Hallo,
Er zijn na installeren van windows 7, 2 partities verdwenen, van 2 schijven. Ik zal proberen in kort uit te leggen wat er is gebeurd:
- ik had een packerd bell met problemen. zat 500gb schijf in
- heb gister tweedehands pc gekocht (draaiend op xp gezien)
- mijn 500gb schijf erin gezet, op sata1, de andere schijf die daar in zat (80b) aangesloten op sata0 (dat moest ook hoofdschijf worden)
- in xp herkende hij de partities:
C: 19 GB
D: 55,5 GB
(= samen de 80gb schijf)
F: 100MB (door systeem gereserveerd?)
G: 368 GB
H: 97,6 GB
(= samen de 500gb schijf)
- heb geprobeerd met PartitionMagic en ParagonPartition om C en D samen te krijgen, tevergeefs.
- vervolgens heb ik windows 7 geinstalleerd vanuit xp, met in achterhoofd dat ik partities wellicht tijdens installatie kan instellen, of anders vanuit W7
- eerst voor ultimate gekozen op partitie D.
- tijdens uitpakken van bestanden ging hij rebooten, en kreeg ik blauw scherm (au!)
- geopend in oude windows
- D geformatteerd, maar wilde niet voltooien
- kon D ook niet meer openen, en formatteren
- Wederom gedacht dat ik probleem met W7 kon oplossen, dus W7 Prof geinstalleerd op C.
- dit is verder goed verlopen, en draai nu vanuit W7.
MAAR: nu is de D schijf en de H schijf verdwenen.
Mijn dvd speler heet nu D. (ben van 1 naar 2 gegaan, dus eerst alleen E, nu D en E)
Er is naar mijn idee niks wat H heeft overgenomen (zie ik niet althans)
Heeft iemand een idee hoe ik mijn partities, en dus mijn schijfruimte terug kan krijgen??
De D stond niks meer op, de H schijf was oude C schijf van de packard bell, en bevatte dus wel aantal gegevens die ik terug wil....
Er zijn na installeren van windows 7, 2 partities verdwenen, van 2 schijven. Ik zal proberen in kort uit te leggen wat er is gebeurd:
- ik had een packerd bell met problemen. zat 500gb schijf in
- heb gister tweedehands pc gekocht (draaiend op xp gezien)
- mijn 500gb schijf erin gezet, op sata1, de andere schijf die daar in zat (80b) aangesloten op sata0 (dat moest ook hoofdschijf worden)
- in xp herkende hij de partities:
C: 19 GB
D: 55,5 GB
(= samen de 80gb schijf)
F: 100MB (door systeem gereserveerd?)
G: 368 GB
H: 97,6 GB
(= samen de 500gb schijf)
- heb geprobeerd met PartitionMagic en ParagonPartition om C en D samen te krijgen, tevergeefs.
- vervolgens heb ik windows 7 geinstalleerd vanuit xp, met in achterhoofd dat ik partities wellicht tijdens installatie kan instellen, of anders vanuit W7
- eerst voor ultimate gekozen op partitie D.
- tijdens uitpakken van bestanden ging hij rebooten, en kreeg ik blauw scherm (au!)
- geopend in oude windows
- D geformatteerd, maar wilde niet voltooien
- kon D ook niet meer openen, en formatteren
- Wederom gedacht dat ik probleem met W7 kon oplossen, dus W7 Prof geinstalleerd op C.
- dit is verder goed verlopen, en draai nu vanuit W7.
MAAR: nu is de D schijf en de H schijf verdwenen.
Mijn dvd speler heet nu D. (ben van 1 naar 2 gegaan, dus eerst alleen E, nu D en E)
Er is naar mijn idee niks wat H heeft overgenomen (zie ik niet althans)
Heeft iemand een idee hoe ik mijn partities, en dus mijn schijfruimte terug kan krijgen??
De D stond niks meer op, de H schijf was oude C schijf van de packard bell, en bevatte dus wel aantal gegevens die ik terug wil....