Toon posts:

2 partities spoorloos verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er zijn na installeren van windows 7, 2 partities verdwenen, van 2 schijven. Ik zal proberen in kort uit te leggen wat er is gebeurd:

- ik had een packerd bell met problemen. zat 500gb schijf in
- heb gister tweedehands pc gekocht (draaiend op xp gezien)
- mijn 500gb schijf erin gezet, op sata1, de andere schijf die daar in zat (80b) aangesloten op sata0 (dat moest ook hoofdschijf worden)
- in xp herkende hij de partities:
C: 19 GB
D: 55,5 GB
(= samen de 80gb schijf)
F: 100MB (door systeem gereserveerd?)
G: 368 GB
H: 97,6 GB
(= samen de 500gb schijf)
- heb geprobeerd met PartitionMagic en ParagonPartition om C en D samen te krijgen, tevergeefs.
- vervolgens heb ik windows 7 geinstalleerd vanuit xp, met in achterhoofd dat ik partities wellicht tijdens installatie kan instellen, of anders vanuit W7
- eerst voor ultimate gekozen op partitie D.
- tijdens uitpakken van bestanden ging hij rebooten, en kreeg ik blauw scherm (au!)
- geopend in oude windows
- D geformatteerd, maar wilde niet voltooien
- kon D ook niet meer openen, en formatteren
- Wederom gedacht dat ik probleem met W7 kon oplossen, dus W7 Prof geinstalleerd op C.
- dit is verder goed verlopen, en draai nu vanuit W7.

MAAR: nu is de D schijf en de H schijf verdwenen.
Mijn dvd speler heet nu D. (ben van 1 naar 2 gegaan, dus eerst alleen E, nu D en E)
Er is naar mijn idee niks wat H heeft overgenomen (zie ik niet althans)

Heeft iemand een idee hoe ik mijn partities, en dus mijn schijfruimte terug kan krijgen??

De D stond niks meer op, de H schijf was oude C schijf van de packard bell, en bevatte dus wel aantal gegevens die ik terug wil....

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerder vandaag mijn probleem al op een ander forum gepost, maar daar krijg ik niet de antwoorden die ik had verwacht. Wel klein deel opgelost:

Inmiddels heb ik de D al samengevoegd met de C, via schijfbeheer.
Ik kan dit uiteraard ook doen met de H schijf, maar daar staat nog data op wat ik wil gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Thnx a lot!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:54
Twee minuten na je startpost je eigen topic al vervuilen?

Ontopic:

Zet al je belangrijke data ergens anders (bijvoorbeeld externe harde schijf) en begin met een schone lei. Scheelt je een hoop gedoe en ellende. En als je klaar bent kan je al je data terugzetten.

[ Voor 10% gewijzigd door GioStyle op 11-12-2011 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vervuilen wil ik het niet noemen. Ik noem het eerder overzichtelijk aanvullen.

Startpost is namelijk een eerder bericht van vandaag op een ander forum waar ik er niet uit kwam, en tweede post hier is, wat ik reeds heb gedaan om het op te lossen.

On topic:
Ik kan niet bij mijn data, omdat ik partitie kwijt ben... Dus dat lukt helaas niet.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens in schijfbeheer gekeken waar je partities gebleven zijn en eventueel toevallig ook partities gezien zonder drive letter?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ja, had ik reeds in gekeken.

Klopt, de oude 'H-partitie' van 97 GB, wat voorheen mijn C-schijf was op mijn oude systeem, heeft geen lettertje gekregen. Een letter toewijzen werkt ook niet, dan krijg ik een foutmelding, die ik na gegeven aanwijzingen in de foutmelding niet kan oplossen.

Zie hier alle reeds gedane acties met bijbehorende screenshots: (wordt alles wellicht duidelijker van)
http://www.nationaalcompu...63004&posted=1#post763004

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het niet meer zitten dat het gaat lukken.

Ik ga dat deel formatteren via schijfbeheer, volume verwijderen, en toevoegen aan andere partitie.
Opslagruimte terug, jammer van de data.
(gelukkig was ik wel zo slim om alle foto's e.d. veilig te stellen op andere partitie)

Slotje!
Pagina: 1