DNS server isn't responding,kan niet browsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 10:43
Hallo allemaal,

We zijn hier in huis net overgestapt naar UPC. Netjes alles aangesloten en geconfigureerd. Nu zit ik dus met een probleem. Ik alle computers in huis (zonder al te veel problemen) op het draadloze netwerk aangesloten.
Toen kon ik eindelijk lekker op m'n eigen pc-tje aan de gang, ethernet kabel erin en er gebeurde iets heel raars. Mijn torrents begonnen vanzelf vrolijk verder te downloaden maar toen ik google chrome opende, had ik ineens geen verbinding. Ik heb dus wel verbinding met het internet maar ik kan niet browsen. Van windows krijg ik het volgende bericht: 'DNS Server isn't responding'. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd die ik op fora heb gelezen zoals een static ip instellen, zonder succes. Nu zou dit ook kunnen komen door het feit dat ik gewoon iets niet goed doe.
Ik heb het geprobeerd via het draadloze netwerk en via etherlnet maar allebei zonder succes. We hebben de cisco router van UPC en bijna alle pc's op het netwerk draaien windows 7, op één na, die draait nog xp. De pc in kwestie draait oo Windows 7.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen kan verhelpen? Als jullie meer informatie (ip's, modelnummers, etc) nodig hebben dan zoek ik dit uiteraard graag voor jullie op!

Alvast bedankt,
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:17
Even een krom vraagje.. doet hij het wel met torrents uit? En heb je de router al gereset? Vervolgens zonder torrents op de achtergrond even opnieuw proberen.

Had in Amsterdam namelijk hetzelfde probleem, veroorzaakt door het downloaden van torrents..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Probeer ook eens een andere DNS zoals 8.8.8.8 (Google DNS) of OpenDNS (weet even die adressen niet uit mijn hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 20:31
Precies. Overgestapt naar UPC zeg je. Misschien nog de DNS servers van vorige provider ingesteld in router of PC?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
Bedankt voor de snelle reactie allemaal!
Ik heb zojuist even verbinding gehad en het probleem is volgens mij inderdaad de torrents. Ik heb niet eens de router hoeven resetten, alleen de torrents uit doen is genoeg. Alleen als ik ze weer aan zet valt de verbinding weer weg. Ik kan dus alleen browsen, etc als m'n torrents uit staan en andersom. Is hier een oplossing voor of moet ik leren leven zonder m'n breaking bad, walking dead en andere torrents?

Nog een keer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan meerdere dingen doen:

a) uploadsnelheid beperken tot max 75% van je maximale upload
b) aantal connecties beperken in je torrentclient

Bij mij is 75 concurrent connecties een mooi getal voor een fatsoenlijke downloadsnelheid.

[ Voor 24% gewijzigd door spone op 12-12-2011 20:59 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:17
lhunderboy schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:50:
Bedankt voor de snelle reactie allemaal!
Ik heb zojuist even verbinding gehad en het probleem is volgens mij inderdaad de torrents. Ik heb niet eens de router hoeven resetten, alleen de torrents uit doen is genoeg. Alleen als ik ze weer aan zet valt de verbinding weer weg. Ik kan dus alleen browsen, etc als m'n torrents uit staan en andersom. Is hier een oplossing voor of moet ik leren leven zonder m'n breaking bad, walking dead en andere torrents?

Nog een keer bedankt!
Ik heb nooit een oplossing kunnen vinden. Gebruikte zelf geen torrents, maar m'n huisgenoten wel en gevraagd dit niet meer te gebruiken. Zo wel, dan zou ik ze afsluiten van internet ;)

Ondertussen hetzelfde verhaal hier in Gorinchem.. komt regelmatig voor alleen dan met live streaming (sopcast e.d.).

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
Heb geprobeerd uploadsnelheid en het aantal connecties aan te passen maar tot nu toe helaas zonder succes. Maar nou kan ik iniedergeval gewoon mijn gangetje gaan op internet. Dan moet ik The Walking Dead maar op FoxLife gaan volgen met mijn nieuwe digitale tv ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

gebruik 208.67.220.220 en 208.67.222.222

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Vaak is het probleem inderdaad de upload bandbreedte (bottle neck als die vol zit). Lang technisch verhaal, maar dan doet downloaden het ook niet meer.

Een ander probleem is dat sommige routers niet met heel veel verbindingen overweg kunnen. Weer een lang technisch verhaal over NAT etc etc.

Kortom: Zo te horen is de router die UPC je leverde gewoon een slecht ding.

Kan die UPC router niet in wat ze bridge-mode noemen en dat je dan een andere router er achter zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhunderboy
Weet niet precies wat ik gedaan heb, maar het is iniedergeval opgelost nu.

Bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Jaccoh schreef op maandag 12 december 2011 @ 21:37:
Kortom: Zo te horen is de router die UPC je leverde gewoon een slecht ding.
Dat is wel wat erg kort door de bocht.

Ze zijn minder geschikt voor studentenhuizen, waar de bewoners volop met p2p bezig zijn, en diezelfde bewoners geen moeite nemen om de p2p software zo in te stellen dat de andere huisgenoten ook nog van het internet gebruik kunnen maken.

Niet iedereen heeft een vette Cisco router nodig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Modem is een cisco epc/dpc3925 zeker ? Heb afgelopen week al 2x deze modem gezien met onbetrouwbare wifi verbinding/dns problemen/ ... Als het een 3925 is, raadt ik je aan een de andere combinatie (modem + router los) te eisen van UPC.

Het lijkt op een incompatibiliteit probleem met bepaalde wifi ontvangers. Sommige wifi clients hebben nergens last van, andere werken voor geen meter.

[ Voor 27% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-12-2011 17:47 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, lijkt me in dit geval toch duidelijk een door torrents platgetrokken upload en dus geen DNS issue, geen WiFi-issue en (iig wat dit probleem betreft) geen gare router.

Gebruik Occam's razor - verzin geen onnodig complexe verklaringen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

dion_b schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:56:
Ehm, lijkt me in dit geval toch duidelijk een door torrents platgetrokken upload en dus geen DNS issue, geen WiFi-issue en (iig wat dit probleem betreft) geen gare router.

Gebruik Occam's razor - verzin geen onnodig complexe verklaringen.
Sorry, mijn fout, iets te snel over het probleem heen gelezen. Toen ik 'DNS isn't responding', UPC en wireless modem en alle pc's @ wireless zag ging het belletje iets te snel rinkelen ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1