Data netwerkverkeer minimaliseren over 3g

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Dag allemaal

Ik heb hier via 3g een internetverbinding en nou wil ik het dataverkeer minimaliseren. Nou zag ik zelf dat google een optie heeft om websites te 'strippen' van alle plaatjes, video's en flash elementen.

Werkt opzich prima, maar veel sites worden totaal onnavigeerbaar of er missen de noodzakelijk typ of selectieboxen. Is er nog een andere manier om het dataverkeer te minimaliseren? Bijvoorbeeld dat je echt alleen de teksten ziet en alle plaatjes een vlakje worden en dus niet de opmaak door de war gooien?

Aansluitend nog even een andere vraag. Op een PC op afstand draait Remotelyanywhere. Deze PC kan ik eveneens besturen via 3g, maar dit 'trekt' ook nogal veel data alhoewel alle luxe opties uit staan. Ik begreep dat Remotelyanywhere de boel als bitmapjes doorstuurt, maar dat dat niet zo efficient is?

Remote Desktop Control van Windows zelf zou beter zijn, maar omdat het Windows XP home is gaat dat weer niet werken... Zijn er third party programma's die efficienter zijn dan RemotelyAnywhere? Wat mij betreft zie ik alles in zwart/wit en met een framerate van 0.1 - zolang het maar minimaal dataverkeer opleverd.

Alvast bedankt!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 16:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je hebt het over een desktop/laptop computer met Windows en je wil het dataverkeer minimaliseren bij het bezoeken van websites?

Wat ik doe bij een 3G-verbinding is Opera gebruiken als webbrowser met de Turbo modus aan. Uiteraard ook bij andere browsers Flash standaard blokkeren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Jups klopt!

Bedankt voor de tip, ga ik eens proberen. Zie trouwens dat dit topic wellicht beter had gepast in software. Excuus!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec