KPN Experiabox Arv 7519 wake on lan werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llechtim
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:24
Ik heb hier een Kpn Experiabox ARV 7519 nu is het zo dat ik deze wil gebruiken met Wake on lan
Wanneer ik dit wil configureren dan krijg ik de fout melding Invalid Lan IP Adress

Dit zijn de instellingen:

Lan ip: 192.168.2.255
Public port: 9
Private port: 9

wat ik had gelezen op internet was dat je het magic pakket over het netwerk moest broadcasten maar zoals ik het nu in wil stellen werkt het niet

Heeft een van jullie hier ervaring mee

Alvast bedankt

llechtim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Netwerk adapter al ingesteld voor de mogelijkheid van het ontwaken van de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
even voor de duidelijkheid, je wilt hier dus de pc wake on lannen? Of wil je de experiabox wakker trappen op afstand? Door het genoemde ip adres ben ik even van de leg af.

Daarnaast kan het geen kwaad om alvast aan te geven wat je zelf heb geprobeerd. Dan hoeven we het wiel niet opnieuw uit te vinden :)

[ Voor 28% gewijzigd door muppet99 op 13-12-2011 12:12 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llechtim
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:24
het is zo dat ik in de bios de pci apparaten zo heb ingesteld dat zij de computer kunnen laten ontwaken
ik las op internet dat je niet het ip van je eigen computer in de router mag zetten maar het broadcast ip moet gebruiken nu probeer ik dit in te voeren maar dan krijg ik het bericht invalid lan ip adress
of moet dit zijn 192.168.0.255? waar ik overigens niet vanuit ga omdat je dan niet in de juiste range een broadcast uitzend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Wake On Lan stuurt een zgn magic packet naar het broadcast adres van je netwerk. In het magic packet zit het MAC adres van de computer die je wilt aanzetten. Een IP adres is niet nodig.
Ik heb geen idee of die Experiabox wel WOL ondersteund, maar je zou dus het MAC adres van de netwerkkaart van de PC die je wilt aanzetten moeten invoeren.

<edit>Btw, het gaat om Wake On LAN. Dat houdt in dat het via internet niet gaat werken. Wat eventueel wel zou kunnen, als je het via internet wilt doen, is van buitenaf inloggen op je router en dan daar in een of ander menu een WOL pakketje sturen naar de PC die aan moet.

[ Voor 29% gewijzigd door WoC op 13-12-2011 13:56 ]