Toon posts:

Reparatie laptop duurt lang bij Dynabyte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een "probleem", in oktober heb ik mijn laptop langsgebracht bij de Dynabyte voor reparatie, de harde schijf was kapot. Dit was geen probleem, mijn laptop viel binnen de garantie en ik ging vol vertrouwen weer weg. Nu 6 weken later is mijn laptop nog steeds niet gerepareerd, ik heb al 10x aan de telefoon gehangen en elke keer krijg ik het zelfde te horen, "deze week is hij echt klaar", "volgende week is hij gerapeerd" etc. Inmiddels wordt het echt vervelend aangezien ik thuis geen toegang heb tot het internet en dus ben aangewezen op mijn werk (waar ik moet werken :P ) of de UB.
Ik weet niet zoveel van mijn rechten als consument, maar misschien sommige van jullie wel, kan ik me na 6 weken ergens op beroepen?

Alvast bedankt!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En wat heb je zelf al uitgezocht? Er wordt meer initiatief van je verwacht hier op Tweakers... zeker van iemand die blijkbaar een universitaire studie volgt.

Tip: zoek eens op consumentenrecht.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
- Deadline op papier vastleggen (email)

Na verstreken van deadline (+ aantal weken wachten) kun je beroepen op vergoeding leenproduct.
Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. De verkoper moet het probleem oplossen. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.
Wat zijn mijn rechten?

In de wet staat dat reparatie binnen een redelijke termijn moet plaatsvinden en met zo min mogelijk overlast.

Wat kan ik het beste doen?

Duurt de reparatie te lang, geef de verkoper dan een redelijke termijn waarbinnen het apparaat gerepareerd moet zijn, 3 weken is vaak redelijk.
Daarnaast kun je bij langere reparatie leenapparatuur vragen zodat de overlast minder is.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, hier heb ik wat aan.

ps. met een HBO opleiding heb je ook toegang tot de UB, theHoff.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 12:26 ]