Marktplaats - Geschil over 'Office 2010' licentie..

Pagina: 1
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb twee weken geleden 'Office 2010 Professional' gewonnen, naja dat staat op www.4launch.nl/zoekactie.
Daar ik geen Professional licentie nodig heb, heb ik deze ook te koop aangeboden, hier in de V&A en op MP..

Via MP de deal gesloten voor €230,00 euro inclusief verzekerde verzending... DVD is vandaag afgeleverd, maar persoon in kwestie is niet blij, zegt dat ik software heb verkocht wat ik anders betiteld heb, 'wil stappen ondernemen', ik verkoop illegale software en blablabla.. Deert me allemaal niet, maar ik wil het wel netjes en clean oplossen. Deze persoon had tig vragen, wilde foto's en dergelijke en die heb ik hem uiteraard allemaal netjes toegestuurd. Hij twijfelde over de echtheid van de software, heb hem gezegd dat ik deze gewonnen heb en dat ik in de veronderstelling ben dat dit legale software is en geen namaak. Persoon twijfelde nog steeds, nou geen probleem, heb hem gezegd dat het mij niet uitmaakt als hij hem niet koopt, dan wacht ik wel op een andere koper.. Naja toch overstag gegaan, geld overgemaakt en nu is meneer dus niet blij en is alles illegaal en blabla...

Sorry voor de ellenlange mailconversatie, maar alles mag gewoon open worden gespeeld:

8 december: Frankie --> CLB

Beste CLB,

Graag hoor ik van u of dit een 32 of 64 bits versie is van het programma, en of het hier om originele software gaat. Voorts zou ik graag van u de prijs incl verzending binnen nedeland willen horen en hoe het geld over te maken. Ik moet absoluute legale software hebben zonder een enkel addertje onder het gras om het zomaar te zeggen. alvast bedankt

Frankie

8 december: CLB --> Frankie
Beste Frankie,

- Dit zijn alle versies (32bit en 64bit) op 1DVD en het systeem waarop deze Office 2010 Professional wordt geïnstalleerd bekijkt zelf welke versie er nodig is. Dit staat ook aangegeven op de laatste foto van de advertentie! Deze foto kan ik indien gewenst ook doormailen natuurlijk, zodat u hem in het groot hebt en het zelf kunt lezen!

- Het gaat hier uiteraard om originele software, gewonnen bij een webshop, maar zelf dus niet nodig

- De nieuwprijs van dit pakket ligt op de €450,00 euro (maar dit is bij een bedrijf met slechte beoordelingen) Zie hiervoor: pricewatch: Microsoft Office Professional 2010 UK Zodoende heb ik zelf een prijs van €265,00 euro in mijn hoofd, inclusief eventuele (verzekerde) verzending!

Bedankt voor de interesse, mvg CLB

8 december Frankie --> CLB
Ik wil u vooralsnog 225 euro betalen.

Het is dat ik niet illegaal wil werken, maar heb geen bedrijf en dus wordt het dan te duur, dan kan ik beter naar de home versie gaan. Bedankt voor de snelle reactive in ieder geval.
Frankie

8 december CLB --> Frankie
Beste Frankie,

Ik wilde 265,00, u wil hoogstens 225 euro betalen... Als u akkoord gaat met 230
(zodat ik alvast een deel van de verzendkosten terug heb) wil ik akkoord gaan.

Dan betaald u 50% van de nieuwprijs (alhoewel dat bij een ietwat slechte webshop is, maar okee) MvG CLB

8 december Frankie --> CLB
Voor wat betreft de prijs kan ik wel akkoord gaan met 230 euro indien het een echt volledige retail versie is. Helaas kan ik als gevolg van een gebroken schouder en ook nog eens een gebroken sleutelbeen niet naar wateringen komen om het pakket te komen ophalen. Auto rijden is voorlopig niet van toepassing de komende 2 maanden. Daarmee heb ik tevens een problem, en dat is dat ik me niet kan overtuigen dat ik met zekerheid koop. Dat deed ik voorheen nooit, maar na een ( 1 ) zeer teleurstellende ervaring wel. Dus de vraag is, hoe kunnen we tot een voor beide partijen betrouwbare verkoop komen. Zekerheid omtrent legaliteit van software, ongebruikte licentiecode, sealing en zekerheid van ontvangst van geld.
Frankie

8 december CLB --> Frankie
Beste Frankie,

Het is werkelijk waar, echt een volledige retail versie, gesealed en wel! Als je meer foto's wilt, ask me! Of meer info over de verpakking of wat erop staat en dergelijke.. Dan hoor ik het graag van je!

Het is uiteraard begrijpelijk dat men erg moet opletten, helemaal op Marktplaats, ik ken het ook... Lastig!

Ik weet niet of je bekend bent met de website van Tweakers.net? Daar ben ik een fervent forumuser van en daar staat dit software-pakket ook aangeboden, zie daarvoor: V&A aangeboden: Microsoft Office Professional 2010 UK

Als je dan verder klikt zie je dat men mij feedback kan geven over gedane deals en transacties met mij, zie daarvoor: gallery: CLB
Het werkt net zoals bij eBay, je kan mensen beoordelen op verschillende punten en zoals er te zien is, zijn er tientallen mensen die tevreden zijn over mij, de transacties enzovoort.

Helaas ligt ook te ver weg om even af te reizen om het persoonlijk langs te brengen! Je kan uiteraard ook gewoon Googlen op m'n naam, maarja het is en blijft lastig.

Als jij een andere optie / manier weet, dan hoor ik dat uiteraard graag! Cheers CLB

9 december Frankie --> CLB
Heb je een foto van de sealing van de coa sticker, certificaat of authenticity ?

Frankie

9 december CLB --> Frankie
Frankie vraagt,
CLB maakt de gevraagde foto's!

Zijn bijgevoegd als attachment! Cheers CLB

Ook met deze foto’a kom ik helaas niet echt verder.
Ik bezocht deze pagina : http://www.microsoft.com/...l/Software.aspx#Packaging en dacht dus met de originele photo’s verder te komen, helaas. Het bedrag is te hoog voor mij om te gokken, en zo zullen vele mensen er over denken anders was het packet allang verkocht. Er is een hele serie chinees fabrikaat op de markt dat zelfs door dealers heel moeilijk te onderscheiden is. De koper komt daar na installatie pas achter, want dan wordt na verloop van kortere tijd de sleutel ineens op non aktief gesteld omdat blijkt dat het geen !!! legal product was. Een gewonnen software pakket zoals u zelf vermeld zou wellicht wel eens tot zo’n serie kunnen behoren. Ik kan zo niet een ander manier verzinnen, om legaliteit te toetsen helaas.
Frankie

9 december CLB --> Frankie
Beste Frankie,

Gokken hoeft niet, het is ja of nee.. Het is 100% originele software, gewonnen bij een wedstrijd,zoals ik al heb aangegeven. Waar is dit gewonnen? Bij de online-actie van de webwinkel 4Launch uit Eindhoven. Zie voor een linkje: http://www.4launch.nl/zoekactie. En die geven mij echt geen halve Chinese namaaksoftware.

