• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Beste luitjes,

Sta op het punt om digitale tv te nemen van ziggo (handigst etc).
Echter op t allerlaatste moment komt t vrouwtje met : "Ik wil ook films op kunnen nemen".
(Abbo gaat gepaard met 8x sneller internet, so whats the problem zou je zeggen. Tis een vrouw, einde discussie ;) ).

We zijn in bezit van een samsung 42" plasma en daaraan zit een AC Ryan HD2 gekoppeld.
Bij ziggo krijg je dus kennelijk een ontvanger erbij, of een cl module voor in de tv.

Heb ondertussen al eea aan topics doorgespit, waarbij er op gegeven moment hele moeilijke constructies naar boven kwamen over hoe er toch uiteindelijk via een omweg toch maar wel digitaal op te nemen.
Topics uit 2k10 hebben wel wat adviezen, maar die apparaten zijn alweer minstens een jaar oud.

Ik heb zelf geen zin meer om voor elk apparaat wat er in huis komt weer helemaal na te pluizen en in te lezen en er weer veelsteveel vanaf weten dan goed voor me is. Kost gewoon teveel tijd, die ik niet heb net voor de valreep. Een module voor in de tv doe ik liever niet (2 redenen, evt aanschaf andere tv en de tv schijnt wat trager te zijn met zappen, iets waar de vrouwelijke wederhelft de hele tijd over kan zitten zeuren)

Bij deze gaarne wat advies over waar naar gezocht moet worden.

De bedoeling is om niet :

1 tv met ab
1 ac ryan met ab en tb
1 hd ontvanger met ab
1 hd recorder met ab
te hebben, zodat er 3 ab's nodig zijn om 1 film te kijken of op te nemen.

Zijn er HD recorders die meteen de functie hebben van decoders? zo ja: kun je "zomaar" de interne HDD vervangen door een andere (grotere)?
Als ik zoek op hd recorder in de pw krijg ik een paar vage players, geen

Zoeken op HD recorders is een onbekend bos met heel veel bomen en niet overal staan zinnige dingen bij.
Handmatig kom ik bij deze lijst terecht:

LG RH397H Score: 5
€ 209,18 2 winkels

LG HR400 Score: 5
€ 316,- 2 winkels

Humax iPVR-9200C Score: 4
€ 249,99 1 winkel

Afijn, alledrie weinig beschikbaarheid en alsnog geen flauw idee of de hdd's zomaar te vervangen zijn etc.

Iemand? :+

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12
Kijk een op de webshop van Ziggo: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/cat/1000002

De Cisco ontvanger kan opnemen en kun je ook interactieve tv mee kijken, hardeschijf vervangen levert hierbij GEEN extra ruimte op. In de firmware staat hoe groot de HDD is.

De Humax 5100c en 5200c kunnen sinds een maand ook gebruik maken van interactieve tv, alleen moet je bij de 5100c wel een externe HDD aan je tv hangen op te kunnen opnemen. Of de hardeschijf vervangen bij de 5200c kan weet ik niet, ik weet ik niet waarom je dit meteen zou willen, zeker niet aangezien je zegt bijna niets op te nemen.

En de good old 5050c is een HDD decoder die je in je interne netwerk kunt hangen om je bestanden via FTP eraf te halen (deze is niet interactief te maken). Ik weet niet zeker maar volgens mij kunnen die andere HUMAX recorders ook via FTP benaderd worden.

Wat je ook nog kan onderzoeken is of je een HDD aan je tv kunt hangen om zo in combinatie met een CI+ module kunt opnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 12-12-2011 11:03 ]

• KaWaReZ
Dank :)

In mijn zoektocht kwam ik toch (oude?) topics tegen waarbij de cisco de grond in werd geboord, is dat nog steeds zo?

HDD vervangen, omdat het kan en al neem IK niks op, vrouwtje heeft grootse plannen schijnbaar. (geen zin ook dat dat ding binnen no time volzit) Hoewel, als we kijken naar de 5100, een externe schijf eraan proppen is de moeite niet, als die dan tenminste de "HD"snelheid bijhoudt.
Is de 5100 ook die van de "horrorverhalen" waarbij je alleen digitaal kunt opnemen als je analoog kijkt?

