• King Takky
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07-2025
Het duizelt mij een beetje na het lezen van alle berichten rondom media spelers, misschien kan iemand mij even op het juiste spoor helpen. 8)7

Ik heb een aantal apparaten die ik graag met elkaar wil laten praten (en dat deels al doen):
- Een D-Link DIR-855 1Gb router met wireless (DLNA)
- Een D-Link DNS-323 NAS-je
- Een Philips 37PFL7605H TV (met mediaspeler en netwerkkaart) (DLNA)
- Een Philips DVDR3575H DVD/HDD recorder
- Een HTC Sensation XE telefoon en
- Een oude NAD composiet versterker

En natuurlijk een laptop (Windows 7).

Mijn televisie hangt al aan mijn router en kan met de ingebouwde (crappy) mediaspeler redelijk goed de bestanden op mijn NAS vinden. Ik kan de boel met mijn telefoon bedienen via wifi, da's ook fijn.

Maar nu wil ik eigenlijk nog:
- Mijn oude versterker de muziekbestanden op mijn NAS laten afspelen. Daar heb ik een beeldscherm voor nodig, die ik alleen de bediening wil laten doen (niet het spelen zelf). Kan dus mijn telefoon zijn.
- MKV bestanden afspelen op mijn TV. Dat doet de speler van Philips niet.
- Als het kan mijn HDD speler aansturen via het netwerk. Geen must, het ding is analoog en praat met de TV, dat is eigenlijk genoeg. Maar het zou prachtig zijn als ik de opnames ook via het netwerk kan aanspreken.

Ik denk dat ik niet aan een extern media spelertje ontkom. Maar daar kom ik in grijs gebied. Ik heb (nog) geen Linux ervaring (=geen probleem), maar denk dat ik een kleine speler met XBMC zou willen, liefst zonder harde schijf, want die zit al in mijn NAS. Niet te groot, ik heb geen ruimte voor een popcorn in de kast. Ik wil ook geen dedicated media server pc, ivm ruimte en energiegebruik, en de apparatuur die ik al heb.

Wat te kopen? Ik zie een paar opties:
- WD mediaspeler
- LG mediaspeler
- iTV spelertje, jailbreaken?
- AC Ryan?

Samengevat mijn technische wensen:
- klein
- netwerkgekoppeld (LAN)
- compatible met DLNA
- veel mediastandaarden (incl matroska)
- aan te sturen met android telefoon
- composiet aansluiting
- speler based mediaplayer (XBMC?)

Anyone?

Thanks! _/-\o_

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En dan blijft de vraag alsnog, op welke punten blijf je steken bij de eigen suggesties?

Je doet nu niets anders dan de vraag hier droppen en daar zetten wij doorgaans een slotje op. Dat zou je moeten weten, aangezien je al een tijde geregistreerd bent hier. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.