Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Goedemorgen,

Zelf werk ik bij een niet-nader-te-noemen bedrijf met een 300 mobiele telefoon gebruikers. Sinds enkele weken ontvangt een hiervan ook meerdere malen per uur de SMS "vodafone indoor". Vanmorgen kwam een tweede persoon melding maken dat hij tot 20 SMSjes per uur ontvangt met deze tekst. Meer staat er niet in. Zowel Vodafone ECS als de klantenservice gebeld, maar beiden weten niet wat deze melding betekend.

Heeft er iemand ervaring met deze berichten, en wat kunnen we doen om dit op te lossen?

Mvg,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

Misschien een bedrijf om je heen wat zoiets heeft;

http://www.vodafone.co.uk...r-indoor-signal/index.htm

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Binnen een straal van 500 meter zijn er geen andere bedrijven om ons heen.
Van wat ik begrijp van de Vodafone webpagina die je gaf, gaat het om een oplossing voor thuisgebruik waarbij je vooraf de telefoonnummers moet ingeven.

[ Voor 42% gewijzigd door Master-Guy op 12-12-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Niemand dit hier iets over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 10:32
Wij hebben dan 250 mobiele telefoons met vodafone maar dit probleem ben ik nog niet tegen gekomen sorry. Het zal waarschijnlijk geen landelijke storing zijn. Misschien iets kleiner bekijke? Bel jouw leverancier misschien dat hun hier iets te maken hebben.

Andere storingen die ik wel heb zijn dat voicemail berichten soms 2 dagen later pas aankomen. Maar dat schijnt iets van vodafone te zijn |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Killertjuh op 16-12-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Vond via google het volgende topic: Vodafone Indoor sms
Het is dan wel gesloten zonder antwoord, maar de gebruiker is nog steeds actief op het forum, misschien kun je hem ff dm'en wellicht weet ie hoe het probleem opgelost moet worden....

Misschien dat er nog steeds een gehackte femtocel bij jou in de buurt staat, zie nieuwsbericht: nieuws: Vodafone weert gehackte femtocellen van netwerk

[ Voor 32% gewijzigd door ksmedts op 16-12-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
Dat topic had ik ook al gevonden (zie "vorig topic in deze reeks" pijltje), maar helaas is die gebruiker niet te dm'en..

Rondom ons liggen alleen maar weilanden, waardoor eventuele privé zenders geen bereik zouden moeten hebben hier, tenzij deze in-house staan. Echter ga ik er vanuit dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is de afzender? Is het een Flash-sms of gewone SMS? Is het een Cell Broadcast? Heb je een interne zendmast? Heb je PTT-telefoons? (push to talk) Zitten de telefoons in een CUG?

[ Voor 23% gewijzigd door johnkeates op 16-12-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-Guy
We hebben geen interne zendmast. Er staat op ongeveer 800 meter een zendmast van vodafone zelf, welke hier voldoende bereik geeft. Wel is er op bepaalde delen binnen het gebouw geen signaal in verband met afscherming van bedrijfsgegevens.

Het gaat om een gewone SMS, waarbij slechts 2 van de 500 gebruikers de SMS ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Master-Guy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:15:
We hebben geen interne zendmast. Er staat op ongeveer 800 meter een zendmast van vodafone zelf, welke hier voldoende bereik geeft. Wel is er op bepaalde delen binnen het gebouw geen signaal in verband met afscherming van bedrijfsgegevens.

Het gaat om een gewone SMS, waarbij slechts 2 van de 500 gebruikers de SMS ontvangen.
Hebben die 2 gebruikers al een andere telefoon gebruikt met die sim ? Kan namelijk ook aan telefoon liggen.

Anders even nieuwe simkaarten aanvragen voor die 2 personen.
Pagina: 1