Aan het netwerk koppelen is een pre, maar niet noodzakelijk (moet dan een grotere switch aanschaffen en een kabel trekken wat niet zo handig is).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik heb 2 Cisco's staan en doen wat ze moeten doen. En tja, als je opneemt, ik verwijder het als ik gekeken heb.

Denk dan aan de iHDR-5200c, verdiep je er even in en als je hier net als de 5050c ook heen kunt FTP-en zet je het op je NAS o.i.d. en kun je het weer streamen naar je ac ryan mediaspeler.

• KaWaReZ
Zal eens kijken wat t gaat worden, thx :)

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:01
jongetje schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:18:

De Humax 5100c en 5200c kunnen sinds een maand ook gebruik maken van interactieve tv, alleen moet je bij de 5100c wel een externe HDD aan je tv hangen op te kunnen opnemen. Of de hardeschijf vervangen bij de 5200c kan weet ik niet, ik weet ik niet waarom je dit meteen zou willen, zeker niet aangezien je zegt bijna niets op te nemen.
Is dat zo? Dan worden ze wel een heel interessant alternatief voor dat Cisco ding van Ziggo. Iemand hier ervaring met een 5100/5200c en interactieve TV?

• Beukers88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-04-2025
Ik haak maar even in op dit topic, omdat ik exact hetzelfde wil, maar ben inderdaad ook benieuwd of de 5200c geschikt is voor interactief.

Onze vrienden van ziggo hebben namelijk de cisco uitverkocht en is pas vanaf 30 januari weer leverbaar.
Helaas ga ik vanaf 1 januari ons nieuwe huis betrekken en ik wil dan toch wel echt tv kijken:P.

Dus mijn vraag is kan de 5200c minimaal hetzelfde als de Ciso welke ziggo aanbied? Dus een goede vervanger.
Of eventueel een andere optie welke geschikt is voor de doeleinden die ziggo met de cisco aanbied.

Groet Robin

[ Voor 12% gewijzigd door Beukers88 op 20-12-2011 18:22 ]

• KaWaReZ
dank je dat je mijn topic jat :(

:P :+ ;)
Ben wel blij met de kick ;)

Hier ivm drukte nog niks kunnen beslissen, maar willen ook vrij vlot al wat gaan doen.
een simpele decoder zal voorlopig wel volstaan, maar om daarnaast weer geld uit te geven voor een recorder is weer dubbelop :+ (meteen goed doen).

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 16:34
Ik jat je topic ook even, sorry.

Toen ik in september overstapte op Ziggo Alles-in-1 wilde ik de 'Interactieve HD recorder' van Cisco meebestellen, maar die was niet meer leverbaar. Om toch gelijk digitaal te kunnen kijken heb ik een Samsung decoder besteld, die later vanwege een nieuwe tv met cam-slot weer vervangen is door een cam-module.

Van Ziggo kreeg ik vorige week bericht dat de Cisco-recorder weer leverbaar is. Soort pre-order voor de mensen die destijds hun mailadres hebben achtergelaten.

Maar nu vraag ik me af of ik het ding nog nodig heb. De tv (Samsung 6750) kan timeshiften en opnemen op een usb-device. Er zit natuurlijk geen twin tuner in, dus tegelijk een ander programma zien kan niet. Opnemen met de tv 'uit' kan wel.

Die cam-module was nu net aangeschaft om niet meer te hoeven zappen met de Samsung-decoder. Ben ik dat gemak inderdaad weer kwijt als ik de Cisco-recorder in gebruik neem? Voegt het apparaat verder nog wat toe voor de 200 euro die Ziggo vraagt (100,- voor nieuwe abonnees, ook niet leuk om achteraf te horen), wetende dat Samsung ook zijn eigen SmartTV-apps heeft, met o.a. Pathe on demand? Iemand gebruikservaring met de Cisco? Hoe is de upscaling waarover gesproken wordt?

https://www.ziggo.nl/#pro...r/interactieve-televisie/
Pagina: 1