Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:34

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Op mijn werk ben ik bezig met het opzetten van een cluster.
Dat is me nu gelukt, echter maken we ons zorgen over de storage.
Deze wordt nu voorzien door een Synology RS2211RP+ NAS waarop iSCSI targets en LUN's zijn gedefiniëerd.
Echter, bij uitvallen van de NAS zal de cluster uitvallen, aangezien de storage achter het cluster verdwenen is.
We hebben hiervoor een tweede NAS aangeschaft, maar ik ben nu op zoek naar een manier om deze tweede NAS als mirror van de eerste kan laten functioneren.
Win 2008 clustering staat mij niet toe om geclusterde resources aan te merken als dynamic om zo een mirror op te zetten.
Met één NAS aan het cluster gekoppeld is dit nogal een SPoF.

Iemand enig idee hoe ik dit het best zou kunnen aanpakken?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Hmm, dat is niet wat ik zoek. Ik ken de functionaliteit van Synology backup, maar dit vereist

1- dat de backup eens in de zoveel tijd gedaan wordt. Dat werkt voor mijn oplossing niet, want ik moet van minuut tot minuut data gesynchroniseerd houden
2- in geval van faillure op NAS1 zal NAS2 alleen een inactieve backup bevatten. Dan moet ik eerst NAS1 vervangen of herbouwen en dan de backup terug plaatsen. Het gaat hier om een high availlability oplossing en downtime kunnen we ons niet veroorloven.

Maar bedankt voor de suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik vroeg het me ook al af of het de juiste is, maar het lijkt of er niks te vinden is voor de "High Availability" waar ze het op de product specifications page wél over hebben :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Hmja, in principe zou je een dergelijke optie verwachten in DSM zelf, dat zou het mooist zijn, maar ja.
Ik ben dus op zoek naar iets wat van twee generieke iSCSI targets één HA Target zou kunnen maken.
Deze targets moeten dan op twee verschillende fysieke apparaten komen te staan...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Niemand een idee hoe je twee NAS devices synchronous kunt mirrorren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik betwijfel of dit apparaat wel een high-availablity of active-active mode kent. Mogelijk moet je dan iets heel anders neer gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wachten op Windows 8 Hyper V:
http://blogs.technet.com/...-in-windows-server-8.aspx

Met 2 simpele file servers in een cluster kun je dan voor HA zorgen. Voor HA in een SAN (want dat is wat je nodig hebt) ga je flink in de buidel moeten tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort dingen kun je ook naar een (beter) alternatief als HAST + ZFS kijken, tenzij het persé Windows moet draaien. Zoals met zoveel dingen in het leven: the best things in life are free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 15:49
Afhankelijk van je noden kan je bij storage leveranciers eens gaan luisteren.
EMC's VNX is er in verschillende maten en gewichten. Het kost wel wat centjes, maar je krijgt er wel support voor terug + meestal kan een goed praatje met sales wel een mouw passen aan de prijs ;).
Pagina: 1