Toon posts:

Externe speakers aansluiten op wekkerradio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb even een vraagje, ik heb thuis een Philips AJ3231 wekker radio.
Daar zou ik graag externe speakers op aanwillen sluiten.
Helaas is er geen aansluiten voor de speakers.

Is er een mogelijkheid om dat zelf te creëren?

Groeten,

Martijn

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:54

the mod man

iets van beeldmaker

Schroef het ding open, vind de kabels die naar de driver lopen en lus daar 2 draden aan. De 2 draden sluit je aan op je eigen boxen. dit is de meest simpele oplossing, je krijgt er geen stereo uit maar wel geluid. (mijn studenten oplossing voor een wekkerradio die mij nooit wakker kreeg)

Beter is natuurlijk altijd mogelijk.

Ps, groeten en bedanken etc hoeft hier niet op GOT

I can't wait to shoot!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weet niet wat voor speakers het zijn, maar afhankelijke van de grote zou ik er nog een versterker(tje) tussen plaatsen, anders heeft het geen zin omdat je dan minder te horen krijgt.
Voor de rest eens met the mod man, is het makkelijkste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om er dan een ta2024 versterkertje ertussen te doen.
http://www.ebay.com/itm/MUSE-T-AMP-TA2024-NEW-HI-FI-Integrated-Amplifier-G-/110715988187?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19c72fe8db die bijv.

Maar word het dan wel stereo?

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02-2025

Read

Join The Résistance

Lijkt me niet als er geen stereo op zit komt het er ook niet uit.
Bovendien denk ik niet dat dit gaat werken je zal de versterker over belasten aan de ingang.

[ Voor 41% gewijzigd door Read op 11-12-2011 19:30 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Versterker ertussen is inderdaad aan te raden. Stereo zul je niet krijgen omdat je wekkerradio mono is (neem ik aan aangezien 99% mono is) Als je bron mono is kan je er geen stereo van maken met enkel een versterker

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
De wekker radio is idd mono, maar dit moet wel lukken dan!
Het geluid word dan in elk geval beter.

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 19:32:
De wekker radio is idd mono, maar dit moet wel lukken dan!
Het geluid word dan in elk geval beter.
Probeer het eerst zonder versterker, scheelt je evt. een hoop werk en een paar euro

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Oke doe ik.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:21
Koop een netwerk receiver. Schrijf een scriptje dat er voor zorgt dat de receiver aan gaat op de tijd dat je wakker wilt worden en laat dat scriptje dan een leuk liedje afspelen. Er zal eigenlijk ook vast wel al zo'n programmaatje bestaan, maar ik ben dat in ieder geval van plan als ik m'n receiver upgradede :D
Lijkt me heerlijk, wakker worden op een mooie symfonie afgespeeld door een lekkere geluidsset in plaats van dat klotewekkertje dat ik nu heb :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb even mijn oude radio wekker open geschroeft. Daar 1 pioneer 100w speaker op aangesloten. Nou een versterker is niet nodig. Op volle volume worden de buren ook wel wakker haha.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen bij mijn andere heb ik een probleempje... De speaker zit dan namelijk achter de printplaat... tips? of toch echt alles eruit slopen?

Na veel prutsen is het gelukt!..
Nu wachten tot dat mijn versterkertje binnen komt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 21:36 ]

Pagina: 1