[PW] >3TB schijven onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 03:39
pricewatch: Hitachi Deskstar 5K4000, 4TB

Deze schijf is via het overzicht (http://tweakers.net/price...JqDvlaz0HWdb7UWW7Mc5nn-Ag) niet terug te vinden. Waarschijnlijk omdat de slider voor opslagcapaciteit niet verder gaat dan 3TB.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 22:12
Wel zijn er nog geen prijzen voor bekend. Deze komen niet naar boven tijdens de selectie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
alex3305 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 00:56:
Wel zijn er nog geen prijzen voor bekend. Deze komen niet naar boven tijdens de selectie voor zover ik weet.
Ik heb de slider op "prijsloos" gezet dus zou wel moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 22:12
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 01:27:
[...]

Ik heb de slider op "prijsloos" gezet dus zou wel moeten?
Sorry :$ overheen gekeken. Maar inderdaad, dan heb je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:26

Ch3cker

Testlab Teamlead
Waarschijnlijk heb je eerst het filter 'Opslagcapaciteit' gewijzigd van de standaard waarde. Daardoor neemt hij de waardes ook daadwerkelijk mee. Als je naar de categorie surft, de minimale prijs op 'prijsloos' zet en direct je keyword intikt, vind je de schijf wel gewoon.

Zie : http://twk.rs/c5d/fO .

[ Voor 6% gewijzigd door Ch3cker op 13-12-2011 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
Ch3cker schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 02:10:
Waarschijnlijk heb je eerst het filter 'Opslagcapaciteit' gewijzigd van de standaard waarde. Daardoor neemt hij de waardes ook daadwerkelijk mee. Als je naar de categorie surft, de minimale prijs op 'prijsloos' zet en direct je keyword intikt, vind je de schijf wel gewoon.

Zie : http://twk.rs/c5d/fO .
Ik zie het. Dat is op zich ook logisch. Maar doet er niets aan af dat de slider nu tot 4TB zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:26

Ch3cker

Testlab Teamlead
Dat gaat helemaal vanzelf, zodra de 4TB schijf prijzen gaat krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat mij betreft ligt dit in het verlengde van Kraan in "[PW] Socket 2011 subcategorie": alles wat binnen het huidige filter valt, en waar in principe een filter voor is, moet op te filteren zijn. Dus als er door een afwijkend filter (prijsloos) méér te filteren is, moeten deze extra opties ook worden opgenomen in de filters, net als dat overbodig geworden opties weg zouden moeten vallen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:33:
Dus als er door een afwijkend filter (prijsloos) méér te filteren is, moeten deze extra opties ook worden opgenomen in de filters, net als dat overbodig geworden opties weg zouden moeten vallen.
Je hebt gelijk dat het mooi zou zijn als het allemaal perfect werkt, maar zo simpel is dat niet. Vooral "overbodig geworden opties" weg laten vallen is niet zomaar gebruiksvriendelijker dan ze te laten staan.

Stel je wilt bijvoorbeeld alle 1.8" en 2.5" schijven selecteren. Zodra je 1.8" hebt geselecteerd wordt het overzicht ververst en voldoet geen enkele van de dan zichtbare schijven meer aan de 2.5"-voorwaarde. Die 2.5"-voorwaarde zou dan weg moeten vallen?
Dan kan je natuurlijk redeneren: de bay grootte niet, want daar heb je iets bij geselecteerd.

Maar dan kom je vervolgens bij de 'en/of'-keuze optie, zoals bijvoorbeeld de 'Form Factor' bij Behuizingen. Als je die op 'en' zet, zouden in theorie de opties moeten verdwijnen die niet meer voldoen zodra je er eentje selecteert, maar bij 'of' zouden ze moeten blijven bestaan.

We zitten toevallig te kijken om die overzichten van aantallen te voorzien. Maar eigenlijk levert dat hetzelfde probleem op. Als je de totalen van de originele dataset toont, dan is het overzicht nogal statisch en moet je maar raden welke combinaties werken, maar als je de totalen na filtering toont, dan zit je weer met bovenstaande voorbeelden die tegen-intuitief werken. Sterker nog, eigenlijk moet je de gekozen opties allemaal onafhankelijk van elkaar aan- en uitzetten om mogelijk logische cijfers te krijgen.

Bij bovenstaand harde-schijfvoorbeeld moet je dan eigenlijk alle geselecteerde filters toepassen zonder de bay grootte, om de totalen voor de opties bij bay grootte te bepalen. En als je naast bay grootte ook de bus gekozen had, dan moet je de zoekopdracht dus herhalen zonder de keuzes voor bus... en zo verder.

En zelfs dan kan het gedrag onduidelijk zijn, want zodra je een switch van 'en' naar 'of' verandert moeten dan ineens de beschikbare opties ook aangepast worden.
Bovendien oogt het waarschijnlijk nogal druk. Elke wijziging van opties die je doet, zorgt er voor dat overal de lijsten met beschikbare opties en slider-ranges mee wijzigen.

Al met al hebben we destijds vooral gekozen om het snel en simpel te houden, ipv heel complexe technische oplossingen te vinden voor deze problemen :)

Ik zal es in de groep gooien of men nog steeds achter die keuzes staat.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat zijn inderdaad complexe afwegingen. Dan zou het misschien eenvoudiger zijn om alle filteropties die zinloos zijn geworden door instellingen in andere filters dan het filter waar de optie zelf in staat, als zodanig te markeren. Bijvoorbeeld door ze in grijze ipv zwarte tekst weer te geven. Dan laat je dus wel de sliders en ranges intact en blijft je beeld rustig.
Blijft nog wel dat je op dit moment niet kunt filteren op opties die alleen bij prijsloze producten voorkomen, maar door die opties standaard uitgegrijst weer te geven kun je dat ook opvangen.

Die aantallen bij elke optie zetten zou ik inderdaad niet doen, dat lijkt me erg druk worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1