Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers

Als tweaker ben ik verzot op smartphones, heb zelf een acer liquid gehad, iphone 3g, iphone 4 en de HTC Desire Z.

Voorlopig ligt de Desire Z te koop en loop ik met de iPhone 4 rond. Van de Desire Z was ik super tevreden, alleen vind ik het scharnier systeem net iets te los zitten. Vandaar dat ik hem na een jaar gebruik verkoop.

De iPhone is leuk, met een goede camera, en leuke apps, maar ik mis Android toch iets te veel, ik ben een fervent google gebruiker, vandaar.

Het enige wat me stoort aan alle smartphones is dat de batterij na een dag net iets te leeg is om nog een volledige dag mee te gaan. Toen het nieuws kwam van smartphones met een dualcore, was ik optimistisch, maar na het lezen van enkele reviews bleken deze nieuwe cores het leven van de batterij niet dusdanig te verlengen.

Ik zoek dus eigenlijk een Android met een batterijduur waar ik toch 2 dagen mee verder kan. Ik vermoed dat ik dan al niet achter een gsm met een al te groot scherm moet zoeken.

De laatste Android versie zou leuk zijn, maar hoeft natuurlijk niet persee.

Prijs doet me ook niet meteen zoveel, zolang hij niet 600 euro is. Qua merk zit ik met een voorkeur voor een HTC, aangezien Sense me goed bevalt, maar ik sta open voor suggesties. Een goede camera is voor mij als fotograaf ook altijd een extra punt, maar aangezien ik mijn fuji X100 altijd bij heb, maakt dit niet zoveel.

Edit; Interresant om te weten is nog dat ik whatsapp altijd heb draaien, vanwege een vriendin die in Zuid Amerika woont. Emails kan ik met fetch elk halfuur nog laten doorkomen, dus whatsapp is het enige programma dat altijd in de achtergrond draait.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 16:04 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

1. Je zegt weinig over je dagelijks gebruik van het toestel. Kun je dat iets meer specificeren?
2. androidsmartphones en lange batterijduur is vloeken in de kerk. Doe je er veel mee, dan redt je het misschien een dag.

Ik adviseer tegenwoordig iedereen gewoon één of twee chinese nep-accu's te kopen. Kies in ieder geval het toestel wat jij wil.

Hier staat tekst

Verwijderd

Mijn Desire HD gaat gemakkelijk een dag mee op een batterij hoor. Draai een custom ROM en gebruik mijn tel ieder uur voor zo'n 5 minuten applicaties, iedere 15 min 2 e-mail accounts synchen en hele dag door whatsapp. Tel is om 7:00 uur van lader gehaald en staat nu op 80 % batterij. Twee dagen lukt dus prima in mijn geval :)

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:07
Maar zoals ik het zo lees redt hij dus wel altijd een volledige dag. Dan is mijn vraag toch echt, waarom niet elke avond opladen? Is hier een reden voor?

To dare is to do

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14

D4NG3R

kiwi

:)

Inderdaad.. Mijn eigen telefoon (LG-P500) zet ik elke avond netjes in de bijbehorende docking station, om hem de volgende ochtend weer mee te nemen. Geen probleem, al laat ik heel de dag 3G en Wi-Fi aanstaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik red het een volledige dag, met zowel de Desire Z als de iPhone, maar dan houd ik net iets meer dan 50% over.

Verder zit ik gemiddeld 8 uur per dag op het werk, waarbij het toestel in mijn lockertje ligt. Wifi staat ook nooit aan bij mij. Ik check 's middags mijn google reader, wat hoogstens een 20tal minuutjes in beslag neemt. Echt heel actief gebruik ik hem dus niet.

Ik sluit hem dus elke nacht aan, maar ik zou het leuk vinden moest dit om de 2 dagen kunnen.

Zijn er geen android gsm's die "berucht" zijn om hun langere batterijduur?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met mijn SGS+ red ik dat ook prima. Zeker twee dagen, ik denk zelfs dat hij iedere derde dag pas aan de lading gaat.

Dan staat wifi 's nachts uit, voor de rest altijd aan. Ik sync van alles en check gedurende de dag regelmatig het nieuws, mijn facebook en wat twitter. 's Avonds speel ik dan nog wat Wordfeud/Sudoku.

Ik heb mijn telefoon vanmorgen van de lading gehaald, hij werkt nu ruim 9 uur op de accu en de batterij staat op 88%. Op deze snelheid doe ik er zeker 3 dagen mee. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-11 09:16
SGS2 haalt bij mij net aan twee dagen met een uurtje bellen; 4 uur bluetooth carkit en permanent wifi aan. Je kan er een (originele!) grotere batterij voor kopen met ~20% meer capaciteit. Er wordt een nieuw achterkantje meegeleverd welke geen afbreuk doet aan de telefoon. Wom in "[Samsung Galaxy SII] Batterijduur" Levering is wel ruk van dat ding, vaak uitverkocht bij de diverse winkels.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Topicstarter
Cloud schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:21:
Met mijn SGS+ red ik dat ook prima. Zeker twee dagen, ik denk zelfs dat hij iedere derde dag pas aan de lading gaat.

Dan staat wifi 's nachts uit, voor de rest altijd aan. Ik sync van alles en check gedurende de dag regelmatig het nieuws, mijn facebook en wat twitter. 's Avonds speel ik dan nog wat Wordfeud/Sudoku.

Ik heb mijn telefoon vanmorgen van de lading gehaald, hij werkt nu ruim 9 uur op de accu en de batterij staat op 88%. Op deze snelheid doe ik er zeker 3 dagen mee. :)
Interresant, ik zal er eens wat reviews van lezen, en wat opzoeken. Verder staat hij hier in Belgie voor 359 euro, wat ook niet meteen veel is. Spijtig genoeg ben ik niet echt fan van de samsung UI. De icoontjes vind ik wat kinderachtig overkomen, ik merk dit ook bij mijn galaxy tab die ik heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 16:30 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08

Bullet NL

Eigen Wijs

Ondanks de uitgebreide Topic Start staan we dit soort topics niet toe. We staan namelijk geen boodschappenlijstjes/welk toestel moet ik nemen topics meer toe. Dit verzandt veelal in een wel of niet verhaal betreffende een toestel.

Op www.Tweakers.net hebben we namelijk een hele mooie tool, namelijk de: http://tweakers.net/pricewatch/ hier kan je in alle rust verschillende toestellen met elkaar vergelijken en eventueel ook de productreviews van andere Tweakers lezen.

Kortom wij wensen je succes met de keuze van je toestel, dit topic is gesloten!

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.