Windows herinstalleren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:53
Hallo,

Ik heb hier een laptop (Toshiba) staan waar ik windows XP Home opnieuw wil installeren. De cd wordt geaccepteerd, scant naar hardware onderdelen (het eerste scherm waar je ook kunt kiezen voor F6 RAID instellingen, F2 voor automatisch systeem herstel, etc..). Vervolgens, als die klaar is met scannen, start die opnieuw op en dan krijg ik direct een zwart scherm zonder eerste en toshiba/bios logo o.i.d., verder gebeurt er niks. Iemand hier toevallig met de oplossing :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-10 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toshiba, welke van de tig duizend types die ze hebben gemaakt? Vorige week nieuw gekocht of is dat ding al 15 jaar oud? We missen informatie hier die van belang is om je probleem te kunnen oplossen, of iig om een diagnose te stellen. Hardware specificaties zijn gewenst, net als BIOS instellingen mbt de HDD controller (staat deze op Legacy IDE, of AHCI, of zit er helemaal geen SATA controller in omdat-ie zo oud is).

Het niet tonen van het start scherm met logo gebeurt wel vaker. Mijn Toshiba heeft dat ook, alleen zichtbaar bij cold boot, daarna is hij heel snel door z'n POST heen en zie je 'm niet.
Een zwart scherm daarentegen is een ander verhaal. Als hij niet correct zou starten, zou je een melding verwachten met "No boot medium found" oid. Maar hij kan wel booten van CD blijkbaar.

En dat opnieuw opstarten, doe je zelf nog iets, of doet-ie dat vanzelf zonder dat je er aan komt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Probeer een andere cd uit. Het kan zijn dat de cd na jaren b0rked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Het gaat om een toshiba sattelite SA-60. Denk dat die minstens 6 jaar oud is. Zonder cd boot die verder prima, vandaar dat ik ook niet echt denk dat de specs (die ik overigens op zou moeten zoeken) niet echt relevant zijn.

Ik krijg eerst het blauwe Windows Setup scherm met: Bestanden laden: ........., vervolgens doe ik niks en komt er gelijk een zwart scherm (hij start niet opnieuw op, verkeerd verteld net, sorry). De cd is niet b0rked, maar ofc had ik al een andere getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58

Quad

Doof

Heb je wel even een paar min gewacht? Soms heeft een systeem wel eens wat moeite daarmee ;).
Check verder voor zekerheid of HDD en je RAM nog wel fit zijn met een liveCD;-).

En anders probeer eens ubuntu te installeren, of die het wel doet.

Edit@Hieronder: Oké top! :-)
Succes verders.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 13-12-2011 00:20 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ah net een derde cd geprobeerd en die pakt die wel blijkbaar, fraai.

Edit: Draai nu even memtest86 en heb al 2 errors. Is dit toevallig ook met een programma te fixen?

[ Voor 42% gewijzigd door Blueflame_Core op 13-12-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58

Quad

Doof

Nee, geheugen kan je niet fixen zoals je denk ik bedoelt met sectoren op een harde schijf.
Laat het geheugen eens een paar uur apart draaien, dus eerst Dimm 1 in slot 0 dan Dimm 1 in slot 2 en dan Dimm 2 in slot 1 en dan in slot 2 enzo.

Per beurt minimiaal een uurtje of 4 is wel vereist eigenlijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ok jammer. Weinig zin om dat ding los te schroeven dus ik ga wel verder met het cdtje dat wel werkt :). Bedankt so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Met corrupt memory is het wachten op BSOD's natuurlijk. Jouw keuze, maar deze errors negeren lijkt mij niet verstandig... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1