Dat mensen hier zo over nadenken lijkt mij niet waar. Het is een Professional editie, waarbij veel mensen genoeg hebben aan de basissoftware van Office 2010 en dus niet op zoek zijn naar een Professional editie. Er is animo genoeg maar de biedingen blijven (ver) onder mijn vraagprijs en daarom staat het pakket nog op Marktplaats.nl / Tweakers.net

Op Tweakers.net ben ik een actief lid met genoeg positieve beoordelingen =)

Als dit alles u niet over de streep trekt, jammer, maar ook geen probleem..
Ik wacht wel op een volgende koper en u loopt een mooie deal mis.

Cheers CLB

Ik neem het voor waarheid aan, zeg maar waar het geld ofwel 230 euro over te maken.
Frankie

10 december CLB --> Frankie
Beste Frankie,

De 230,00 euro kunt u overmaken op:
ING-rekeningnummer XXXXXXXXXXXX ten name van CLB

Als het geld erop staat gaat het op de bus! Cheers CLB

10 december Frankie --> CLB
Zojuist via ing online overgemaakt het bedrag van 230 euro.
Het is ing naar ing verkeer, dus zou het er nu al bij u op uw rekening moeten staan.
Frankie

Beste Frankie,

Geld staat inderdaad op de rekening, top!
Zodoende gaat de software maandag op de post,
dan kan ik even goede enveloppen kopen namelijk!

Als die op de post zit, laat ik het je uiteraard weten! Cheers CLB

Bedankt voor de medewerking.
Is het een 1 pc 1 gebruikers versie of een 2 pc 2 gebruikers versie, weet u dat ??
Frankie

Beste Frankie,

Dat durf ik niet te zeggen... Kan het op de buitenkant van de verpakking ook niet 1,2,3 vinden.. Als u zegt waar ik dit eventueel zou kunnen vinden / waar ik dit aan zou kunnen zien, kan ik het nogmaals bekijken..

Cheers CLB

Geen idée, ik zie het wel achteraf. Anders installeer ik op mijn andere pc’s wel office 2007.
Prettig weekend.
Frankie

12 december CLB --> Frankie
Beste Frankie,

De DVD is zojuist op de post gedaan, verzekerd en wel tot en met €500,00 euro.
Bijgevoegd is de bon met de Track & Trace code die te volgen is via www.tracktrace.nl

Cheers CLB

13 december Frankie --> CLB
Best CLB.
Het pakket heb ik inmiddels opengemaakt, en het is geen normale Retail versie zoals u heeft toegezegd te verkopen. Eenmaal de verpakking opengemaakt blijkt dat op de disk staat Promotional Disc, not for resale. De software is op dit moment door mij niet geinstalleerd, daar er redelijke kans is dat de key ook nog eens niet wordt geaccepteerd. Ik hoor van u hoe u dit gaat oplossen ofwel compenseren., alvorens ik verder stappen zal ondernemen. Zoals u ongetwijfeld weet, is deze transaktie illegal. Tevens had u mij tevoren moeten informeren omtrent de tekst die op de doos staat : “not for resale “ Had u mij die informative gegeven, dan was ik niet tot aankoop overgegaan. Kortom I ga niet akkoord met het door u geleverde, tegen de prijs van 230 euro, om reden dat het geen retailversie is zoals in de advertentie en email contact vermeld.
Frankie

13 december CLB --> Frankie
Beste Frankie,

Ik heb alle benodigde informatie gegeven die nodig was, foto's gestuurd en codes opgezocht...'Deze transactie is illegaal...' Uhm mooie woorden, maar dat is natuurlijk de reinste onzin, punt.'Not for resale' staat op elke Office-boxing en houdt in dat hij niet voor herverkoop is als de verpakking open is geweest, omdat men dan immers niet weet of de licentie al gebruikt is, deze was gewoon gesealed. Als het echt zo'n punt was geweest, had u de sealing er ook niet vanaf moeten halen, want herverkopen kan ik natuurlijk ook niet meer. Dan kun je wel stellen dat je niet akkoord gaat, maar ik ga ook niet akkoord met een
geopende verpakking, simple as that. Ik zal is informeren op wat fora hoe of wat, maar dit is gewoon volledig legale software. Zou toch wat zijn als een bedrijf mij illegale licenties verstrekt, dus dat gaat er bij mij niet in. Ik zal ook contact opnemen met 4Launch, dus ik kom erop terug! We spreken elkaar, Cheers Colin

13 december CLB --> Frankie
Dit is zojuist naar 4Launch verstuurd:

"Beste heer / mevrouw,

Zaterdag 3 december heb ik in Delft een 'Office 2010 Professional' editie gewonnen (http://www.4launch.nl/zoekactie/) Aangezien ik die persoonlijk niet nodig had, is deze het internet op gegaan om te verkopen en dat is dan ook gebeurd. Nu krijg ik een email van deze koper, dat het om een 'promotional disc' gaat en het geen volledige retailversie betreft.. Uiteraard sta ik hier nogal van te kijken, want het is vrij apart dat een webshop als 4Launch mij een promotie-versie aanbiedt..

Zodoende de vraag of deze 'promotion disc' (uiteraard ongebruikt en wel) te ruilen valt voor een normale / officiele retailversie van Office 2010 Professional.

Als u meerdere gegevens nodig heeft hoor ik het graag, mvg CLB"

Mijn vraag aan jullie is dus, hoe te handelen in deze situatie? Ben ik verkeerd geweest door te stellen dat dit een officiele Office 2010 Professional licentie is, heeft 4Launch mij een cheapass, gare, weirde licentie gegeven? Promotie disc wat houdt dat in? Volgens mij gewoon een volledige legale licentie / software, maar dan als promotiedisc, net als die PS3 games die dan in die CD-hoesjes zitten ipv PS3-doosjes... Ik heb alle informatie gegeven waar desbetreffende persoon om vroeg, heb hem foto's gestuurd van codes waar persoon om vroeg, staan grote resolutie foto's in de advertenties, nergens stickers in de trend van 'promotional' only enzovoort... Dusja ik heb zoiets van 'Ik heb geïnformeerd waar nodig, je bent vrij om te kopen wat je wilt of niet, bij twijfel had je het niet moeten doen en nu kom je achteraf klagen en is de sealing er ook nog is vanaf gehaald, dus terugnemen is een no-go!' maar misschien delen jullie wel een geheel andere mening en dan hoor ik die graag!!

Wiethoofd wees me op: http://www.microsoftvolum...m/Appendix.aspx#appendix1 waar staat:
50% Off First Year New Office Open Value Subscription Promotion
From October 1, 2011 to December 31, 2011, any customer signing a new Open Value Subscription agreement is eligible to acquire Microsoft® Office Professional Plus 2010 Up to Date (UTD) license, which enables 50% discount in the first year of the subscription agreement. This extended UTD promotion only applies to Microsoft Office Professional Plus 2010 acquired under the Open Value Subscription program and no requirement exists for you to have acquired a previous version of the product. This offer is not applicable to customers already licensed under the Open Value Subscription program and renewing the Open Value Subscription agreement.

maar daar begrijp ik ook de ballen van :X :?

So any suggestions? Dank!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 10:45
Je hebt toch gewoon verkocht wat je aangeboden hebt? Als die man überhaupt niet de moeite neemt om iets te installeren komt hij er ook nooit achter...

