroeg hij aan mij of er misschien een manier is dat hij via een soort VPN, verbinding kan maken met mijn netwerk, om zo die blokkade te omzeilen. Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat zo 1 2 3 kan. Nu is mijn vraag aan jullie, of er misschien wel een makkelijke oplossing is!
Wat heb jij voor merk/type router en/of 24/7 draaiende server? Afhankelijk daarvan zou je zelf evt een VPN server kunnen opzetten zodat hij via jouw verbinding kan Skypen. In theorie zou dat moeten werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 17:53
Vergeet niet dat Dubai zwaar "gecontroleerd wordt" door de overheid. Er zullen diverse dingen niet mogen ivm de "veiligheid"

• Farid_A
Raven schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:21:
[...]

Wat heb jij voor merk/type router en/of 24/7 draaiende server? Afhankelijk daarvan zou je zelf evt een VPN server kunnen opzetten zodat hij via jouw verbinding kan Skypen. In theorie zou dat moeten werken.
Ik heb een een Sitecom WL341, en ik heb geen server thuis. Ik heb wel een PC thuis staan die vaak 24 uur aan staat. Misschien dat het zo kan?
Snake schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:31:
Probeer eens met TunnelBear, werkt heel goed :) Kan je VPN-en naar de UK, en van daaruit naar NL, zou goed moeten gaan.
Bedankt! Ik ga een kijkje nemen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Via Hamachi ?

Abort, Retry, Quake ???

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
MSN messenger met webcam en microfoon?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Farid_A schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:44:
[...]

Ik heb een een Sitecom WL341, en ik heb geen server thuis. Ik heb wel een PC thuis staan die vaak 24 uur aan staat. Misschien dat het zo kan?
Die router heeft voor zover ik weet geen ingebakken VPN server, wat voor besturingssysteem gebruik je op die pc?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Farid_A
Raven schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:57:
[...]

Die router heeft voor zover ik weet geen ingebakken VPN server, wat voor besturingssysteem gebruik je op die pc?
Er staat bij de settings van de router wel iets over Virtual Server. Op de betreffende pc draait Windows 7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm een blokkade omzeilen die streng gecontroleerd wordt door de overheid?
Etisalat roept overigens
“It’s illegal to use voice over IP in the UAE and it is left to the regulatory authorities to allow or disallow such things,”
Maar volgens mij is skype niet geblokkeerd (heb t zelf ook wel gebruikt), maar is het domein skype.com (en verwante domeinen) geblokkeerd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Farid_A
BtM909 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:27:
Ehm een blokkade omzeilen die streng gecontroleerd wordt door de overheid?
Etisalat roept overigens
[...]

Maar volgens mij is skype niet geblokkeerd (heb t zelf ook wel gebruikt), maar is het domein skype.com (en verwante domeinen) geblokkeerd :)
Oke, dus als ik hem het installatiebestand van Skype opstuur kan het misschien wel lukken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is voor mij een tijd geleden, maar zonder Wikipedia: Deep packet inspection wordt t lastig om Skype te detecteren (lees ik), dus je kan het proberen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-02 19:11
Ik denk dat de dns routes naar skype.com worden omgeleid door de ISP's

Beter ga je opzoek naar een alternatief ? :)

Verwijderd

Nee, LogMeIn Hamachi maakt de meeste PC's traag. Misschien is die PC van Farid_A's vriend al niet zo snel?

Ik zou anders voor MSN Messenger kiezen, maar Facebook kan ook. ;)

• Farid_A
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:32:
[...]

Nee, LogMeIn Hamachi maakt de meeste PC's traag. Misschien is die PC van Farid_A's vriend al niet zo snel?

Ik zou anders voor MSN Messenger kiezen, maar Facebook kan ook. ;)
Ja het is niet een al te beste pc van hem nee, haha. Ja anders proberen we msn messenger wel. Of Google chat.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

En compleet andere diensten dan zoals Voipbuster? Gewoon gratis van PC-PC?

Verwijderd

Hallo,
Ik ben zelf een aantal maal in Abu Dhabi geweest en als Skype al is geinstalleerd op je PC, kan je gewoon skypen. De |Skpe domeinnaam wordt geblokkeerd zoals een van de andere schrijvers al zei. Een installerbestand sturen helpt ook niet, want die haalt de echte installatiebestanden op van een Skype server. Je moet dus aan een volledig installatiepakket zien te komen van het programma en dat opsturen naar je vriend. Het lukte mij destijds niet om ziets te vinden, maar ik heb toen ook niet erg mijn best gedaan.

Doe je geluk ermee.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• Farid_A
Dank je wel! Ik kreeg telkens dat bestand van skype, dus niet de full versie. Dan stuur ik hem deze op, en dan moet het dus lukken. Bedankt voor de snelle response allemaal!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Farid_A schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 18:48:
[...]

Dank je wel! Ik kreeg telkens dat bestand van skype, dus niet de full versie. Dan stuur ik hem deze op, en dan moet het dus lukken. Bedankt voor de snelle response allemaal!
Nu ben ik alleen nog even nieuwsgierig naar het waarom... Zoals een echte tweaker betaamt ;) Waarom geen alternatief voor skype? Door de lijst met contactpersonen die er in staan of praktische redenen?
Pagina: 1