BIOS ROM checksum error

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
Dit geeft de computer van mijn over-over-over buurman:

"BIOS ROM checksum error"

Die verschijnt dus na het scherm van de videokaart. Hierna vraagt de computer naar een opstartdiskette, maar als ik die erin doe gaat ie effe laden en dan reset ie de comp weer en begint ie weer van voren af aan.
Specs:

AOpen AX64 (Pro?) mobo
2 x 64 MB PC133 RAM

Ik heb alle insteekkaarten eruit gehad maar dat helpt niet. Er is niet ge-experimenteerd met overklokken of een bios-upgrade. Is de BIOS gewoon gaar?

ohja, ik heb ook de BIOS ge-cleared maar dat maakt geen verschil.

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:18

The End

!Beginning

BIOS is gewoon gaar... Kan een nieuw BIOS kopen. Of proberen te flashen bij Mycom

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bedoel je met gecleared, geflasht??

Ik heb met mijn AX63Pro hetzelfde gehad nadat ik met vcore voltage had lopen klooien. Op een andere pc van de site van Aopen dat flash proggie van ze gedownload en op floppie gezet en binnen vijf minuten liep ie weer als een zonnetje!

Als et trouwens een AX64PRO is dan zou ie een DIEHARD bios moeten hebben tegen dit soort dingen.

succes!

• Canard
Met ge-cleard bedoel ik de instellingen ge-reset met het jumpertje op het mobo.
Enne, ik kan niet in het systeem komen met een systeemdisk dus kan ik ook niet flashen...
toch bedankt.

• smokey
  • Laatst online: 19-02 23:05
met cleare neem ik aan dat je de CMOS data jumper hebt gedaan? ok. maarre hij boot dus nog wel. tot waar? kan je in dos komen? meer. info. kan zijn dat je een bios brander nodig hebt maar je kan heel wat proberen. het beste is ff een kijkje te nemen op de website van de mobo fabrikant. als die slechte info heeft van een ander mobo dan van abit ofzo. meestal vergelijkbare handelingen nodig

• Canard
ja, met de jumper... maar het is al opgelost. De leverancier heeft met een apparaatje de bios opnieuw geprogrammeerd en daarvòòr bootte hij dus helemaal niet..

bedankt voor de reacties!
Pagina: 1