Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe dienstregeling ov

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
11 december ging de nieuwe dienstregeling in. Zou het er beter op worden zoals de bedoeling hoogstwaarschijnlijk is, of gaat het erop achteruit? Ik snap dat het altijd voor sommige negatief uitpakt en voor anderen positief.

Met de trein heb ik niet veel negatieve veranderingen ondervonden, maar met de bus integendeel.

De busverbindingen sluiten niet goed meer aan. Zo gaan er bijvoorbeeld vanaf mijn hogeschool twee bussen op exact hetzelfde tijdstip. Niet erg prettig, aangezien je ruim 20 minuten moet wachten op de volgende bus en daardoor je trein mist. Ook komen sommige bussen niet opdagen heb ik gister en vandaag gemerkt. Misschien is het nog wennen, maar misschien ook niet.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, omdat mijn ervaring en van vele anderen die ik persoonlijk ken tot nu toe erg slecht zijn. Ik heb het over het vervoer van Noord-Holland en met name regio Alkmaar.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wellicht komt het doordat ik slechts twee vervoersmiddelen gebruik (tien minuten trein, twintig minuten bus), maar ik heb er dit jaar gelukkig geen last van gehad: bij beiden is de dienstregeling niet aangepast. :P

Vorig jaar was het vervelender: de pendtrein tussen Alphen (instap) en Leiden (uitstap) kreeg ineens een nieuwe route, en reed nu van Gouda naar Alphen naar Leiden (en weer terug). Hierdoor was 'ie tijdens de spits iedere half uur een minuut of vijf te laat in Alphen, waardoor ik m'n aansluiting bij Leiden miste. Mijn brief hierover naar de NS is doodgezwegen. :')

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 13-12-2011 13:58 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nog niet gereisd op mijn traject (over een uurtje), maar ik geloof dat er voor mij juist veel meer mogelijkheden/treinen zijn, de lijn A'dam-R'dam.
Het is in ieder geval goed dat de Fyra beter wordt ingezet.

Maar andere lijnen zijn juist minder geworden. Zo las ik dat (om even bij Alkmaar te blijven) de lijn Alkmaar-Den Haag geschrapt is, bijvoorbeeld.

Maar al met al heb ik op het eerste gezicht wel het idee dat de NS de dienstregeling positief verbeterd heeft. De tijd zal uitwijzen of dat ook zo is.

Wat er qua OV in mijn stad, A'dam gaat gebeuren weet ik nog niet, daar is de nieuwe dienstregeling pas in januari en volgens mij is dat no niet de nieuwe post-bezuinigingsdienstregeling.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
@CodeCaster

Oké, gelukkig heb je er nu (nog) geen hinder van. Als er een handjevol mensen een brief naar de NS stuurt, helpt dat (vrijwel) niets. Dus dat heeft bijna nooit zin.

@anandus

In jouw geval hoor ik inderdaad verhalen dat de verbindingen Amsterdam - Rotterdam beter zijn. Ik heb geen problemen met de NS, maar eigenlijk enkel met de bus. Hopelijk verandert er in Amsterdam niet veel wat jou nadelig uitkomt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

anandus schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:57:
[...]

Wat er qua OV in mijn stad, A'dam gaat gebeuren weet ik nog niet, daar is de nieuwe dienstregeling pas in januari en volgens mij is dat no niet de nieuwe post-bezuinigingsdienstregeling.
GVB heeft al eea online staan, niet volledige dienstregeling, wel wat er per lijn verandert qua route en/of frequentie. Voor mij verbazingwekkend goed nieuws, er was sprake van dat bus 48 zou verdwijnen, maar het blijkt juist uitgebreid te zijn en gaat in de vroege avond vaker rijden :)

Qua trein verandert er op de enige trajecten waar ik vaker reis niets, A'dam Amstel naar R'dam Alexander en A'dam Amstel naar Nijmegen Dukenburg evenveel treinen even snel (en als ik het zo zie exact zelfde tijden ook). En er rijdt nog zat tussen A'dam Zuid en Schiphol.

