Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

AMD FX-6100 Of Intel i5?

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer gevonden die me heel erg krachtig leek en goedkoop. Maar ik wil jullie meningen graag want jullie weten er veel van.
Ik wil de computer gebruiken voor schoolwerk, Photoshop en gewoon normaal internetten. Ik game NIET.
Voor dit heb je niet veel kracht nodig maar toch wil ik een goede computer.

Dit is de computer: http://www.dragoncomputer...emart/Itemid,26/vmcchk,1/

Er zit een FX-600 in maar iedereen zegt tegenwoordig dat een i5 de beste keuze is maar ik wil het zeker weten.
En als de i5 sterker is, Is er een heel groot verschil?

Alvast bedankt.

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-11 14:19
i5 is beter.. maar voor die prijs heb je natuurlijk geen i5.

Verwijderd

Voor photoshoppen en internetten ga je dat verschil dus echt niet merken ga gewoon voor de FX

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

voor photoshop is veel geheugen erg fijn. Dat kan niet echt in dat setje daar, aangezien er maar 2 memory slots op het moederbord zitten.

People as things, that’s where it starts.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 13:06

NoFearCreations

3DPrint the world!

2x 4gb erin proppen kan ook, 8GB is meer dan genoeg voor photoshop.

---RAWE CEEK!!!---

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:33

faust2016

You yes have my shirt

Scheelt wel dat ze dan 1*4 GB gebruiken ipv 2*2. Dan kun je er zelf nog een latje bijzetten

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10 10:53
Dan vraag je toch gewoon of ze hem met 8GB leveren?
Als je niet gamet is een FX snel zat.Kom je zelfs met "minder" toe, zoals een Phenom II X4.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik kan er natuurlijk een hoger memory bijzetten. Maar is die computer krachtig in het algemeen? Wat vinden jullie zelf van deze pc?

En als ik toch games wil spelen (niet op hoogste kwaliteit) kan dat dan ook lekker?

Deze heb ik ook gezien maar die lijkt me minder krachtig www.bcc.nl/product/acer-x3990-4gb

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 22:40 ]

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Gamen kun je wel vergeten met dat soort PC's.

Verwijderd

Topicstarter
is die zo slecht dan?

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

De CPU's niet, maar de geintegreerde GPU's zijn belabberd om te gamen.. Harry Potter en de Steen der Wijzen zal soepel draaien, maar recente spellen hoef je niet te proberen..

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:59
ATI HD 3000 onboard grafische kaart tot 1024MB

Daar zit je probleem, dan moet je nog los een aparte videokaart bijhalen om games fatsoenlijk te spelen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 00:05

M2M

medicijnman

en dan trekt de voeding het weer niet, wordt de kast te warm, past het niet helemaal in de kast en krijg je bergen andere issues.
@ts:

Je zit hier op het tweakers.net forum. Wil je een fatsoenlijke pc, prefereer custom zelfbouw. Wil je net zo'n fijne pc als een zelfbouw apparaat, investeer dan wat meer euro's.

-_-

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Kan niet anders zeggen dan dat ie gelijk heeft ;).

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp als ik de videokaart zou vervangen zou er verder niets met deze pc zijn. In het algemeen is het een krachtige pc toch?

ik zal niet gamen maar misschien even counter strike source ofzo.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Counter-strike source is toch gamen?

Kijk, de meeste kant-en-klaar PC's zijn niet gemaakt voor upgraden. Zoals M2M al zegt: Je kunt de videokaart upgraden, maar dan zul je ook een nieuwe voeding moeten nemen omdat de huidige 'op het randje' is. Enzovoort.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen probleem. Ik zal waarschijnlijk toch niet eens gamen.
Maar M2M zegt van als ik een 'fatsoenlijke pc' wil moet ik meer euros investeren.
Het klinkt alsof jullie die PC heel slecht vinden. Daarom denk ik ook bij mezelf of dit echt een slechte pc is..

• Compizfox
  • Laatst online: 22:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het is geen slechte PC. Voor alles behalve gamen is het prima. Alleen is het een kenmerk van bijna alle kant-en-klaar-PC's dat ze slecht te upgraden zijn, maar dat is dus niet speciaal voor die PC of zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, weinig mis mee hoor. Kast en voeding zullen wel matig tot slecht zijn naar tweakers-standaarden (ik kan er geen details over vinden en ken 'taurus' niet) maar dat hebben alle kant-en-klaar-pc's van dat budget. Overigens zou zelfs een matige 500W-voeding wel een licht videokaartje aan moeten kunnen om niet al te zware games nog te kunnen spelen, maar het is wel handig om de details van de voeding daarvoor te bekijken.

Verschil tussen zelfbouw en kant-en-klaar is vaak trouwens dat het OS vergeten wordt bij zelfbouw, maar die zit hier volgens mij ook niet bij, reken dat dus ook mee.

[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 11-12-2011 23:19 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Maar M2M zegt van als ik een 'fatsoenlijke pc' wil moet ik meer euros investeren.
Of je stelt er zelf een samen.. Dat kan prima voor 400-500 euro en krijg je meer kwaliteit voor je geld ;).

Het zal heus geen hele slechte PC zijn, maar als je het vergelijkt met een custom build zijn er makkelijk wat verbeter punten te vinden..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet dat als ik zelf een pc bouw dat het beter en goedkoper kan zijn maar ik zou niet weten waar ik beginnen moet.
En ik weet niet of ik jullie daarmee om hulp kan vragen omdat jullie misschien geen zin hebben :D Ik wil namelijk geen 'pain in the ass' zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 23:25 ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:50

0scar

MacIJver

Manusjes van alles kunnen multitasken

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:49
Zoek een vriend of vriendin op die wat meer verstand heeft van computers.
Vragen of hij/zij je kan helpen met de keuze en het in elkaar knutselen.

