Ik zit met het volgende probleem.
Mailbox A (A@domeinA.nl) wordt gebruikt om email te verzenden en ontvangen, deze moet ik blijven gebruiken 'as is'.
Nu moet ik berichten gaan verzenden/ontvangen naar/van info@domeinB.nl.
Om te kunnen zenden/ontvangen naar en van info@domeinB.nl, heb ik een specifieke POP3 mailbox ontvangen op hetzelfde domein.
Mailbox B (B@domeinB.nl) heeft de volgende specs: POP3, poort 110 STARTTLS en SMTP, poort 587, STARTTLS in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord.
Omdat ik mailbox A niet kan vervangen, en ik dit zelfde verhaal voor ongeveer 100 mailboxen moet gaan doen, zal ik een soort doorstuur mailservice op moeten gaan zetten.
Een voorbeeld van wat ik nodig heb:
*Mailbox A (A@domeinA.nl) stuurt bericht naar A@mijnserver.nl.
*Bericht komt binnen in account A op mijnserver.
*Bericht wordt doorgestuurd naar info@domeinB.nl door gebruik te maken van Mailbox B login/password, SMTP, poort 587, STARTTLS.
*ServerC stuurt een bericht terug naar B@domeinB.nl.
*Mijnserver leest periodiek mailbox B@domeinB.nl via login/password, SMTP, poort 110, STARTTLS.
*Mijnserver zet dit bericht door naar A@domeinA.nl.
*MailboxA wordt uitgelezen en ontvangt het bericht.
Mailbox A (A@domeinA.nl) wordt gebruikt om email te verzenden en ontvangen, deze moet ik blijven gebruiken 'as is'.
Nu moet ik berichten gaan verzenden/ontvangen naar/van info@domeinB.nl.
Om te kunnen zenden/ontvangen naar en van info@domeinB.nl, heb ik een specifieke POP3 mailbox ontvangen op hetzelfde domein.
Mailbox B (B@domeinB.nl) heeft de volgende specs: POP3, poort 110 STARTTLS en SMTP, poort 587, STARTTLS in combinatie met gebruikersnaam en wachtwoord.
Omdat ik mailbox A niet kan vervangen, en ik dit zelfde verhaal voor ongeveer 100 mailboxen moet gaan doen, zal ik een soort doorstuur mailservice op moeten gaan zetten.
Een voorbeeld van wat ik nodig heb:
*Mailbox A (A@domeinA.nl) stuurt bericht naar A@mijnserver.nl.
*Bericht komt binnen in account A op mijnserver.
*Bericht wordt doorgestuurd naar info@domeinB.nl door gebruik te maken van Mailbox B login/password, SMTP, poort 587, STARTTLS.
*ServerC stuurt een bericht terug naar B@domeinB.nl.
*Mijnserver leest periodiek mailbox B@domeinB.nl via login/password, SMTP, poort 110, STARTTLS.
*Mijnserver zet dit bericht door naar A@domeinA.nl.
*MailboxA wordt uitgelezen en ontvangt het bericht.
[ Voor 6% gewijzigd door tweaden op 11-12-2011 15:39 ]