Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop overleden? (HP 6715s)

Pagina: 1
Acties:

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 15:03
Zaterdag kreeg ik een telefoontje van mijn schoonvader dat zijn laptop (HP 6715s) tijdens het versturen van een e-mail was vastgelopen. Hij gaf aan dat bij het opnieuw opstarten hij totaal geen beeld gaf.

Ik dacht dat zal wel meevallen en aangezien hij vandaag naar mij toe moest komen, heeft hij gelijk zijn laptop meegenomen. Ik had hem wel het advies gegeven om de accu te verwijderen en de laptop een tijdje zonder stroom te laten staan.

Vandaag dus de laptop aangesloten en het volgende gebeurd: de powerled gaat aan en de ventilator begint te draaien. Verder gebeurd er niks. Ik krijg het BIOS scherm geeneens te zien. Zowel niet op de accu als op het lichtnet (met en zonder accu).

Wat heb ik geprobeerd:
-de laptop op een externe monitor aangesloten.
-opgestart zonder geheugen
-opgestart zonder harde schijf.

Bij het opstarten zonder geheugen en zonder harde schijf, had ik wel een foutmelding of piepje verwacht, maar ook dat niet.

De harde schijf heb ik op mijn (goed funktionerende) desktopcomputer aangesloten. Hij wordt herkend en ik kan bestanden inzien. Echter zodra ik iets wil kopieren, dan wordt mijn computer enorm vertraagd en valt mijn internetverbinding weg?

Ik verdenk dus de harde schijf dat deze niet in orde is, maar kan zoiets ervoor zorgen dat de gehele laptop niet meer opstart?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:35

Quad

Doof

Allereerst, heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen?
Ten tweede is het voor de duidelijkheid handig als je de volledige specificaties even plaatst, wellicht dat er dan al iets duidelijks kan worden (nVidia 84xx / 86xx graka?).

Dat je internetverbinding eruit klapt tijdens kopieren is wel gaar, of het daardoor komt, geen idee.
Wat als je in een liveCD omgeving de bestanden kopieerd, gaat het dan wel vlot?

Harde schijf kan je eventueel controleren dmv HD Tune, om je smartwaarden uit te lezen. (om discussies hierover te voorkomen) Maar hang niet alles aan de SMART af, want die wil het wel eens onjuist hebben.

Verder is het een beetje vaag verhaal, een schijf die ervoor zorgt dat laptop naar de mallemoeren gaat heb ik volgens mij nog niet tegen gekomen.
Ik zou eerder een conclusie trekken dat graka of moederbord defect geraakt is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11 15:03
De troubleshooter gaat er van uit dat je in elk geval de BIOS inkomt. Echter geeft deze laptop geeneens beeld.

Vandaag koop ik even een nieuw BIOS batterijtje, wellicht dat dat iets uithaalt.

Het is overigens een laptop met een ATI grafische chipset, AMD Turion processor en 2 GB geheugen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:15
Is ook een reflower. Toetsenbord verwijderen, koeler verwijderen en ATI chip naast koeler reflowen.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:00
ruftman schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:59:
De troubleshooter gaat er van uit dat je in elk geval de BIOS inkomt.
Incorrect! Echter moet wel gezegd worden dat de troubleshooter makkelijker toepasbaar is op een desktop dan een laptop.

• Dharma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-07 10:13
Soortgelijke problemen met mijn HP Compaq 6715s.
Geen beeld, ook niet op externe monitor. Fan gaat draaien. Power led gaat aan.
Harde schijf en DVD worden geinitialiseerd.

Oplossing : opnieuw plaatsen van de cpu.

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
klinkt als een kapotte mobo. of inderdaad iets met de cpu.

[ Voor 34% gewijzigd door darkmagic op 08-03-2012 09:06 ]

virus problemen? ga over op linux!

Pagina: 1