Alleen Windows 7 of ook C2D E8400 systeem upgraden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb momenteel dit systeem draaien op Vista Home Premium 32bit. Nu wil ik gaan upgraden naar Windows 7 Professional 64 bit, omdat er voor mijn Vista versie tot april nog updates verkrijgbaar zijn en voor de Windows 7 versie zijn tot 2020 updates verkrijgbaar.

Mijn huidige hardware is geschikt voor Win 7 64 bit er zijn drivers voor verkrijgbaar. Daarnaast is mijn software (games, programma's) geschikt voor Win 7 64 bit. Dit heb ik gecontroleerd en geeft dus geen problemen bij het overstappen naar Windows 7.

Ik gebruik het systeem voor het af en toe spelen van een game, beetje fotobewerking, webdesign. De recenste game is GTA 4.

Bij de laatste upgrade in 2009 moest ik upgraden, omdat GTA 4 niet te spelen was op een Pentium 4 3,2 Ghz met een 6600 videokaart. Naar mijn idee is mijn systeem nu nog snel genoeg, maar ik vraag desondanks af of het zin heeft om te upgraden naar een Core I7 om zo weer jaren voor uit te kunnen.

Of heeft het zin in mijn huidige systeem 2 Gb geheugen bij te prikken en (later) nog de videokaart te vervangen en hiermee nog een tijdje vooruit te kunnen? Windows 7 64 bit kan immers overweg met 4 Gb en meer geheugen....

Ik ga op dit moment zowiezo mijn 1 TB WD Green harddisk vervangen voor een 2 TB WD Green harddisk.

Graag jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evolution536
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024

evolution536

besh besh

Wat was de upgrade die je deed in 2009? afgezien van de E8400, die heb je al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:46
Ligt er ook een beetje aan wat je budget is. Eventueel gooi je W7 x64 op een SSD, dan voelt alles al een stuk sneller aan en ben je goedkoper uit dan een volledig nieuw systeem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Upgrade in 2009 bestond uit C2D E8400, Asus P5Q, 4 gig geheugen, 9800 GTX+, dvd-speler, dvd-brander, flopyydrive en Corsair VX550W voeding.

Ik heb niet echt een budget, maar bijvoorkeur geef ik niet te veel uit.

Een SSD zou een optie kunnen zijn en daar dan Windows en de games op installeren, zodat deze wat sneller opstarten. Verder een 2 TB harddisk er bij voor data.

Heeft het zin om het geheugen nog uit te breiden voor Win 7 64 bits? Ik heb nu 4 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Ik denk dat de performance t.o.v. Vista niet minder gaat worden, ik heb Win7 zelf op een C2D E6700 en 4GB ram gedraaid en dat liep eigenlijk prima. En voor Win7 hoef je je videokaart niet te uprgaden.

Maar eigenlijk vraag je of je alleen Win7 er op kan zetten of ook nog hardware moet vervangen, ik zou zeggen probeer het en blijkt het nodig te zijn, vervang het dan. Anders geef je misschien onnodig geld uit :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Ik draai een vergelijkbaar systeem met Windows 7 x64, en een upgrade als je geen nieuwe spellen speelt dan GTA IV, lijkt mij totaal niet nodig.Alles draait lekker vlot, en 4GB RAM is meer dan genoeg!
Ik kan me wel vinden in een SSD al bootschijf, zoals hierboven genoemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Ik speel op dit moment geen nieuwere spellen dan GTA 4.

Dan wordt waarschijnlijk de upgrade op dit moment:
-Windows 7 Proffesional 64 bit
-WD Caviar Green harddisk 2 TB sata 600 (data schijf)
-SSD (opstartschijf windows / games)

Als iemand nog een suggestie heeft voor een goede betaalbare SSD hoor ik dat graag. Ik zat zelf te denken aan een 120 Gb SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Je zou eventeel nog een tweedehands quadcore op de kop kunnen tikken.
De q6600 is voor een prikkie te vinden. Een q9xxx kost wel wat meer centen.

Voor een SSD zou ik crucial of samsung aanraden. OCZ heeft net een nieuwe lijn uitgebracht die misschien wat betaalbaarder is. Als je wat minder geld uit wilt geven is dat ook nog een optie. Wel even de reviews afwachten . De vorige SSD's waren namelijk wat minder betrouwbaar

Bedenk me net dat de intel 320 ook geen gek idee is overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Ik heb de WD20EARX 2TB schijf en Windows 7 besteld.

De SSD hou ik voorlopig als optie. Ik heb momenteel 2 Samsung Spinpoint F1 500Gb schijven waar o.a. Windows en de games op staan. Op het moment dat ik voor een SSD kies dan zijn deze schijven in principe overbodig.

Misschien dat ik er voor kies om deze schijven in RAID 0 te zetten en dan Windows en de games er op installeren en alle data dan op de nieuwe 2 TB schijf te zetten. In de toekomst koop ik er dan nog een 2 TB schijf bij en zet beide schijven dan in RAID 1. Bij een toekomstige upgrade of als de SSD's goedkoper worden zou ik dan nog een SSD kunnen aanschaffen.

Een andere mogelijkheid is om beide 500 Gb schijven te verkopen en dat bedrag bij een SSD te leggen.

Edit:
Ik ben er uit. Ik ga de 2 Samsung schijven in raid 0 zetten en daar Windows en de Games op installeren. De WD 2 TB schijf ga ik gebruiken voor data opslag welke ik voorlopig ga backuppen op een externe WD Elements 1 TB schijf.

Na de jaarwisseling ga ik zowiezo een 2 TB schijf bij kopen en beide schijven in raid 1 zetten om beschermd te zijn tegen het uitvallen van 1 van de schijven.

[ Voor 28% gewijzigd door Rolla op 14-12-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Afgelopen donderdag de nieuwe harde schijf en Windows 7 in ontvangst mogen nemen. Gisteren mijn 1TB harde schijf leeggemaakt en overgezet in een AMD systeem. Vervolgens de nieuwe schijf in mijn eigen pc gehangen en aangesloten.

Omdat mijn systeem nogal stoffig was dacht ik gelijk maar even alle koelers van het stof te ontdoen. Ook de cpu koeler. Echter bij het terugplaatsen klemt 1 pennetje zich niet meer vast met het gevolg dat de koeler los op de cpu zit.

Ik heb ter vervanging een Artic Freezer 7 Pro gekocht. En omdat ik toch al van plan was in de toekomst een 2de WD20EARX aan te schaffen heb ik deze er ook maar bijbesteld. Dit i.v.m. de verzendkosten.

Ik ga nu 2x 500 Gb in RAID 0 zetten en 2x 2TB in RAID 1

Voor wat betreft RAID 1 moeten dit 2 lege schijven zijn? Ik neem aan van wel. Dan zal ik eerst de data moeten backuppen. Dan beide schijven in RAID 1 zetten en vervolgens de data terug kopieren.

[ Voor 4% gewijzigd door Rolla op 18-12-2011 17:39 ]

Pagina: 1