Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zit met het volgende probleem.
Mailbox A (A@domeinA.nl) wordt gebruikt om email te verzenden en ontvangen, deze moet ik blijven gebruiken 'as is'.
Nu moet ik berichten gaan verzenden/ontvangen naar/van info@domeinB.nl.
Om te kunnen zenden/ontvangen naar en van info@domeinB.nl, heb ik een specifieke POP3 mailbox ontvangen op hetzelfde domein.
Mailbox B (B@domeinB.nl) heeft de volgende specs: POP3, poort 110 STARTTLS en SMTP, poort 587, STARTTLS in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord.
Omdat ik mailbox A niet kan vervangen, en ik dit zelfde verhaal voor ongeveer 100 mailboxen moet gaan doen, zal ik een soort doorstuur mailservice op moeten gaan zetten.

Een voorbeeld van wat ik nodig heb:
*Mailbox A (A@domeinA.nl) stuurt bericht naar A@mijnserver.nl.
*Bericht komt binnen in account A op mijnserver.
*Bericht wordt doorgestuurd naar info@domeinB.nl door gebruik te maken van Mailbox B login/password, SMTP, poort 587, STARTTLS.
*ServerC stuurt een bericht terug naar B@domeinB.nl.
*Mijnserver leest periodiek mailbox B@domeinB.nl via login/password, SMTP, poort 110, STARTTLS.
*Mijnserver zet dit bericht door naar A@domeinA.nl.
*MailboxA wordt uitgelezen en ontvangt het bericht.

[ Voor 6% gewijzigd door tweaden op 11-12-2011 15:39 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volgens mij moet je niet zo moeilijk proberen te doen en gewoon 1 'ontvangende' server gebruiken. Alles op 1 gmail-account binnenhalen en je bent er al :)

POP en doorsturen levert (IMHO) allerlei nadelen op zoals ontbrekende orginele headers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 16:37
Exchange of Qmail(wanneer er iets gratis vereist is). Feitelijk kun je in exchange als Qmail filters maken.

Exchange dmv hub transport om je mail te routeren, aliasen om het bij de juiste mailbox af te leveren en e-mail binnensleurpen via een pop3-connector(zit niet standaard in Exchange).

Qmail is iets minder makkelijk gezien het geen grafische shell heeft standaard. Verder zul je filters en specifieke dingen zelf moeten scripten. Ook het onderhoud is wat intensief en outlook bijv. zowel al webmail is nooit zo functioneel als met Exchange.

Verder is je verhaal wat warrig moet ik zeggen :9

• tweaden
  • Niet online
Sorry als het wat warrig omschreven staat, het is ook geen gemakkelijk probleem.
Ik heb feitelijk twee fysiek gescheiden mailboxen.
Het probleem is dat ik alleen kan verzenden en ontvangen mbv mailbox 1 en het daarbij behorende email adres.
Mailbox 2 moet ik nu gaan gebruiken om emails te gaan verzenden en ontvangen naar een specifiek email adres op hetzelfde domein.
Hiervoor ben ik gebonden aan mailbox 2, deze moet ik gebruiken.
Echter, om te verzenden naar dat specifieke adres kan ik zelf alleen maar mailbox 1 gebruiken.
Ik heb dus een tussenoplossing nodig waarbij ik een bericht instuur vanaf mailbox 1 en dat uiteindelijke bezorgt wordt bij dat specifieke email adres.
Omgekeerd moet een bericht afkomstig van dat specifieke adres ook weer worden afgeleverd in mailbox 1.

Is het zo duidelijker?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom ben je gebonden aan mailbox 1?

Kun je niet gewoon beter de mail rechstreeks op de mailserver afleveren welke authoritive is voor domeinB? Ik snap eerlijk gezegd de reden niet voor deze vreemde constructie.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• tweaden
  • Niet online
Het heeft met technische beperkingen te maken, mail wordt via satelliet middelen verstuurd. Daardoor ben ik gebonden aan mailbox 1, alleen die werkt via satelliet communicatie.
Pagina: 1