Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Active Directory schema uitbreiden met custom attributes

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Probleem is als volgt. Ik ben voor de hobby bezig om een test AD schema te extenden. Ik heb middels de Active Directory Schema editor een attribuut aangemaakt en geconfigureerd. Vervolgens heb ik dit attribuut toegevoegd aan de Class user. Vervolgens kies in "Reload the schema"
Als ik echter in Active Directory Users & computers kijk bij een user, dan zie ik het attribuut er niet tussen staan in de Attribuut editor.

Ik vergeet vast iets, maar ik zou niet weten wat. Heeft iemand hier ervaring mee en/of is bereid met een duwtje in de goede richting te geven. Voor de goede orde; Google heb ik al een klein beetje bekeken :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zie je het attribuut er wel tussen staan via ADSI edit?

Welke windowsversie hebben we het trouwens over?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• nielsl
Via ADSI edit zie ik het attribuut er ook niet tussen staan. Domain functionality level is 2008R2

• nielsl
iemand anders een idee?

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
ervanuitgaande dat je met ldifde je object in AD hebt gezet, kun je de object definitie uit het .ldf bestand posten?

• nielsl
Semt-x schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:19:
ervanuitgaande dat je met ldifde je object in AD hebt gezet, kun je de object definitie uit het .ldf bestand posten?
Ik heb het attribuut middels de AD Schema Editor aangemaakt. Voor het GOID heb ik een VBS scriptje van MS gevonden dat je daarin op weg helpt.

Ook nog even op deze pagina gevonden, daarin wordt uitgelegd hoe te werken met de Schema Editor. Dat is in principe wat ik heb gedaan. Ik zie wel bij de User Class het attribuut AllowAttributes staan, heeft het feit dat ik het attribuut niet zie daar misschien iets mee te maken?
Pagina: 1