Misschien dat hij microsoft kan bellen en zo kan verifiëren of de key die erbij zit werkend is. Daarnaast dacht ik dat je office wel kan installeren zonder het te registreren en een 30 dagen trial hebt?

Ik denk dat die Frankie gewoon geschrokken is omdat er not for resale opstaat. Heb net even op mn COD:MW3 doosje (ps3) gekeken en daar staat ook op: Not for resale or rental, blablabla...

Als ik zou willen kan ik het spel ook gewoon op MP zetten en zeggen dat het een origineel legaal gekocht spel is en dat het bij een andere ps3 zou moeten werken!

Ik zou die man aanraden om z'n key te checken via MS en hem laten vragen of die ooit al eerder geregistreerd is, zo niet dan kan hij het vrolijk installeren

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:49
Dus hij heeft de code niet eens geprobeerd en hij heeft MS ook niet gebeld? Ik zou hem lekker in z'n sop gaar laten koken. Als hij echt een probleem tegenkomt hoor je het wel. Dit is gewoon een scammer die probeert z'n geld terug te krijgen zodat-ie of dan de code in kan voeren of vervolgens niks meer aan jou laat horen.
Hij heeft gekregen waar hij voor betaald heeft en het klinkt allemaal koosjer, dus hij zal echt geen problemen ondervinden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wacht even, wat is het verschil dan tussen een promo-versie en een retail-versie? Ik kan me voorstellen dat de koper zich benadeeld voelt als hij een 'Promotional Copy' ontvangt en je hebt geadverteerd hebt met een Retail-versie. Ik zou je namelijk een zelfde mail hebben gestuurd ;)

Stond er op de doos niets van ''Promotional Copy"?

Verder weet ik zeker dat jij ter goeder trouw gehandeld hebt, dus illegaal zou ik deze transactie niet willen bestempelen, maar hem tegemoet komen lijkt me wel fair.
quote: CLB
Als het echt zo'n punt was geweest, had u de sealing er ook niet vanaf moeten halen, want herverkopen kan ik natuurlijk ook niet meer.
Euhmm? Waarom zou je hem niet door kunnen verkopen?

[ Voor 101% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 14:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• CLB
  • Niet online
Mdehoog schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:36:
Je hebt toch gewoon verkocht wat je aangeboden hebt?
Als die man überhaupt niet de moeite neemt om iets te installeren komt hij er ook nooit achter...
Ik heb deze Office licentie verkocht als V&A aangeboden: Microsoft Office Professional 2010 UK
Ik was in de veronderstelling dat ik deze versie namelijk voor me had liggen, zodoende is dat ook in de advertenties vermeld en is dat vermeld in het emailcontact met deze koper...
Misschien dat hij microsoft kan bellen en zo kan verifiëren of de key die erbij zit werkend is.
Daarnaast dacht ik dat je office wel kan installeren zonder het te registreren en een 30 dagen trial hebt?
Dat is een goede, ga ik melden via email...
Ik zou die man aanraden om z'n key te checken via MS en hem laten vragen
of die ooit al eerder geregistreerd is, zo niet dan kan hij het vrolijk installeren
Si
Siempie schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:54:
Dus hij heeft de code niet eens geprobeerd en hij heeft MS ook niet gebeld?
Dat blijkt niet uit zijn laatste email nee...
Ik zou hem lekker in z'n sop gaar laten koken.
Opzich heb ik ook zo'n idee, aangezien ik alles het beantwoord, heb gefotografeerd wat hij wilde..
Maar nu is het allemaal leuk en aardig, maar als meneer op wat opgelicht.nl fora gaat spammen, nee bedankt.
Als hij echt een probleem tegenkomt hoor je het wel. Dit is gewoon een scammer die probeert z'n geld terug te krijgen zodat-ie of dan de code in kan voeren of vervolgens niks meer aan jou laat horen.
Hij heeft gekregen waar hij voor betaald heeft en het klinkt allemaal koosjer, dus hij zal echt geen problemen ondervinden.
Just my 2 cents inderdaad, maarja zoals ik zeg, geen zin in m'n gegevens op het internet enzovoort...
Gunner schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:58:
Wacht even, wat is het verschil dan tussen een promo-versie en een retail-versie? Ik kan me voorstellen dat de koper zich benadeeld voelt als hij een 'Promotional Copy' ontvangt en je hebt geadverteerd hebt met een Retail-versie. Ik zou je namelijk een zelfde mail hebben gestuurd ;)
Dat vraag ik toch ook, of het een geheel andere licentie is, afgezien van het merkje 'promotion disc'
Stond er op de doos niets van ''Promotional Copy"?
Uiteraard niet, anders had ik dat wel laten weten, dat spreekt imho voor zich:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/429151.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/429152.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/429153.jpg
Verder weet ik zeker dat jij ter goeder trouw gehandeld hebt, dus illegaal zou ik
deze transactie niet willen bestempelen, maar hem tegemoet komen lijkt me wel fair.
Ja maar hoe... Ik ga geen geld terugstorten, dan heb ik niet m'n beoogde bedrag voor de verkoop.. Terug laten sturen is ook onzin, want hoe weet ik dat meneer inmiddels de code niet heeft opgeschreven en even activeert. Straks krijg ik hem terug, netjes en wel, gaat die weer op marktplaats.nl, maarja eerste koper heeft inmiddels Office geactiveerd dus de eventuele tweede koper wordt dan ook weer genakt.. Ja ik kan ondertussen ook nog is kijken of de code al geactiveerd is, maarja dan wordt het steeds gekker in het verhaal natuurlijk... Ook crap..

Uiteraard nog geen emailtje terug van 4Launch over het hoe of wat...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verkoper al om een plaatje gevraagd om eea op te helderen? :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CLB schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:29:
Uiteraard niet, anders had ik dat wel laten weten, dat spreekt imho voor zich:
Ik twijfel ook niet aan je goede intenties, daar spreekt je feedback voor zich.
SH4D3H schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:33:
Dat kan, maar het bewijst nog niets. Als iets een promo-copy is, dan moet dat ook wel duidelijk op de doos staan, en overigens heb ik nog nooit van promotionele versies van Microsoft-software gehoord, hooguit evaluatie-versies.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 14:35 ]

• CLB
  • Niet online
SH4D3H schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:33:
Net binnengekregen, maarja wie zegt dat het mijn DVD is... leuk en aardig allemaal maar misschien had die 'm al liggen.. Ja ik ga natuurlijk nu de gekste dingen denken, want dit is voor iedereen een beetje erg zuur natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M8ZkYSGoVv2avXUnX6ULEXWA/full.jpg

