Computer valt om de 5 sec uit en start weer opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem namelijk mijn computer valt om de 5 sec uit en start weer opnieuw op. Ik heb de onderdelen los gekocht en vervolgens zelf in elkaar gezet. Daarna heb ik hem aangezet en hij deed het correct. De computer heeft vervolgens de hele dag gedraaid. Toen ik wegging van mijn werk heb ik hem uitgezet en toen ik de volgende ochtend hem weer aan wou zetten kwam het volgende probleem voor.

Specificaties:
- Processor: Intel core i7 @ 3.33ghz
- RAM: 16gb GSKILL
- Videokaart: Nvidia Geforce 590GTX
- Voeding: Corsair 1200 Watt
- Moederbord: Gigabyte

Iemand enige oplossing?

Bij voorbaat dank!

Mvg,
Jan

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Hardware eruit, minimale erin laten zitten. Kijken wat er dan gebeurdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Even in de vaatwasmachine zetten, waarschijnlijk moet hij een keer goed schoongemaakt worden.

Nee, probeer even een fatsoenlijke en uitgebreide start post te maken. Dus wat meer info over wat er in je systeem zit en wat je zelf al geprobeerd hebt. Zo is het voor ons ook maar raden.

[ Voor 7% gewijzigd door mouzetc op 12-12-2011 12:08 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle computer onderdelen vorige week gekocht en zelf in elkaar gebouwd, daarna aangezet en hij deed het gewoon, hij heeft de hele dag gedraaid, vervolgens heb ik hem afgesloten en de volgende dag aangezet en het bovenstaande probleem kwam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ barry, heb ik ook al geprobeerd alleen de processor aangesloten op het moederbord en de cpu koeler, vervolgens aangezet, en het probleem was niet verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:07
Geen pennetje afgebroken van je CPU??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: intel core i7 3.33 ghz, nvidia geforce 590GTX, 16gb ram (g skill), 1 terabyte hdd + SSD 128gb, voeding corsair 1200 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@barry niet het geval, hij deed het ineens niet meer, dus dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Edit je eerste post even en zet daar even alle relevante info neer!

Verder.. krijg je wel beeld? Enige piepjes? Kabels allemaal juist aangesloten?

En: er bestaat een EDIT knop, zodat je niet meerdere keer onder elkaar hoeft te reageren.

[ Voor 23% gewijzigd door mouzetc op 12-12-2011 12:15 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wel koelpasta gebruikt om de processorkoeler op de processor te zetten? Wat zijn de temperaturen in je bios? Is de pc daarin wel stabiel? Geeft memtest86+ foutmeldingen? In safe-mode valt hij ook uit? etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mouze ik krijg ook geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [S2N]Baalberith
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-09 10:20
achterkant moederbord maakt geen kortsluiting met tray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 22:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Al geprobeerd om met 1 ram bankje te booten? (Zonder overige poespas aangesloten op moederbord)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ badpunk, ik heb het zelf zonder rambankje geprobeerd maar dan zou hij ook door moeten lopen en geeft hij piepjes. Maar de hele pc valt gewoon uit alsof de voeding dan weer 5 seconden stroom geeft en dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 22:37

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Heb je bolle elco's op het moederbord?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@scenix: weet ik zeker dat ik genoeg vermogen heb

@badpunk: nee, heb geen bolle elco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00
Mijn eerste ingeving is dat je aan/uit-knop vast zit / verbind blijft maken. Dat is in principe een soft-start (de PC wordt niet spanningloos gemaakt maar verteld: Ga uit, of Ga aan), en als je die knop 4 a 5 seconde ingedrukt houdt zet het moederbord zichzelf uit (als je slechts even indrukt geeft het een signaal naar je OS dat het uit moet).

Probeer het eens zonder de kabeltjes die van het moederbord naar de aan/uit-knop op je kast lopen. Je kunt de PC dan alsnog aan zetten door (voorzichtig!) even de 2 pinnetjes op het moederbord waar het stekkertje van de aan/uit-knop op aangesloten wordt met elkaar te verbinden (met bijvoorbeeld een schroevendraaiertje. Het is 5 volt, dus dit is gewoon veilig aan te raken).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@paultje, ja heb koelpasta gebruikt, alle temperaturen waren stabiel, en geeft geen foutmeldingen, ik kan hem ook niet in safemode opstarten omdat hij naar 3 sec alweer uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@paul, net geprobeerd hij ging weer 3 sec aan en viel weer uit, en het bleef zich herhalen (het zelfde probleem dus nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:24
Ik gok op de voeding eigenlijk.
Als je alles lost hebt geprobeerd, en het ontstaat nog steeds. Lijkt mij dat het stroomtoevoer niet helemaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgelopen??
Pagina: 1