ASP.Net-applicatie stresstesten: gewoon veel browsertabs?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:02
Ik heb een vraag over ASP.Net. Ik maak gebruik van een Ajax refresh en wil graag een realistische indicatie van de load die dit gaat geven als veel gebruikers de betreffende pagina open hebben staan.

De manier waarop ik nu test is het openen van bijvoorbeeld 50 browsertabs. Dit trekt de applicatie hier prima, maar ik vraag me af of dit ook een afdoende realistische benadering is van een echte situatie met 50 losse clients die elk de pagina open hebben staan. Gaat IIS of SQL Server in mijn testsituatie slimmigheid uithalen om de load te reduceren omdat-ie ziet dat de requests allemaal vanaf dezelfde computer komen? Zijn er andere dingen waardoor de performance in het echt tegen kan gaan vallen?

Ik hoop dat hier iemand me een idee over deze dingen kan geven. Ik wil op zich zelf best zoeken, maar ik heb hiervoor niet direct zoektermen paraat waar ik mee uit de voeten kan. Hints in die richting zijn dus ook al welkom ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
SQL server weet natuurlijk niks af van de client, daar zit je applicatie tussen. Wat SQL server wel doet is queries cachen, dus als je stresstest bestaat uit dezelfde query 50x/sec dan zal je een vertekend beeld krijgen.

IIS doet vziw ook niks speciaals met meerdere requests van dezelfde client.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Met verschillende browser tabs blijft het dezelfde sessie. Dit is niet echt een realistische situatie.

Je hebt hier prima tooltjes voor die een simpele test case kunnen uitvoeren met een x aantal gelijktijdige maar verschillende sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat al je tabs waarschijnlijk dezelfde sessie hebben. Daardoor is de kans groot dat ze ook dezelfde data verversen en dat sql server dat dus inderdaad in zijn cache heeft. Beter kan je op zoek gaan naar tools die speciaal bedoeld zijn om sites te stress testen, en dus ook een representatieve test set gebruiken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:45
Visual Studio heeft een project template voor testen. Hierbij kan je een test "recorden" en vervolgens kan via Visual Studio een Load test uitgevoerd worden. Hierbij kan je instellen hoeveel users je wilt, een datasheet koppelen voor bijvoorbeeld inloggegevens, kiezen wat voor browsers er gebruikt worden etc.
Meer informatie hierover kan je vinden op: MSDN: Working with Load Tests

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Of kijk eens naar ab ("Apache Bench"); ondanks de naam voldoet 't ook prima om IIS te testen. Je zult een linux host (of VM) moeten gebruiken maar je kunt wel verdomd handig scriptjes e.d. maken en die bijvoorbeeld weer schedulen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:47

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Meer in zijn algemeenheid: http://support.microsoft.com/kb/231282 :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik gebruik zelf vaak jmeter voor dit soort dingen.

Sundown Circus

Pagina: 1