Met bijbehorend mailtje op 13 december van Frankie --> CLB
Ter kennis aan te nemen. Op de dvd verpakking is het nummer 269-14899 gebruikt. Deze versie is veelvuldig op o.a. ebay ter verkoop te vinden. Op de plastic sealing zit echter de sticker “ microsoft office 2010 professional EN retail sticker geplakt met het nummer 269-14670”. Het is dit laatste nummer ( 269-14670 ) dat staat voor een officieele retail versie. De sticker die op de plastic sealing zit geplakt is echter niet !!!! de inhoud van de dvd. Bijgaande de foto van de dvd. Een promotional exemplaar wordt o.a. aangeboden aan bedrijven die mogelijk als bedrijf willen overstappen naar officieele Microsoft software. Op deze wijze kunnen zij het pakket leren kennen alvorens een contract aft e sluiten. Tevens is het meestal gebonden aan een ( 1 ) pc dat apparaat waar het op geinstalleerd wordt. Deinstalleren en later opnieuw op een andere pc installeren valt echter alleen onder een full version retail pakket, en is ook niet mogelijk. Zo ook voor eventuele toekomstige upgrade mogelijkheden die niet gegarandeerd zijn. Het lijkt of het bedrijf dat de prijzen verloot, wel erg iets anders suggereerd als dat zij eigenlijk laat winnen aan deelnemers van de prijsvraag. U zou niet direct hebben kunnen weten, dat de inhoud een promotional disk was, u bent echter wel degene die het geheel verkoopt als wat u denkt geleverd te hebben gekregen van 4lauch. Helaas voor u was dat in dit geval niet zo. Ik neem u dan ook niet iets direct kwalijk in kwaaie zin, u zal echter wel de verkoop transaktie moeten bijstellen voor wat betreft de 230 euro. Ik ga geen slachtoffer zijn en worden van een spel van een bedrijf als 4launch en andere nederlanders. Het zegt wel alles van het bedrijf op zich. Frankie

Imho is het geblaat van dat stickertje, had het gevraagd en ik had er netjes een foto van gemaakt, ja 8)7

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 12:13

Flappiewappie

Hier nog meer

Aangezien Frankie gebroken armen/benen heeft, erg veel verstand van dit soort zaken heeft, voor af te kennen geeft van een fenomeen waar ik nog nooit van gehoord hebt, en achteraf ook met halfbakken feiten komt zou ik het gewoon laten voor wat het is.

Laat hem gewoon die key gebruiken, en mocht hij daarna tegen problemen aanlopen kun je hem altijd nog helpen. Een geopende doos met gelezen key kan je gewoon niet meer terug nemen. Tenzij Microsoft deze key kan omwisselen ofzo?

Hier staat wat

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat is nu je probleem. Je hebt een koopovereenkomst, hij heeft betaald en hij is achteraf ontevreden. Vervelend, maar dat is zijn risico met betrekking tot online kopen van particulieren, hij heeft een controleplicht en heeft daar actief vanaf gezien.

His problem lijkt mij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• CLB
  • Niet online
Ik heb geen problemen =) Maar ik hoef niet straks 'CLB is oplichter' te zien als ik daar op ga Googlen, c'est ca.

Verwijderd

Wellicht kun je de koper een opsomming (dus geen heel verhaal) laten maken van problemen die hij denkt te hebben met deze versie. En vervolgens met hem overeenkomen dat hij Office installeert en jouw key gebruikt, zodat hij vervolgens ziet of het werkt. Probeer dan alle punten van de opsomming samen op te lossen en als dat lukt is de verkoop alsnog in orde lijkt me.

Hij heeft wel een punt, jij kunt er niks aan doen omdat je de doos niet geopend hebt, maar als het gewoon werkt ondanks de promotional copy dan is er toch niks aan de hand?

Kijk desnoods even mee via Teamviewer (al zal hij dat nu ook niet meer vetrouwen) of neem telefonisch contact op. Dan kom je er vast wel samen uit. En 4launch heeft ook telefoon ;) Bellen is sneller!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 14:53 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:58:

Een gesealed exemplaar kun je 100% zeker zijn dat hij nog niet gebruikt is. En dus beter verkoopbaar.

Elect a clown, expect a circus.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Hooglander1 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:48:
Wat is nu je probleem. Je hebt een koopovereenkomst, hij heeft betaald en hij is achteraf ontevreden. Vervelend, maar dat is zijn risico met betrekking tot online kopen van particulieren, hij heeft een controleplicht en heeft daar actief vanaf gezien.

His problem lijkt mij.
Koper heeft bij herhaling aangegeven een Retail versie te willen. Verkoper heeft dat bij herhaling bevestigd. Als er dan uiteindelijk iets anders geleverd wordt dan is niet aan de overeenkomst voldaan.

Kern van de zaak hier lijkt me om vast te stellen dat het geleverde product wel/niet alle functionele kenmerken bezit van een Retail versie. Indien niet dan zal de koop ontbonden moeten worden of verkoper moet alsnog leveren.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rukapul schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:56:
[...]

Koper heeft bij herhaling aangegeven een Retail versie te willen. Verkoper heeft dat bij herhaling bevestigd. Als er dan uiteindelijk iets anders geleverd wordt dan is niet aan de overeenkomst voldaan.
Hoe had verkoper moeten weten dat het hier om een Promo-versie ging? Op basis van de niet geopende verpakking is dat niet te zeggen. Vandaar dat in mijn ogen, maar IANAL, CLB aan zijn informatieplicht heeft voldaan.
Slasher schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:55:
[...]

Een gesealed exemplaar kun je 100% zeker zijn dat hij nog niet gebruikt is. En dus beter verkoopbaar.
Ja, natuurlijk. Maar dan is het een kwestie van vertrouwen. Ik heb ook wel eens een retail-versie van W7 Pro verkocht die al enkele malen geactiveerd was. En ja, de koper kwam inderdaad met een hele waslijst aan vragen en twijfels, en dat is geheel terecht want die zou ik ook hebben. Maar uiteindelijk kon hij hem probleemloos activeren toen de koop gesloten was.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 14:59 ]

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
Installeren, activeren en het zal onmiddellijk duidelijk worden welke licentie hij nu effectief bezit.
Je betaald tenslotte voor de licentie, wat er nu op die DVD geprint staat doet er nu eenmaal amper tot niet toe.

Beetje moeilijke klant uithangen lijkt me dit, zonder effectief te weten of er zelfs een probleem is. En dat allemaal op basis van 2 woorden en wat serienummers in google intypen..

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je mag meneer anders nog wel aan z'n verstand proberen te peuteren dat het niet zo zeer de DVD, als wel de licentiesleutel (aka serial) is die de mogelijkheden van Microsoft-pakketten bepaalt.

Je installeert Windows tegenwoordig ook van één DVD, terwijl er zo maar zes (of meer) varianten op kunnen staan. Wellicht skipt de promo-DVD enkel de licentiesleutelbox bij de installatie zodat je het een maand kunt uitproberen, maar kun je het pakket achteraf eenvoudig unlocken door alsnog de serial in te voeren.

Kortom: laat hem het pakket eerst maar lekker installeren en proberen te activeren. Als dat niet werkt neem je het zootje terug en ga je 4Launch bellen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Gunner schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:57:
[...]

Hoe had verkoper moeten weten dat het hier om een Promo-versie ging? Op basis van de niet geopende verpakking is dat niet te zeggen. Vandaar dat in mijn ogen, maar IANAL, CLB aan zijn informatieplicht heeft voldaan.
Dat had verkoper niet hoeven weten, maar verkoper heeft beweerd (bij herhaling) dat het om een retail versie ging. Hij had dat gewoon niet moeten beweren of een expliciet voorbehoud moeten maken en het risico expliciet bij koper moeten neerleggen (en dan is de waarde bijna nul, logisch).

