Multi monitor standaard -» zelf maken?

Pagina: 1
Acties:

• St4ck3r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02 14:40
Voor mijn PC thuis zou ik graag de stap gaan maken van mijn huidige Dual Screen setup, naar een 6 schermen opstelling.

Ik heb momenteel 12x 19" LG schermen liggen met een wallmount bevestiging.
(Zoiets:)
Afbeeldingslocatie: http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/229165351/14_21_inch_LCD_TV_Wall_Mount.jpg

Mijn voorkeur gaat uit naar:
Afbeeldingslocatie: http://9xmedia.com/Images/xtop/commander/X-Top-Multi-Screen-rackmount-3x3.jpg

Gezien de prijzen van deze monitor standaards, voel ik er weinig voor om zoiets te kopen..
Mij leek het een mooi idee deze zelf te gaan maken.

Gewicht maakt me niets uit.. Alles blijft tenslotte op een vaste plek (op zolder) staan.

Nu is alleen de vraag.. Zijn er al mensen die zoiets zelf gemaakt hebben? Ik heb uiteraard de voorkeur om de schermen in een boog te laten lopen..

Van welk materiaal zouden jullie zoiets maken, zonder dat het me meteen 500 euro kost :'(

Try not to become a man of success but a man of value.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Van wat alu beugels moet dit wel te maken zijn. Kun je ook in een boog laten buigen, of middels stukken gebogen in de juiste hoek aan elkaar schroeven. Moet toch zeker binnen de 100 euro blijven?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zou van die vierkante alu-buizen/kokers bij de bouwmarkt halen, die zijn wel redelijk te buigen, zeker als je ze ff opwarmt.

De variant van 200x1,5x1,5 cm kost iets van 5-7 euro uit m'n hoofd, zijn er ook in andere maten; misschien dat je er 6 nodig hebt?
OK, laten we zeggen 10, omdat je er misschien een paar verprutst bij het buigen of zagen ;)

Onderlinge en verdere bevestiging kun je met popnagels en/of bouten/moeren doen.
Totaalbudget 120 euro ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 11-12-2011 17:30 ]

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-02 09:12

BiLo

PSN: toiletcleaner

waarom zou je een dergelijke constructie niet gewoon van goedkoop (vuren)hout maken? even wat maten opnemen, tekeningetje maken in paint en bouwen maar!

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
DylanE schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:33:
waarom zou je een dergelijke constructie niet gewoon van goedkoop (vuren)hout maken? even wat maten opnemen, tekeningetje maken in paint en bouwen maar!
Sluit ik mij bij aan, aluminium is wel mooi etc, maar erg lastig te bewerken als je niet de juiste tools hebt. Je bent denk ik veel sneller klaar en wat flexibeler als je met hout werkt. Hoeft uiteraard niet perse vurehout te zijn... paar mooie plaatjes mdf ofzo. Paar platen en scharnieren, de wallmounts kan je gebruiken voor de monitoren... moet lukken.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zoeken op 'home made monitor stand' geeft aardige resultaten :)

deze lijkt gemaakt te zijn van leidingwerk. Zo te zien gewoon uit de bouwmarkt :)
http://www.hardocp.com/im...RSjFKT1pCWUhfMV8yX2wuanBn

met wat koppelstukken is dat eenvoudig om een 'extra' verdieping erbij te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Notehoutelade op 11-12-2011 18:31 ]

• St4ck3r
Ik ben jullie dankbaar voor de reacties :) Mijn eerste indruk was ook MDF.. Omdat ik dit nog heb liggen..
Echter zat ik ermee dat geen idee had hoe ik dat ging buigen :| ..

Dus... Heb ik besloten dat ik ga stoppen met drinken en dat ik dus scharnieren ga gebruiken (Dank hiervoor MicGlou ;))

Aluminium is de mooiste oplossing, echter zie je het toch niet want de schermen hangen ervoor :D
Ik ga even lekker spelen komende week, en wie weet laat ik nog even het eindresultaat zien ;)

Allen bedankt!

• St4ck3r
Het beginnetje is gemaakt :)
Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/390599_301041039936109_100000906452853_919508_1860599963_n.jpg

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
En hoe heb je dat precies gedaan dan? Er zijn vast meer tweakertjes in geintereseerd! 't Ziet er goed uit namelijk!

• St4ck3r
Een uitgebreide How-to zal later volgen als de volgende 3 schermen er bovenop staan!

Pagina: 1