Hallo allemaal,
Hier op m'n werk beheren we een FTP server van een klant. En van de ene op de andere dag is dat ding opgehouden met passive FTP ondersteunen. Na het PASV commando gebeurd er niets meer. Er komt ook geen timeout. Dit is wat ik zie gebeuren:
En ik heb geen idee waar het aan ligt. Hier iemand enig idee?
Even nog wat feiten:
- firewall is volledig open, getuige de volgende iptables output:
- Op de client staat de firewall net zo open.
- Active FTP werkt probleemloos
- Als ik FTP naar localhost werkt ook passive probleemloos
- Het is geen configuratieinstelling binnen de FTP server software. Eerst draaide hij op Proftpd, dat is vervangen door vsFTPd. Beide hebben exact dezelfde problemen.
Ik ben een beetje door m'n idee-en heen waar dit aan kan liggen.
Hier op m'n werk beheren we een FTP server van een klant. En van de ene op de andere dag is dat ding opgehouden met passive FTP ondersteunen. Na het PASV commando gebeurd er niets meer. Er komt ook geen timeout. Dit is wat ik zie gebeuren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $ ftp -d server Connected to server (1.2.3.4). 220 (vsFTPd 2.0.5) Name (server:UnixUser): ftpuser ---> USER ftpuser 331 Please specify the password. Password: ---> PASS XXXX 230 Login successful. ---> SYST 215 UNIX Type: L8 Remote system type is UNIX. Using binary mode to transfer files. ftp> ls ftp: setsockopt (ignored): Permission denied ---> PASV |
En ik heb geen idee waar het aan ligt. Hier iemand enig idee?
Even nog wat feiten:
- firewall is volledig open, getuige de volgende iptables output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # iptables -L -n Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain FORWARD (policy ACCEPT) target prot opt source destination Chain OUTPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination |
- Op de client staat de firewall net zo open.
- Active FTP werkt probleemloos
- Als ik FTP naar localhost werkt ook passive probleemloos
- Het is geen configuratieinstelling binnen de FTP server software. Eerst draaide hij op Proftpd, dat is vervangen door vsFTPd. Beide hebben exact dezelfde problemen.
Ik ben een beetje door m'n idee-en heen waar dit aan kan liggen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 16:03 . Reden: Extra informatie toegevoegd ]