Schijfletter verdwijnt telkens na reinstall Windows

Pagina: 1
Acties:

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Iedere keer als ik Windows 7 opnieuw installeer, 'verdwijnt' mijn D-partitie. Ik moet dan telkens na een fresh install naar Schijfbeheer en de partitie een schijfletter toewijzen zodat deze benaderbaar is in de explorer. Mijn vraag nu: kan ik er ook voor zorgen dat de letter van deze partitie niet iedere keer na een fresh install van WIndows verdwijnt? Het zou mooi wat tijd besparen. Hieronder een screenie van de partitie in kwestie. Overigens is C mijn 'basisschijf', oftewel Windows en programma's e.d.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N69Rf.png

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Komt dit niet gewoon omdat zowel je C als D als primaire partities aangemerkt zijn? Tijdens de install wordt door jou een keuze gemaakt, maar Windows disabled de rest om verwarring tijdens het installatieproces en de bijbehorende boots te voorkomen. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij moet D gewoon een extended worden.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Domokun
Scyth schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:48:
Komt dit niet gewoon omdat zowel je C als D als primaire partities aangemerkt zijn? Tijdens de install wordt door jou een keuze gemaakt, maar Windows disabled de rest om verwarring tijdens het installatieproces en de bijbehorende boots te voorkomen. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij moet D gewoon een extended worden.
Ik denk zelf dat het komt omdat er bij D staat dat het een systeempartitie is. Anywho, hoe maak ik van D een 'gewone' of extended partitie?

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 15:40
Partition Master zou dat moeten kunnen.

(http://www.gratissoftware...me+Edition+partitiebeheer)

[ Voor 56% gewijzigd door Biersteker op 12-12-2011 18:10 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Domokun
Probleem zat 'm inderdaad in de D-schijf die een 'systeempartitie' was. Heb de zaak opgelost door zowel de C- als D-schijf te formatteren via de Windows-installatie. Nu is D geen systeempartitie meer en krijgen alle partities gelijk een letter.