Overigens kom ik op het internet eenzelfde verhaal tegen inclusief methode om de key te testen:
http://www.erodov.com/for...0-professional/34234.html

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 14:52:
Wellicht kun je de koper een opsomming (dus geen heel verhaal) laten maken van problemen die hij denkt te hebben met deze versie. En vervolgens met hem overeenkomen dat hij Office installeert en jouw key gebruikt, zodat hij vervolgens ziet of het werkt. Probeer dan alle punten van de opsomming samen op te lossen en als dat lukt is de verkoop alsnog in orde lijkt me.
Ja en als die volledig / goed is, zitten we samen met een gebruikte Office 2010, das zuur...
Hij heeft wel een punt, jij kunt er niks aan doen omdat je de doos niet geopend hebt,
maar als het gewoon werkt ondanks de promotional copy dan is er toch niks aan de hand?
Klopt zeker! Maarja ik zou zelf ook gek worden als ik zo'n disc ontvang in de veronderstelling van niet...
Rukapul schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:04:
Dat had verkoper niet hoeven weten, maar verkoper heeft beweerd (bij herhaling) dat het om een retail versie ging. Hij had dat gewoon niet moeten beweren of een expliciet voorbehoud moeten maken en het risico expliciet bij koper moeten neerleggen (en dan is de waarde bijna nul, logisch).
Ja dat is ook zo, maar dat lijkt me niet zo gek als er een sticker op zit met:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yn6dfmwUgaKRjSD1vqPzlvcx/full.jpg
Overigens kom ik op het internet eenzelfde verhaal tegen inclusief methode om het te testen:
http://www.erodov.com/for...0-professional/34234.html
Even bekijken...

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:25

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb een tijdje terug eens een Windows 7 Ultimate pakket gewonnen, 2 dvd's, beide met de tekst "promotional disc". Gewoon geinstalleerd met bijgeleverde key en die was gewoon retail. Na een tijdje heb ik dit pakket ook gewoon verkocht hier op Tweakers, na mijn key te hebben ingetrokken uiteraard. Dus eigenlijk maakt het niet uit wát er op de disk staat, het gaat om de key, en die zal bij het Office pakket ook gewoon retail zijn. Jij hebt verkocht wat je hebt geadverteerd, punt.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/65zekk.jpg

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Users who want to check the activation status and/or the activation type of the Office 2010 programs installed on the computer, the following guide details step-by-step procedures to check and view detailed information on what type (kind of channel) of activation the Office 2010 installation is using and status of Office 2010 activation is.

Open an administrative level command prompt.
Change directory to the Office14 folder at the following location by typing the following command, and hit Enter to execute:
cd \Program Files\Microsoft Office\Office14

Note: For user installing 32-bit (x86) edition of Office 2010 on 64-bit (x64) Windows OS, type the following command instead, and hit Enter to execute:

cd \Program Files(x86)\Microsoft Office\Office14

Then, type the following command, and hit Enter to execute:
cscript ospp.vbs /dstatus

The LICENSE NAME and/or LICENSE DESCRIPTION gives the license type for Office 2010, while LICENSE STATUS shows activation status of Office 2010.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• CLB
  • Niet online
EDIT @ Hierboven: Waar heb je dat precies vandaan?

Ik ga deze mail eruit doen naar desbetreffende koper of zijn er nog op of aanmerkingen?

Beste Frankie,

Ik ben in afwachting van een reactie van 4Launch...

DVD-verpakking en sealing waren een kwestie van het vragen van een foto, dus dat zegt mij persoonlijk vrij weinig. Promotie-discen zijn voor zo ver ik weet, niks anders dan de officiele software alleen met een andere stempel erop. Heb hier enkele PS3 promotie-discs, die in een andere verpakking zitten, een andere opdruk hebben, maar de full game zijn.

En over het niet kunnen weten dat het een promotional-disk was... Uhm ja wat moet ik dan, daar kan ik ook niks aan doen. Als er op de verpakking had gestaan dat het een promotional-disk zou zijn, dan had dit uiteraard in de advertentie gestaan. Dan had ik hem moeten openmaken en dat op foto / video moeten zetten, u had moeten langskomen of niet tot aanschaf over moeten gaan.

Tevens heb ik contact opgenomen verschillende webshops waarbij werd vermeld dat u eerst de DVD maar is moet installeren. Een serienummer of promo-disc zegt namelijk niks, het is de licentiecode die bepaald welke software u installeert. Ik heb u immers ook verteld dat een disc meerdere versies van software kan bevatten, dus op basis van serienummers, codes, foto's of wat dan ook, zegt het me niks.

Anders moet u eerst zelf is contact opnemen met Microsoft, om te laten bepalen wat voor licentie bij de code hoort, dat lijkt me de eerste stap...

We spreken elkaar, Cheers CLB

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

V3g3ta schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:10:
Ik heb een tijdje terug eens een Windows 7 Ultimate pakket gewonnen, 2 dvd's, beide met de tekst "promotional disc". Gewoon geinstalleerd met bijgeleverde key en die was gewoon retail. Na een tijdje heb ik dit pakket ook gewoon verkocht hier op Tweakers, na mijn key te hebben ingetrokken uiteraard. Dus eigenlijk maakt het niet uit wát er op de disk staat, het gaat om de key, en die zal bij het Office pakket ook gewoon retail zijn. Jij hebt verkocht wat je hebt geadverteerd, punt.

[afbeelding]
Helemaal netjes om dat door te verkopen is het natuurlijk niet. Het staat er met koeieletters op dat dat niet toegestaan is. Overigens ben ik wel benieuwd hoe je een key 'intrekt'.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 15:13 ]

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:13:
[...]

Helemaal netjes om dat door te verkopen is het natuurlijk niet. Het staat er met koeieletters op dat dat niet toegestaan is. Overigens ben ik wel benieuwd hoe je een key 'intrekt'.
Als je het zelf niet nodig hebt en het een aardige prijs is waarom niet? :+

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:25

V3g3ta

Fueled by Games!

Klopt, maar ik heb het wel netjes in de advertentie gezet mét de foto's.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

[...]

Dat houd geen stand voor de rechter. Je kunt namelijk niet op de buitenkant van de doos zien, dat dit op de CD/DVD staat.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

BadpunK schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:15:
[...]

Dat houd geen stand voor de rechter. Je kunt namelijk niet op de buitenkant van de doos zien, dat dit op de CD/DVD staat.
In het geval van CLB geef ik je gelijk, in het geval van V3G3ta zie je duidelijk dat het om promo-versies gaat en die heeft hij zoals hij zelf ook aangeeft als zodanig verkocht.
V3g3ta schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:15:
Klopt, maar ik heb het wel netjes in de advertentie gezet mét de foto's.
Two wrongs don't make a right Je had het in de eerste plaats niet mogen aanbieden en T.net had zonder problemen die advertentie kunnen verwijderen.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 15:18 ]

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-01 08:34
[...]

Dat staat tegenwoordig op praktisch alles, maar dat is in dit geval ongeveer net zo rechtsgeldig als eisen dat mensen over hun pc heen pissen wanneer ze 'm opstarten...

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:32

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wanneer ik google op 'microsoft promotional disc' lijkt het erop dat het gewoon een retail-licentie is die je krijgt bij trainingen of verzamelingen van andere software.
Dat houdt dus in dat er niet de volle prijs voor betaald is (wat de koper niets aangaat), maar aangezien je de promotieversie niet los kan kopen is de (vervangings)-waarde gewoon die van de retailversie.

