Hoi Tweakers,
Ik draai thuis een Windows 7 Ultimate server die ik, om stroom te besparen, soms in slaapstand zet.
De server kan ik gewoon via een batch file (WOL) aan pingen en remote in slaapstand zetten.
Nu heb ik netwerkshares in een andere Windows 7 Ultimate client staan.
Het gebeurd vaak dat ik eerst mijn cliënt opstart en via daar mijn server aan ping met de batch file.
Tot zover geen probleem, werkt prima.
Maar nadat dat is gebeurd blijven mijn netwerkshares op een rood kruis staan.
Pas als ik op een share klik wordt deze geactiveerd.
Als de server eerst aan staat en daarna pas de cliënt gestart wordt worden de shares direct benaderbaar.
Helaas is mijn galaxy s maanden geleden gejat. Daarmee kon ik over wifi ook WOL gebruiken
Dan was het opgelost geweest: Eerst de server aan via phone, dan client aan.
Nu heb ik o.a. mijn email via deze shares lopen maar om mail te bekijken moet ik dus elke keer eerst de betreffende share aanklikken en dan pas mail openen. Zelfde geldt voor download share, etc.
Het vreemde is dat Truecrypt wel bij mijn container file kan komen terwijl de share daarvan ook nog op een rood kruis staat.
Is het mogelijk dat de server zelf een signaal afgeeft over het netwerk na het opstarten dat zegt dat de shares klaar zijn, mijn client het signaal oppikt en de shares direct benaderbaar maakt?
Of iets in de trend dat de client zelf ziet dat de server online is?
Wat heb ik al geprobeerd:
- Got gezocht, GPEDIT.MSC geprobeerd en dit aangezet: Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon\
Always wait for the network at computer startup and logon (werkt helaas niet)
- Google search, niets gevonden.
Hebben jullie nog ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik draai thuis een Windows 7 Ultimate server die ik, om stroom te besparen, soms in slaapstand zet.
De server kan ik gewoon via een batch file (WOL) aan pingen en remote in slaapstand zetten.
Nu heb ik netwerkshares in een andere Windows 7 Ultimate client staan.
Het gebeurd vaak dat ik eerst mijn cliënt opstart en via daar mijn server aan ping met de batch file.
Tot zover geen probleem, werkt prima.
Maar nadat dat is gebeurd blijven mijn netwerkshares op een rood kruis staan.
Pas als ik op een share klik wordt deze geactiveerd.
Als de server eerst aan staat en daarna pas de cliënt gestart wordt worden de shares direct benaderbaar.
Helaas is mijn galaxy s maanden geleden gejat. Daarmee kon ik over wifi ook WOL gebruiken
Dan was het opgelost geweest: Eerst de server aan via phone, dan client aan.
Nu heb ik o.a. mijn email via deze shares lopen maar om mail te bekijken moet ik dus elke keer eerst de betreffende share aanklikken en dan pas mail openen. Zelfde geldt voor download share, etc.
Het vreemde is dat Truecrypt wel bij mijn container file kan komen terwijl de share daarvan ook nog op een rood kruis staat.
Is het mogelijk dat de server zelf een signaal afgeeft over het netwerk na het opstarten dat zegt dat de shares klaar zijn, mijn client het signaal oppikt en de shares direct benaderbaar maakt?
Of iets in de trend dat de client zelf ziet dat de server online is?
Wat heb ik al geprobeerd:
- Got gezocht, GPEDIT.MSC geprobeerd en dit aangezet: Computer Configuration\Administrative Templates\System\Logon\
Always wait for the network at computer startup and logon (werkt helaas niet)
- Google search, niets gevonden.
Hebben jullie nog ideeën?