Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-10-2023
Heren en Dames van GoT,

Ik zit met een probleem, en wel het volgende:
Na al enige tijd opzoek te zijn naar een beamer welke geschikt is voor mijn toepassing en niet geslaagd te zijn raadpleeg ik bij deze jullie kennis.

Ik zoek een beamer welke op een afstand van 20cm of minder een scherp en helder monochroom (slechts zwart op wit) beeld kan geven van ongeveer 20x20cm.

Verder worden er niet zo veel eisen gesteld aan de beamer (resolutie, contrastratio, enz.) hij moet enkel op de korte afstand van 20cm (liefst minder) een goed monochroom beeld neer kunnen zetten.

De beamer die ik gevonden kreeg welke het beste aan deze eis voldoet is een Acer K11 led beamer welke op 60cm afstand een beeld van 30x23cm neer kan zetten. Dat het beeld bijv. deze maten heeft is niet zo erg maar de afstand van 60cm is toch echt veel te ver weg.

Ik hoop dat het wel reeele eisen zijn die ik stel en dat er dergelijke beamers bestaan, desnoods een bestaande beamer aanpassen (zou niet weten hoe :? ) om op deze afstand nog wel een scherp beeld te projecteren.

Alle info is welkom.

mvg,
Hein

ps. Aan de hoeveelheid ANSI Lumen stel ik alleen de bodemgrens op ongeveer 200, dit omdat de zogenaamde pocketbeamers deze afmetingen waarschijnlijk wel halen maar te weinig lichtopbrengst leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:51
Je hebt wel industriële beamers die dat kunnen (weet de naam niet) maar consumenten beamers die dat kunnen ken ik niet. van die beamers hadden we op de gooische bedrijven dag staan op het social media plein mischien kan je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemans
Oke, bedankt voor je reactie.

Ik had idd ook al gekeken naar industriele beamers maar eigenlijk niet echt veel info gevonden, een enkeling welke ik gevonden had welke hier wel toe in staat was met verwisselbare lenzen koste ongeveer 12000 euro en dat gaat me net iets te ver :p.

Een prijs tot ongeveer 1000 euro kan ik mezelf nog veroorloven dus als iemand info heeft over industriele beamers in deze prijsklasse graag.

grt Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 15:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemans
Bedankt voor je reactie,

Dit komt idd meer in de buurt, echter wordt een ding over het hoofd gezien. Deze beamer projecteerd idd wel op hele korte afstanden echter met een zeer groot beeld.
De beamer wordt niet gebruikt om films enz op te kijken, sterker nog ik kan het beeld niet eens zien wat hij projecteerd. Dus hij moet op een afstand van 20cm een beeld kunnen projecteren van +/- 20x20cm waarbij hij de volle resolutie benut en scherp is.

Toch bedankt voor het meedenken ;)

grt Hein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 15:16
Heinemans schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:36:
Bedankt voor je reactie,

Dit komt idd meer in de buurt, echter wordt een ding over het hoofd gezien. Deze beamer projecteerd idd wel op hele korte afstanden echter met een zeer groot beeld.
De beamer wordt niet gebruikt om films enz op te kijken, sterker nog ik kan het beeld niet eens zien wat hij projecteerd. Dus hij moet op een afstand van 20cm een beeld kunnen projecteren van +/- 20x20cm waarbij hij de volle resolutie benut en scherp is.

Toch bedankt voor het meedenken ;)

grt Hein
Ik denk dat dat met deze beamer wel in te stellen valt. Hij zal niet vast gefocust staan. Moet je even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
En anders zul je denk ik aan de verbouwing moeten gaan, focus kun je altijd verbouwen door de afstand tussen de lens en de bron te veranderen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemans
Ik denk dat simon wel een goed punt heeft en dat ik er mischien niet aan ontkom om te gaan beunen aan een beamer.

Dit omdat ik al met 3 standaard ''office'' beamers een beeld op deze afstand scherp te krijgen echter kan ik hem niet ver genoeg focussen.

Ik zal morgen eens een oud beamertje op de kop tikken en kijken of ik het voor elkaar krijg om dmv met de lenspositie te spelen wel een scherp beeld krijg.

grt Hein,

ps. Alle info blijft nog steeds welkom want ik prefereer eigenlijk wel een kant en klaar product.
Pagina: 1