[iPhone 3GS] SMS van ander toestel importeren of SIM?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Ik stap binnenkort over van een 3gs naar de iPhone 4. Allemaal so far, so good. Mijn vader is echter ook toe aan toestelvervanging (en dat mag wel na 5 jaar gebruik gemaakt te hebben van een Sony Ericsson W800i)

Nu is het zo dat er op dat toestel nog SMS'jes staan met emotionele waarde (o.a. van mijn moeder, die niet meer in het land der levenden is), die overgezet zouden moeten worden naar de 3gs. Doorsturen is geen optie, aangezien de originele timestamp dan verloren gaat. Ik heb het hele internet al afgezocht, Myphone explorer kan alleen de rauwe data eraf halen, en geen enkel ander programma kan de SMS-data van de W800i naar de 3gs overplaatsen.

Of heb ik verkeerd gekeken, een app over het hoofd gezien of een andere geniale ingeving niet gevolgd?
Alvast bedankt!

Nogmaals: Doorsturen is geen optie, aangezien de originele timestamp verloren gaat!

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:19

MsG

Forumzwerver

Op de iPhone worden de sms'jes in een SQLite database opgeslagen die gewoon te openen is. Je zou eventueel handmatig de SMS'jes met emotionele waarde aan kunnen maken in de SMS-database voor de iphone.

Wat houdt die rauwe data trouwens in van Myphone explorer? Dat is toch precies wat je zoekt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
MsG schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:30:
Op de iPhone worden de sms'jes in een SQLite database opgeslagen die gewoon te openen is. Je zou eventueel handmatig de SMS'jes met emotionele waarde aan kunnen maken in de SMS-database voor de iphone.

Wat houdt die rauwe data trouwens in van Myphone explorer? Dat is toch precies wat je zoekt?
Nou, het wordt er alleen uitgeperst als .txt bestand :)
Ben ook niet zo'n meester in SQL. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sigmund666 op 11-12-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat lijkt me prima, als je al die gegevens weer in de sms-database zet ben je klaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
Maar dan moet ik hem waarschijnlijk eerst jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet of je zonder de jailbreak ook middels een reservekopie oid bij de sms.db kunt, dat zou je even kunnen uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-ware
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 22:55
normaal gezien kan je een reservekopie nemen van je 3GS, en die dan overzetten op je nieuwe iPhone 4 ! zodoende heb je alle foto's, sms'jes en andere dingen ook op je 4 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-09 22:28
Sigmund666 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:27:Maar dan moet ik hem waarschijnlijk eerst jailbreaken?
Dat hoeft niet. Zoek het programma "iphone explorer". Daarmee kun je via je pc of mac bij de bestanden op je iphone, dus ook bij je sms database. Die database zul je dan wel in moeten laden met een speciaal programma, om daar vervolgens de oude smsjes in text aan toe te kunnen voegen. Welk programma je daarvoor kunt gebruiken, geen id... Nadat je de tekst hebt toegevoegd aan de database moet je het db-bestand weer terug kopieren middels iphone explorer...
Pagina: 1