• FalconerHG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-02 10:55
Hallo Tweakers,

Ik heb een PC die altijd start, maar soms wel post, en soms niet. Als hij niet post, dan hoor je de fans draaien en hij krijgt dus stroom.

Er is inmiddels al behoorlijk wat aan gesleuteld en geswapped. Zo zijn is de mainboard/geheugen/CPU combo vervangen en is een andere videokaart geprobeerd. Harddrives, kast en BR speler en PSU zijn eigenlijk het enige die gelijk bleven. Ik neig naar het vervangen van de PSU.

Iemand ervaring met dit probleem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met specs.

Je probleem kan werkelijk overal aan liggen, dus neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door om te achterhalen wat het probleem veroorzaakt. Waarom vermoed je de PSU, en heb je al eens een andere geprobeerd?

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
batterijtje van je moederbord niet (zo goed als) leeg?

• FalconerHG
Nee nog geen andere geprobeerd. De PC is niet van mij en de PC staat niet bij mij thuis (waar ik iets meer mogelijkheden zou hebben).

Heb niet alle specs, wat ik wel heb is:

Intel DH55HC
Intel Core i3-540
Corsair XMS3
120GB Seagate SATA drive
Sony Optiarc AD-5260S

• FalconerHG
Sjaak_Banaan schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:03:
batterijtje van je moederbord niet (zo goed als) leeg?
Nope, pas vervangen voor een spiksplinternieuwe (lostte de problemen niet op).

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52
PSU wisselen is een logische volgende stap (is normaal gesproken mijn eerste stap in de uitwisselvolgorde), maar kijk ook eens in het event log van Windows en je smart gegevens van je HDD

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 21:06
Zeer toevallig verkopen wij ook computers met Intel moederborden in. Zo hebben wij ook een hele tijd ze verkocht met de DH55TC in, die bleef soms hangen op zijn biosscherm. Middels een biosupdate is dit bij al onze klanten opgelost geraakt. Ook met de 4 serie die wij hadden, hadden we hetzelfde probleem.

De DH61BE die we nu gebruiken heeft met de huidige bios die we erin flashen geen probleem.

Ik zou dus gewoon eens de laatste bios erin flashen en grote kans dat het stukken beter is(als in dat hij altijd zal booten.) Want ik neem aan dat de pc voor de rest wel stabiel is.

http://specs.tweak.to/16567

• FalconerHG
skelleniels schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:18:
Zeer toevallig verkopen wij ook computers met Intel moederborden in. Zo hebben wij ook een hele tijd ze verkocht met de DH55TC in, die bleef soms hangen op zijn biosscherm. Middels een biosupdate is dit bij al onze klanten opgelost geraakt. Ook met de 4 serie die wij hadden, hadden we hetzelfde probleem.

De DH61BE die we nu gebruiken heeft met de huidige bios die we erin flashen geen probleem.

Ik zou dus gewoon eens de laatste bios erin flashen en grote kans dat het stukken beter is(als in dat hij altijd zal booten.) Want ik neem aan dat de pc voor de rest wel stabiel is.
Het valt te proberen, maar zoals gezegd post ie helemaal niet en had de PC met het vorige mainboard exact hetzelfde probleem. Zou wel erg toevallig zijn... :) (maar toch bedankt voor de tip)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
condensator(s) bol?
mobo al vervangen, laat maar

[ Voor 55% gewijzigd door 0siris op 12-12-2011 17:47 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1