vpn tussen win2k en freebsd

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
het is redelijk voor mekaar nu
de win2k server logged nu in via pptp op mijn freebsd machine. die draait mpd-netgraph.
werkt prima
wat routes aangemaakt en ik kan heel zijn netwerk pingen en hij heel het mijne.
het enige wat nog niet werkt is het netbios gebeuren
ik kan dat vanuit heel mijn netwerk wel heel zijn netwerk te bekijken maar andersom niet.
er kan getelnet worden vanaf zijn hele netwerk naar mijn netwerk.. gepinged.. geftp'ed.. alles.. behalve het netbios gebeuren.. vanaf de win2k server zelf wel. maar de machines die daar achter hangen kunnen alles behalve via netbios mijn netwerk bekijken... ik weet het niet meer waar het aan ligt.. ik zie de request binnenkomen en ik zie de reply weggaan vanaf mijn machine.. maar het komt blijkbaar niet aan..

waar kan het aan liggen? heeft er iemand suggesties? als er meerdere info nodig is dan hoor ik 't wel....

Verwijderd

je hebt meerdere routes aangemaakt, maar netbios is een niet-routeerbaar protocol. Geen idee hoe je dit verder kunt oplossen.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
okee maar waarom werkt het andersom dan wel?
ik kan namelijk wel zijn netwerk volledig bekijken.... :?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Netbios is een onderdeel van het TCP/IP protocol. Netbeui is niet routeerbaar...

Verwijderd

Draait die win2k server of die freebsd een WINS-server?

Zo nee dan maak van een van die 2 (niet alle 2) maar eens een wins-server. Vervolgens bij de clients opgeven waar ze de wins-server kunnen vinden (makkelijkste via DHCP-servertje). Dat moet al je problemen oplossen.

Probleem zit hem namelijk in het feit dat je met meerdere subnetten zit te werken en daar heb je toch echt een wins-server voor nodig wil je die allemaal zivhtbaar maken

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ze draaien alletwee een wins-server en dns-server
de verbinding is er niet echt continu aanwezig dus voor de apparte netwerken is er toch steeds een nodig.....

maar misschien dat ze te combineren/synchronizeren zijn.. ik had nog helemaal niet aan die wins gedacht eigenlijk

• xzenor

xzenor

Topicstarter
nou het werkt dus nog steeds niet
alles doet het behalve het browsen over elkaars netwerk...... :(
eerst deed het ut aan 1 kant wel en aan de andere kant niet
nu lukt het van beide kanten niet meer |:(
en ik heb eigenlijk niets veranderd :?
Dit is frustrerend!!!! ;(