extern azerty op qwerty laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2023
Dag iedereen!

Ik zit met volgende vraag (waar ik eerder geen antwoord op vond via andere kanalen):

Stel je hebt een laptop die uitgerust is met een QWERTY(NL) toetsenbord, maar je wilt (zonder het toetsenbord te v.d. laptop te veranderen -garantie etc...-) hierop een extern AZERTY(BE) toetsenbord aansluiten. Welke gevolgen zal dit dan hebben?

Zal je laptop het als 'een' toetsenbord zien en het externe toetsenbord ook als qwerty aanzien
of weet de computer dat het om een andere toetsenbordinstelling gaat?
of...
Iemand ervaring mee of die weet hoe dat zit, laat maar horen! _/-\o_

groeten,

Gerwy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De computer detecteert geen computertaal via de hardware, dat is puur softwarematig. Je moet dan gewoon een tweede toetsenbord toevoegen, en als je extern werkt naar dat tweede toetsenbord switchen. Lastig maar te doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je kan de layout van je laptop keyboard ook gewoon veranderen alleen dan kan je beter niet na het toetsenbord kijken tijdens het typen.

Of Stickertjes op de gewijzigde keys plakken.

[ Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 13-12-2011 11:19 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

gambieter schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:17:
De computer detecteert geen computertaal via de hardware, dat is puur softwarematig. Je moet dan gewoon een tweede toetsenbord toevoegen, en als je extern werkt naar dat tweede toetsenbord switchen. Lastig maar te doen.
Zo lastig is dat niet, kwestie van taal en toetsenbord instelling in de taakbalk aanklikken en switchen. Dat is slechts een paar seconde werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 292340 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:19:
Zo lastig is dat niet, kwestie van taal en toetsenbord instelling in de taakbalk aanklikken en switchen. Dat is slechts een paar seconde werk.
De gebruikelijke volgorde is aansluiten, tikken, zien dat het fout gaat, switchen, verbeteren :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Je kan bij verschillende fabrikanten zonder de garantie te breken een azerty keyboard kopen voor in de laptop. Ik heb het al verschillende keren moeten doen voor zowel HP als Toshiba laptops.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwy
gambieter schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:17:
Je bedoelt dat ik in de instellingen van windows een tweede toetsenbord als input apparaat kan vastleggen ( waar ik dan aangeef dat't om een AZERTY variant gaat)?

Het lijkt mss een vreemde bedoening, maar de reden van deze opstelling is dat ik in het met deze laptop op een laptopstand zal werken, maar met externe muis en toetsenbord hij zal komende maand vooral gebruikt worden voor tekstverwerking en welken met Maple, van dit laatste heb ik nog een proef te doen en zou niet willen gewoon geraakt zijn aan QWERTY terwijl de proef op AZERTY doorgaat. (Achja... waarom niet gewoon altijd en overal QWERTY weet'k ook niet hoor :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gerwy schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:31:
Je bedoelt dat ik in de instellingen van windows een tweede toetsenbord als input apparaat kan vastleggen ( waar ik dan aangeef dat't om een AZERTY variant gaat)?
Yep, bij regionale instellingen (of hoe dat ook heet in NL-talige Windows) kan je meerdere toetsenborden instellen en ook met welke toetsencombinatie je kunt wisselen. Allemaal vrij standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwy
OK, nu ben ik er al een pak geruster in en zie echt geen probleem met een qwerty toetsenbord. Lay-out wat gewoon worden als ik mobiel ben, maar blind typen kan ik toch niet, dus is dat ook geen probleem :)

Bedankt voor de info's!

@moderator: voor mij mag dit afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:37

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

tc982 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:29:
Je kan bij verschillende fabrikanten zonder de garantie te breken een azerty keyboard kopen voor in de laptop. Ik heb het al verschillende keren moeten doen voor zowel HP als Toshiba laptops.
Inderdaad zijn vaak maar stuk of wat schroefjes onder je laptop, keyboard er uitwippen opletten dat je niet aan de aansluiting trekt nieuwe er in en vastschroeven, ik heb vorige week nog de mijne vervangen op een HP 10min en je ziet er niks van, zelfde als ram vervangen laptop hoeft niet gedemonteerd te worden.

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1