De koper krijgt dus de software en de licentie die hij wil, alleen is het plaatje op de DVD niet zoals hij verwachtte. Dat lijkt mij een goede deal voor 50% reductie op de winkelprijs.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
No DVD drive ? Download to install at www.office.com/downloadoffice
Staat op de achterkant van het doosje.
Als hij zo twijfelt over de DVD, dan kan hij hem ook gewoon downloaden ?

Jij kan verder niks doen. En hoeft ook niets verder te doen.
Hij heeft het doosje ontvangen zoals je hebt laten zien en omschreven.
En jij kan niet weten wat er binnen in zit als je het niet open maakt.
(persoonlijk zou ik ook nooit een geopend doosje kopen, uberhaupt geen tweedehands software met code)

Het is verder een verkoop tussen 2 personen, niet van bedrijf (webwinkel) naar persoon.

Dus allerlei zakelijke regeltjes zijn niet van toepassing.
Koper heeft gewoon pech als het toch een code voor een promotionele versie is.
Hij is er mee akkoord gegaan om het product zo te kopen.

Dingen aanhalen van rechten etc. die koper zou hebben schiet niemand iets mee op.
Want voor 230 euro komt er geen rechtzaak van ;)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Dit staat ook op de CD/DVD omdat deze "resale" pas in werking treed NADAT je de seal hebt verbroken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KAdrifter schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:17:
Dat staat tegenwoordig op praktisch alles, maar dat is in dit geval ongeveer net zo rechtsgeldig als eisen dat mensen over hun pc heen pissen wanneer ze 'm opstarten...
Sure buddy. Op elk stukje software wat ik gekocht heb staat dit niet hoor :z
Pumbaa82 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:18:
Staat op de achterkant van het doosje.
Als hij zo twijfelt over de DVD, dan kan hij hem ook gewoon downloaden ?
Zoals gezegd door CodeCaster; het gaat niet om de DVD maar om de licentiecode. Die bepaalt wat voor versie het is.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 15:20 ]

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

D4NG3R schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:18:
[...]

Dit staat ook op de CD/DVD omdat deze "resale" pas in werking treed NADAT je de seal hebt verbroken.
Dat houd geen stand, omdat je DAT dus NIET had kunnen weten toen je het kocht. Mocht je het gekocht hebben met DIT in je achterhoofd en je had het geweten dan had je het waarschijnlijk ook NIET gekocht.

//nuff said

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:06

D4NG3R

kiwi

(Ik bedoel er dus mee dat de TS niks illegaals verkocht heeft, en het hier niet om resale gaat gezien de seal nog intact was).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• CLB
  • Niet online
Please, niet offtopic guys =)

13 december: Frankie --> CLB

Beste Frankie,

Ik ben in afwachting van een reactie van 4Launch...

DVD-verpakking en sealing waren een kwestie van het vragen van een foto, dus dat zegt mij persoonlijk vrij weinig. Promotie-discs zijn voor zo ver ik weet, niks anders dan de officiele software alleen met een andere stempel erop. Heb hier enkele PS3 promotie-discs, die in een andere verpakking zitten, een andere opdruk hebben, maar de full game zijn.

En over het niet kunnen weten dat het een promotional-disk was... Uhm ja wat moet ik dan, daar kan ik ook niks aan doen. Als er op de verpakking had gestaan dat het een promotional-disk zou zijn, dan had dit uiteraard in de advertentie gestaan. Dan had ik hem moeten openmaken en dat op foto / video moeten zetten, u had moeten langskomen of niet tot aanschaf over moeten gaan.

Tevens heb ik contact opgenomen verschillende webshops waarbij werd vermeld dat u eerst de DVD maar is moet installeren. Een serienummer of promo-disc zegt namelijk niks, het is de licentiecode die bepaald welke software u installeert. Ik heb u immers ook verteld dat een disc meerdere versies van software kan bevatten, dus op basis van serienummers, codes, foto's of wat dan ook, zegt het me niks.

Het is 99% zeker gewoon de volledige Office 2010 UK Retail zoals die ook verkocht is, alleen de bestempeling op de DVD is anders, that should be it!

Anders moet u eerst zelf is contact opnemen met Microsoft, om te laten bepalen wat voor licentie bij de code hoort, dat lijkt me de eerste stap...

We spreken elkaar, Cheers CLB

PS.

Users who want to check the activation status and/or the activation type of the Office 2010 programs installed on the computer,
the following guide details step-by-step procedures to check and view detailed information on what type (kind of channel) of
activation the Office 2010 installation is using and status of Office 2010 activation is.

Open an administrative level command prompt.
Change directory to the Office14 folder at the following location by typing the following command, and hit Enter to execute:
cd \Program Files\Microsoft Office\Office14

Note: For user installing 32-bit (x86) edition of Office 2010 on 64-bit (x64) Windows OS, type the following command instead, and hit Enter to execute:

cd \Program Files(x86)\Microsoft Office\Office14

Then, type the following command, and hit Enter to execute:
cscript ospp.vbs /dstatus

The LICENSE NAME and/or LICENSE DESCRIPTION gives the license type for Office 2010, while LICENSE STATUS shows activation status of Office 2010.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-01 21:51
Rare manier van zaken doen, ik ben van mening dat je hem niet had hoeven terug nemen.
Je hebt hem goed ingelicht en je hebt het verkocht + hij is niet lilligaal.

Snap je naam niet ter graaien wil gooien, maar zo kan iemand wel erg makkelijk misbruik maken van je.
en inderdaad de DVD = worthless daarom heb je veel PKR verkopen ( alleen product key tegenwoordig )

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 13-12-2011 15:23 ]

• CLB
  • Niet online
Ik neem ook niks terug, wees gerust =)

• Mektheb
CLB schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:23:
Ik neem ook niks terug, wees gerust =)
Dan ben ik van mening er niks aan de hand is, de Licentie bepaald de activatie met de Code + Code van componenten in Pc's.

De DVD + Hoesje is een manier van verpakken en installeren.
Meneer had ook een "trail" kunnen installeren en de key als "upgrade" te kunnen invoeren en dan was die ook geaccepteerd.
Kortom er is weinig aan de hand.

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Tot mijn weten bleef ik toch nog aardig on topic... btw wie poste die handleiding voor checken licentie + status na installatie... >:)

Ik zou er verder niet teveel aandacht meer aan geven. Je hebt al meer dan genoeg gedaan. Deze pipo wil waarschijnlijk een 'goedkope versie' scoren door het te activeren en geld terug te vangen.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:47
Laat hem desnoods dit topic even nalezen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mouzetc op 13-12-2011 15:26 ]

Signature

• CLB
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:24:
Kortom er is weinig aan de hand.
Fijn om te horen natuurlijk =) Maar ik zou me zelf ook redelijk genaaid voelen als ik een 'promotional disc'
in m'n handen krijg, terwijl ik de volledige retail versie verwacht.. Tevens zou ik ook zelf de software installeren
om te kijken of dit de volledig werkende software is zoals aangekocht.. If so, dan ben ik wel weer blij..