Ben trouwens benieuwd naar de veranderingen bij de RET - metro E (Den Haag CS -> R'dam) wordt nu doorgetrokken naar Slinge. Aangezien m'n broertje in de buurt van Zuidplein gaat wonen ga ik absoluut nog een keer met de metro van Den Haag naar Zuidplein zonder overstap :P

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 13-12-2011 15:42 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

a'dam - rotterdam heeft op de kaart een betere verbinding. Maar eigenlijk worden mensen die vanuit rotterdam komen gedwongen een fyra kaartje te kopen. De normale trein gaat nu namelijk via haarlem en dat is sowieso al een 10 minuten langere rit.

Zeker als je naar shiphol moet is dat gewoon gaar...

Buiten dat is mijn verbinding (delft-amsterdam) ook niet veel beter. Ik moet eerder weg, om later aan te komen. leuk dat er dan meer treinen per uur gaan, maar dat is een keuze tussen te laat, of veel te laat.

blup

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:51:
11 december ging de nieuwe dienstregeling in. Zou het er beter op worden zoals de bedoeling hoogstwaarschijnlijk is, of gaat het erop achteruit? Ik snap dat het altijd voor sommige negatief uitpakt en voor anderen positief.

Met de trein heb ik niet veel negatieve veranderingen ondervonden, maar met de bus integendeel.

De busverbindingen sluiten niet goed meer aan. Zo gaan er bijvoorbeeld vanaf mijn hogeschool twee bussen op exact hetzelfde tijdstip. Niet erg prettig, aangezien je ruim 20 minuten moet wachten op de volgende bus en daardoor je trein mist. Ook komen sommige bussen niet opdagen heb ik gister en vandaag gemerkt. Misschien is het nog wennen, maar misschien ook niet.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, omdat mijn ervaring en van vele anderen die ik persoonlijk ken tot nu toe erg slecht zijn. Ik heb het over het vervoer van Noord-Holland en met name regio Alkmaar.
Toevallig de Inholland Alkmaar zeker? Dat met die bussen is al sinds 2005 en nog eerder aan de gang (ben in 2009 daar afgestudeerd). Klachten vanuit de studenten worden nooit aangepakt. Maar het is ongeveer 15 minuten lopen naar het station, dus waarom geen fiets neerzetten (mocht het een keer regenen, pak je de bus). En als je de bus mist de broodjes donner aan de overkant van het station zijn zeer goed :9 .

Volgens mij wisselt de bus ook 2 keer per jaar van dienstregeling, maar het is daar al jaren rampzalig. Wie ooit bedacht heeft dat de bus Uitgeest - Akersloot - Alkmaar niet meer verder hoefde te rijden dan Heiloo is ook gek. Was mijn back-up als ik de trein miste, duurde bij elkaar ongeveer even lang.

huidige opstelling

Verwijderd

Topicstarter
Vind het echt leuk om jullie ervaringen te lezen.

@Mcdeath

Klopt, Inholland Alkmaar. Echt een ramp is het geworden. We (studenten) dachten tijdens de vorige dienstregeling dat het niet erger kon, maar het tegendeel is dus bewezen.

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:22
De bezuinigingen op het OV is hier (regio Utrecht) voor mij goed te merken. Er zijn een aantal haltes afgeschaft waardoor een deel van het dorp een heel stuk moet lopen (sommigen komen zelfs met de fiets of de auto naar de bushalte!).
Daarnaast is het aantal ritten voor een ander deel van de haltes ook nog eens flink verminderd (2 ritten ipv 6 ritten per uur, de eindhalte voor die andere 4 ritten (die gelukkig nog wel een stuk rijden) hebben ze wat naar voren verplaatst).
Dat er hier dan een minister is die 100 miljoen wil investeren zodat ze het gaspedaal in haar dikke audi wat dieper in kan trappen snap ik dus helemaal niets van...

Aan de andere kant wel een positief puntje. Vanaf Utrecht CS reden er eerst twee bussen op hetzelfde tijdstip (elke 10 min) weg naar het bedrijventerrein waar ik werk, nu rijden ze netjes om de 5 minuten.
Pagina: 1