Het is erg leuk om te doen, en vaak goedkoop.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 12:07
Je kan het beste eerst via internet wat algemene informatie opzoeken over hoe een pc precies werkt en wat voor onderdelen er nodig zijn. Probeer vervolgens via de BBG een mooi systeem samen te stellen, eventuele vragen kan je in de daarvoor bestemde fora stellen.

Diverse webshops kunnen jouw bestelde systeem vervolgens voor je assembleren. Mocht je dat zelf willen gaan doen, kijk dan even naar wat tutorials zoals Bouw je eigen Computer en Windows 7 installeren.

Succes!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

faust2016 schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:42:
Gamen kun je wel vergeten met dat soort PC's.
BL44T wat een gekwats, als je geen verstand hebt van CPU's verdiep je dan eerst in de materie als je je mening wil geven. AMD FX6100 CPU's zijn prima game processors, je zal enkel een krachtige videokaart nodig hebben voor de recente games, dit geldt overigens voor iedere CPU combinatie of je nou Intel of AMD koopt.

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-11 18:35
Marchel schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:34:
[...]

BL44T wat een gekwats, als je geen verstand hebt van CPU's verdiep je dan eerst in de materie als je je mening wil geven. AMD FX6100 CPU's zijn prima game processors, je zal enkel een krachtige videokaart nodig hebben voor de recente games, dit geldt overigens voor iedere CPU combinatie of je nou Intel of AMD koopt.
Hoezo gekwats?
Hij zegt toch dat je met dit soort computers niet normaal kunt gamen en dat klopt, hij zegt nergens dat het aan de processor ligt..

Oftewel de volgende keer iets beter lezen voordat je zo reageert. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 12-12-2011 18:40 ]

• Fordox
  • Laatst online: 19-11 13:40

Fordox

00101010

Ik heb mijn pc ook van dezelfde site.
er zaten intern een paar kabeltjes los toen ik hem binnen kreeg... zoals de sata van dvd speler waardoor ik geen windows kon installeren.
verder hebben ze prut kasten en gooien ze b-merk voedingen erin om kosten te drukken.
als je toch vragen stelt op tweakers, kun je ook een beetje rondneuzen naar een betere pc :) er zijn genoeg tweakers die je willen helpen met samenstellen zolang je maar in de goeie topics vraagt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-10 09:32
[...]

Jullie blaten beide....

FX6100 en I5 zijn in principe complete overkill als je op medium quality en hd-ready resolutie gaat spelen.
pak zelf een benchmark erbij en ga kijken.

Er zijn genoeg benchmark sites met FPS als richtlijn bij bepaalde games. Zolang het minimum 30 fps gaat het NIET laggen.

Ik draai met een 3800+ X2 met 2gb en 7600gt starcraft 2 met gemak!

Toch heb ik een Xeon E3 gekocht met 16 gb met 6950. Omdat ik wil de kop van de marine eraf rolt met alle bloedspetters op fullhd met extreme settings...

Match de computer aan de eisen van de gebruiker...

• Fordox

Fordox

00101010

zonglew00 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:47:
[...]

Jullie blaten beide....

FX6100 en I5 zijn in principe complete overkill als je op medium quality en hd-ready resolutie gaat spelen.
pak zelf een benchmark erbij en ga kijken.

Er zijn genoeg benchmark sites met FPS als richtlijn bij bepaalde games. Zolang het minimum 30 fps gaat het NIET laggen.

Ik draai met een 3800+ X2 met 2gb en 7600gt starcraft 2 met gemak!

Toch heb ik een Xeon E3 gekocht met 16 gb met 6950. Omdat ik wil de kop van de marine eraf rolt met alle bloedspetters op fullhd met extreme settings...

Match de computer aan de eisen van de gebruiker...
*kuch*
meneer blaat ook :)
er zijn ook games die enorm cpu intensief zijn, zoals gta4.

maargoed, hij ging niet gamen. counterstrike source valt nog wel even te doen op zon fx :)
maar voor gamen is idd een externe videokaart aan te raden, de igp is moeilijk om op te gamen, dat is hetgene waar de discussie starter op doelde.

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

[...]

BL44T wat een gekwats, als je geen verstand hebt van CPU's verdiep je dan eerst in de materie als je je mening wil geven.
Ik heb geen verstand van CPU's? En dat maak je even uit 2-3 posts op? Misschien moet je voor de grap even mn post history erop naslaan om te kijken hoe weinig ik van CPU's weet..
AMD FX6100 CPU's zijn prima game processors,
Mwah, dat valt wel mee.. Ik zou zelf nog steeds de voorkeur geven aan een Phenom II.
je zal enkel een krachtige videokaart nodig hebben voor de recente games, dit geldt overigens voor iedere CPU combinatie of je nou Intel of AMD koopt.
Ja, en dat is nou precies wat deze PC's missen.. Een degelijke GPU. Vandaar dus ook: Dit soort PC's koop je niet om op te gamen :>

Verwijderd

Topicstarter
En wat vinden jullie van een PC met een amd x6 1055t

• Fordox

Fordox

00101010

schiet lekker op zon 6-core :) alleen is het wel wat overkill voor de rest.
zou wel leuk zijn als je er een goeie gpu tegenover zet en een ssd voordat je het een beetje goed merkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze vragen gaan allemaal over een compleet systeem. Vragen daarover horen in Complete Systemen & Laptops

Daar hebben we sowieso verzameltopics voor het samenstellen van een systeem, voor jou zou dit allicht de juiste plek zijn:
[BBG Aanschaf] Budget- / Basissysteem september 2011

Move PMG -> CSL en dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.