Dus ik wacht even af hoe of wat Frankie doet... (en hopelijk tot de conclusie komt dat alleen het DVD anders is)

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01-2025
op microsoft developers events krijg je ook altijd promotional discs... zijn gewoon volledige versies die op 1 computer tegelijk mogen draaien.

Verder ben ik het er mee eens dat frankie een volledige retail versie gekocht heeft, en die niet heeft gekregen

• Mektheb
lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:28:
op microsoft developers events krijg je ook altijd promotional discs... zijn gewoon volledige versies die op 1 computer tegelijk mogen draaien.

Verder ben ik het er mee eens dat frankie een volledige retail versie gekocht heeft, en die niet heeft gekregen
Moet zeggen ik did wel een lastige kwestie vindt, want de Licentie is het geen wat de Waarde bepaald.
Het hoesje en de DVD niet.

Maar zoals het hoesje eruit ziet is het een OEM product en geen Retail ( of die moeten het zelfde zijn ? )
Is er een manier dat je de Key op een foto krijgt voor je zelf en dat je kan kijken wat daar staat ?.
Microsoft maakt het ook niet gemakkelijk met al die verschillende licentie's en producten, en voor X computers of voor Y etc.
Maar er staat duidelijk op dat het een MS office Pro 2010 UK versie is, alleen of het nu OEM OEMPKR is of Retail kan ik nergens uit opmaken op de doos.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:27
lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:28:Verder ben ik het er mee eens dat frankie een volledige retail versie gekocht heeft, en die niet heeft gekregen
Die WEL heeft gekregen...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:28:

Nogmaals, de key bepaalt de versie.

Het staat ook op de doos: heb je geen DVD-drive, download dan de installer van http://www.office.com/downloadoffice/. Het installatiemedium is ondergeschikt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Dan blijft de vraag over: wat heb je precies bij 4Launch gewonnen? Office 2010 of Office 2010 retail? In het tweede geval levert 4Launch dan niet hetgeen je hebt gewonnen. In het eerste geval heb je wellicht verwacht dat het retail zou zijn en dit dus ook zo naar de koper gecommuniceerd en blijkt dat nu niet te kloppen. Het lijkt me in dat geval nog steeds handig een opsomming te maken van het verschil tussen jouw versie en de retailkey.

Besef je wel dat je deze versie in elk geval al voor 50% van de originele retailversie hebt verkocht en in mijn ogen dus een mooi gebaar hebt gedaan en dat de koper impliceert het geen probleem te vinden als deze versie maar op 1 PC werkt aangezien hij vooraf al zegt dat hij anders wel 2007 op de andere PC's zet.

• Mektheb
Eigenlijk is de enige optie dat hij de "seal" van het hoesje op de foto kan krijgen waar de CD in zit, geloof daar op staat wat het is.
Maar aan te zien wat op de vorige pagina stond, is er gewoon een RETAIL geleverd.

• lazydave-II
in ieder geval geen Retail Packaging

• Mektheb
lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:35:
Kijk wel even bij een Distribiteur hoe ze eruit zien.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:35:
Jawel hoor. Die verpakking komt overeen met zo'n beetje elke retail-box die ik de laatste jaren van Microsoft ken, en bij mij thuis in de kast heb staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 13-12-2011 15:36 ]

• Mektheb
CLB schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:08:
[...]

Ja en als die volledig / goed is, zitten we samen met een gebruikte Office 2010, das zuur...

[...]

Klopt zeker! Maarja ik zou zelf ook gek worden als ik zo'n disc ontvang in de veronderstelling van niet...

[...]

Ja dat is ook zo, maar dat lijkt me niet zo gek als er een sticker op zit met:
[afbeelding]

[...]

Even bekijken...
Fabrikants artikelnummer 269-14670

• lazydave-II
als je een retail pakket koopt staat er geen promotional disc op de disk... Dus is het kwa harde onderdelen (doos en disc) geen retail pakket.

• Mektheb
lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:38:
als je een retail pakket koopt staat er geen promotional disc op de disk... Dus is het kwa harde onderdelen (doos en disc) geen retail pakket.
Zeker wel, kijk net bij een Distribiteur en die heeft het erook zo op staan.

En de Witte Code die op de foto is gezet komt over met de Retail Artikel Nummer bij tot nu toe al 5 leveranciers.
Dus het is gewoon een Retail.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-01 09:08
Met spelcomputers heb je ook vaak bundels van de machine + 1 of 2 gratis games. Als je de doos open maakt zitten de games vaak in een witte sleeve en op de disc staat dan ook 'not for resale'. Het is gewoon een volledige versie alleen in een lelijk hoesje.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-01 07:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Laat die man eens effe oprotten. Waarschijnlijk heeft 4Launch die windows gekregen om weg te geven, en staat er daarom "Promotional copy" op de disk. De code en dergelijke is wel een retail versie, jij had dit nooit kunnen weten. Leg dit dan ook uit aan die man. Problem solved!

Android developer & dürüm-liefhebber

• Mektheb
Mavamaarten schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:39:
Laat die man eens effe oprotten. Waarschijnlijk heeft 4Launch die windows gekregen om weg te geven, en staat er daarom "Promotional copy" op de disk. De code en dergelijke is wel een retail versie, jij had dit nooit kunnen weten. Leg dit dan ook uit aan die man. Problem solved!
Nog steeds niks aan de hand hoor, want het hoesje ziet er exact zo uit bij een Retail.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

lazydave-II schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:38:
Dat is wellicht correct, maar de opmaak en afmetingen van de doos van CLB zijn gelijk aan die van 100% retail.

• CLB
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:32:
Is er een manier dat je de Key op een foto krijgt voor je zelf en dat je kan kijken wat daar staat ?
Ik wacht zijn mail even af, maar denk niet dat hij even online een code gaat mailen...
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:34:
Dan blijft de vraag over: wat heb je precies bij 4Launch gewonnen? Office 2010 of Office 2010 retail?
Uhm ja... uhm... dit www.4launch.nl/zoekactie
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/429151.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/429152.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/429153.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yn6dfmwUgaKRjSD1vqPzlvcx/full.jpg
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:34:
Besef je wel dat je deze versie in elk geval al voor 50% van de originele retailversie hebt verkocht en in mijn ogen dus een mooi gebaar hebt gedaan en dat de koper impliceert het geen probleem te vinden als deze versie maar op 1 PC werkt aangezien hij vooraf al zegt dat hij anders wel 2007 op de andere PC's zet.
Vind ik ook, huidige waarde ligt op de 450-500 euro, dus ik geld, hij voor weinig geld een mooi pakket...

• Sh1fty
  • Laatst online: 22:45
Als de product key gewoon van een Retail versie is, maakt het geen flikker uit welke DVD erbij zit. Je zou zelfs een ISO van een willekeurige torrent-site kunnen halen, en deze (voor zover Microsoft weet) legaal activeren met jou key.

Alles gaat om de product key, en die is retail.

Al snap ik wel dat het een beetje een teleurstelling is als je de doos openmaakt..

• Mektheb
En ook het artikel nummer van microsoft zelf komt overheen met het geen wat CLB gekregen heeft.

• CLB
  • Niet online
Nu breekt mijn klomp:

13 december Frankie --> Colin
Ik heb inmiddels zelf kontakt opgenomen met Microsoft Nederland en ben tot een oplossing gekomen.
Zodoende hoeft niemand er meer energie in te steken. Geleerd over de werkwijze van 4launch. Frankie

Bier voor alle Tweakers hier *O* :Y :D _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.demotivationalposters.org/image/demotivational-poster/0911/beer-holding-beer-boobs-woman-grope-fosters-demotivational-poster-1257826195.jpg

Of die me dan toch probeerde te naaien door me geld terug te laten storten of niet... ben benieuwd... pff best!

• Mektheb
Waarschijnlijk het laatste.
( want hij heeft denk ik wel hier gelezen )

• lazydave-II
ieuw Fosters

Verwijderd

Ben nu stiekem wel benieuwd naar de oplossing. Lijkt me ook wel netjes als hij dat even met jou bespreekt.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

DarkSide

theres no place like ::1

Hij heeft ism MS tim kuijk op CLB afgestuurd. En omdat hij zo behulpzaam was een notoire illegale verkoper op te laten pakken. Krijgt hij een gratis retail download link opgestuurd van MS ;-)

Ben ook wel benieuwd. Al snap ik wel dat hij een beetje huiverig was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mouzetc
Is dit een forum waar Tweakers elkaar helpen of is dit een pornosite? ;D

sorry, kon het niet laten ;)

[ Voor 25% gewijzigd door mouzetc op 13-12-2011 15:56 ]

Signature

• CLB
  • Niet online
@ XeNeRgY: Daar is een mailtje over gestuurd inderdaad (op jouw aanraden) Ben benieuwd of ik ooit nog antwoord krijg... Huiverig begrijp ik ook, daarom de insteek van dit topic, zat ik fout, zat 4Launch fout, was de koper aan 't zeiken. Als ik antwoord heb, laat ik het uiteraard weten, bedankt voor de support, info, linkjes :D

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:02

DarkSide

theres no place like ::1

mouzetc schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:56:
Is dit een forum waar Tweakers elkaar helpen of is dit een pornosite? ;D

sorry, kon het niet laten ;)
Nee dit is een Promo site. Waar je promo discs kunt uitwisselen met elkaar

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• mouzetc
DarkSide schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:57:
[...]

Overigens niet te begrijpen als je gister dat mooie topic hebt gemist :)

Signature

• Sh1fty
  • Laatst online: 22:45
DarkSide schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:57:
[...]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:05

Robtimus

me Robtimus no like you

Sh1fty schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:45:
Als de product key gewoon van een Retail versie is, maakt het geen flikker uit welke DVD erbij zit. Je zou zelfs een ISO van een willekeurige torrent-site kunnen halen, en deze (voor zover Microsoft weet) legaal activeren met jou key.
Of gewoon downloaden zoals achterop de doos zelf staat:
No DVD drive? Download to install at xxx

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

mouzetc schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:58:
[...]

Overigens niet te begrijpen als je gister dat mooie topic hebt gemist :)
En die van vandaag :)

Verwijderd

[/slow chat please]

• CLB
  • Niet online
Het is inmiddels maar een paar uurtjes later en Frankie hoeft natuurlijk niet altijd online te zijn, maar niks meer gehoord...

Verwijderd

Het staat op de disc .NOT FOR RESALE ,dus dan moet je dat ook niet doen ;) ,beste CLB.
Gefeliciteerd met de uitkomst,btw.

@ Hieronder

Niet echt .Het slaat op het feit dat promotie materiaal niet doorverkocht mag worden.
Dat staat in de voorwaarden.

[ Voor 54% gewijzigd door Rukapul op 13-12-2011 20:24 . Reden: laat wat prive is prive ]

• CLB
  • Niet online
NOT FOR RESALE slaat op het feit dat je hem niet meer mag doorverkopen als de verpakking is geopend =)

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-01 12:00
En daarnaast had CLB dat niet kunnen weten tot de verpakking/seal geopend was ;)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 09:05
CLB schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:51:
NOT FOR RESALE slaat op het feit dat je hem niet meer mag doorverkopen als de verpakking is geopend =)
Volgens mij zetten ze dat op de disc om ervoor te zorgen dat niemand de disc los (ver)koopt omdat, zoals eerder gezegd, het installatiemedium ondergeschikt is en op zichzelf waardeloos.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:47:
Het staat op de disc .NOT FOR RESALE ,dus dan moet je dat ook niet doen ;) ,beste CLB.
Gefeliciteerd met de uitkomst,btw.

@ Hieronder

Niet echt .Het slaat op het feit dat promotie materiaal niet doorverkocht mag worden.
Dat staat in de voorwaarden.
Laat ik mijzelf nog maar een keer quoten :F :
[...]

Dat houd geen stand voor de rechter. Je kunt namelijk niet op de buitenkant van de doos zien, dat dit op de CD/DVD staat. Toevoeging: Zelfde geld ook op de voorwaarden, die zitten onder het plastic.

[ Voor 5% gewijzigd door BadpunK op 13-12-2011 21:14 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
CLB schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:51:
Not for resale is toch gewoon dat hij niet (los) verkocht mag worden in winkels en alleen ergens bij geleverd mag worden? OEM/promo materiaal dus, zoals de al eerder aangegeven 'gratis' games bij een console.

CLB is verder geen winkel ofzo, laat hem lekker verkopen zover hij wil...

[ Voor 8% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 13-12-2011 22:18 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zie het hele probleem niet. Ik had hem gewoon direct doorgestuurd naar MS om het daar maar verder uit te zoeken.

Hij bestelde een gesealde doos, die heeft hij gekregen. Als het al zou kunnen dat MS een verkeerde inhoud in de doos gestopt heeft dan is dat tussen koper en MS wmb. De particuliere verkoper kan niets van de inhoud weten behalve koper vraagt om hem te unsealen (maar daar mag koper eerst het geld voor gaan overmaken).

Informeringsplicht gaat enkel over waarover je kan informeren, koper wenst een gesealde verpakking te krijgen dus over de inhoud valt niet te informeren. Aard van het beestje

• CLB
  • Niet online
Na 8 dagen een mailtje van 4Launch:
Beste, De prijs die u heeft gewoon is niet voor resale, gezien het hier om een promotieactie ging.
Dit staat dan ook duidelijk op de voorkant en zijkant van de doos vermeld.
Het betreft dan ook een volledige versie en hierop valt dus niets te claimen.Met vriendelijke groet, medewerker

Uhm ja dus hoe er verkeerde / andere stickers op de verpakking komen? Ach dan niet, 't was gelukkig al klaar.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:17:
[...]

Not for resale is toch gewoon dat hij niet (los) verkocht mag worden in winkels en alleen ergens bij geleverd mag worden? OEM/promo materiaal dus, zoals de al eerder aangegeven 'gratis' games bij een console.
Op mijn bij een bekende games webshop gekocht exemplaar van Uncharted 3 staat ook "not for resale". Gewoon los gekocht en dus niet ergens bij gekregen. En verder mag ik hem gewoon verkopen als ik wil, dat is (in iig hier in NL) echt niet illegaal.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
Het is kennelijk een OEM-versie. In tegenstelling met een retailversie biedt Microsoft daarop geen ondersteuning, daarvoor moet je bij de verkoper van de computer zijn waar de software bij geleverd werd.
Pagina: 1