Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• flashingst
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 22:26
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe pc, de specificaties:

AMD Athlon X2 250 @3,15GHz
4GB DDR3 RAM
160GB HDD
Nvidia GeForce 9400GT 1GB
Windows 7 Ultimate 64-bit

Nu heb ik gisteren in de plaatselijke computerwinkel (goede ervaringen mee en staat zeer goed bekend), mijn videokaart laten vervangen voor een Nvidia GTS450 (Club Graphics). Nadat ik de PC weer had aangesloten kreeg ik meteen al allerlei strepen en vlekken in beeld. De laatste drivers waren toen gewoon geïnstalleerd (via de Nvidia Website en ook geprobeerd via de bijgeleverde CD). Kortom; hij werkt niet. Daarna heb ik gelijk de drivers opnieuw geïnstalleerd maar dit had geen resultaat. Ook heb ik de kaart opnieuw geplaatst maar ook dit leverde niets op. De oude videokaart (de 9400GT) werkt wel gewoon perfect (zoals hij altijd heeft gedaan). Er is dus iets mis met de GTS450 of de PC zelf. Soms werkt de GTS450 wel even, als er dan een spel wordt gestart, stopt hij er weer mee, loopt de hele pc vast en is hij alleen weer werkend te krijgen door de computer uit te schakelen via de knop op de kast.

Ik heb nu eigenlijk geen idee wat ik er mee zou moeten doen, het vervelende is, is dat de desbetreffende winkel pas weer dinsdag geopend is. Ze hebben alvast (heb e-mails gestuurd) een nieuwe GTS450 bestelt, maar aangezien ik erbij stond dat hij nieuw uit de verpakking kwam denk ik niet dat het daaraan ligt. De kaart ziet er ook niet vreemd uit, niks beschadigd ofzo (gekeken via de website van Nvidia Club Graphics). Nou zou misschien het probleem mijn voeding kunnen zijn? Ik heb een voeding van 350W in mijn PC zitten, volgens de site heeft de GTS450 net iets meer nodig. Mij is aangeraden in deze winkel om eerst met deze voeding het te proberen. Zou dit misschien toch het probleem zijn of is de nieuwe kaart gewoon defect?

Het betreft DEZE kaart.

Alvast bedankt!

Gr.

[Voor 3% gewijzigd door flashingst op 11-12-2011 15:35]

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:09
Hoogstwaarschijnlijk ligt het idd aan je voeding.

• flashingst
Weet iemand misschien ook wat de minimale voeding is voor deze kaart? Op de site van Nvidia staat bij de GTS450 400W maar het betreft een Club 3D Graphics card?

• Steef
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-09 22:55

Steef

GoT's Most Eaten

Deze kaart vereist 18A op de 12V+ boom van je voeding, club3d raad zelf ook een voeding met een minimaal 400w (dit slaat overigens ook op piekvermogen). De kaart zelf vereist maximaal 70w. Je vorige videokaart vereiste maximaal 50w.

Voedingen zijn beschikbaar in een heel kwalitatief scala en worden vrijwel altijd verkocht met melding van de piekbelasting waatoe de voeding in staat is, niet het vermogen wat de voeding constant kan leveren. Wanneer 400 watt minimaal word aangeraden zal een 350W merkloos model al snel de geest geven onder hoge belasting. De voeding kan het vermogen niet leveren, hij zakt in en het systeem geeft de geest.

Je systeem vereist rond de 275~300 watt onder maximale belasting, je voeding levert 350 piek. Het lijkt mij zeer aanemelijk dat je voeding het vereiste vermogen niet kan leveren.

Een andere 350w voeding had het mogelijk wel kunnen leveren, mogelijk zelfs voor langere tijd. Hij had ook net zo goed na een maand alsnog in kunnen zakken. De computerzaak heeft je wat mij betreft redelijk advies gegeven.

Je kunt proberen om zo veel mogelijk rand apparatuur uit te schakelen om zo de belasting op je voeding zo laag mogelijk te maken, gezien het relatief kleiner verschil in belasting tussen je huidige en je vorige videokaart. Ik zou je echter aan willen raden om je voeding te vervangen.

p.s. Ze hebben een nieuwe besteld, probeer die nog even om de kaart uit te sluiten :)

[Voor 5% gewijzigd door Steef op 11-12-2011 18:09]

Sony A6400

• flashingst
De persoon in de conputerwinkel vertelde mij dat mijn voedin kwalitatief juist erg goed was. Het is er een van BeQuiet. Er staat 350W op de zijkant. Heb via de email contact gehad met deze man en die zegt dat hij een voeding van 450W heeft voor 45€. Ook vertelde hij mij dat de kaart maximaal 210W verbruikt op de hoogste prestaties. En behalve me muis en toetsenbord zit er geen randapparatuur aan.

[Voor 8% gewijzigd door flashingst op 11-12-2011 18:15]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:33
1) Of de kaart is defect (te testen door het met die andere GTS450 te proberen die besteld is)

2) Of de voeding is te zwak.

En de GTS450 verbruikt geen 210Watt, de kaart waar je naar linkt heeft geen extra power connectors nodig. Die krijgt z'n stroom van het PCI-e slot op het moederbord, en die sloten kunnen maximaal 75Watt leveren ;)

Is die voeding toevallig de 350Watt Pure Power L7 van be quiet ?

Die heb ik pas geleden ook in de nieuwe computer van mijn ouders gezet, al zat daar een Athlon II X4 processor in en een GT440 ipv de GTS450, maar dat draait al een maand of 4 zonder problemen

[Voor 110% gewijzigd door FastFred op 11-12-2011 18:38]

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:11

Liveshort

Certified Crazy Person

Makkelijk te checken. Als je een processor hebt met een unlocked multiplier kun je hem makkelijk even onderklokken en het volt iets verlagen. Dit moet het minimale verschil tussen je nieuwe en je oude kaart wel redelijk opheffen. Checken met een nieuwe voeding en videokaart is natuurlijk ook een goede oplossing, maar deze kun je ook even proberen als je echt niet kunt wachten. Ik verwacht echter dat je voeding gewoon net te zwak is.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• flashingst
Ik zal even kijken naar het type van mijn voeding. Geen idee hoe of wat met multiplier ofzo? Ik post zo wel even typenummer van de voeding. En de GTS450 zit inderdaad gewoon op het moederbord geprikt

• flashingst
Het gaat om dit type:

BQT-E6-350W

UPDATE: Hier is een PDF'je over deze voeding!

[Voor 82% gewijzigd door flashingst op 11-12-2011 19:10]

• Patecatl
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-03-2013
Ja,sorry dat ik het moet melden,maar pas geleden precies het zelfde gehad.
Ik had deze kaart nieuw doorverkocht aan funny kareltje.
Maar die melde dezelfde problemen als jij .
Je zou i.d.d denken het is de voeding,en daar kan het euvel ook door veroorzaakt zijn,maar nu het 1maal zover is,kan je er niks meer mee.Het blijkt een sensor te zijn die kapot is gegaan.
Ik vind het wel opvallen dat dit ook een gtx 450 betrefd.

Je kan dus met een 600 watt voeding proberen,maar deze kaart is 99.9 % kapot,
want karel zijn voeding is een 700watt 80 + voeding.
Wat je wel kan proberen ,als een tijdelijke work arround is via msi afterburner met voltage controle,en de oude nvidia drivers die windows instaleerd.
Dan kan je instellen dat het voltage bij opstarten op 2d nivo blijft,en dus niet volledig piekt.

Ik kon de kaart omruilen omdat het verschijnsel ook bij de winkel waar ik het kocht meteen zichtbaar was.

http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/lastige-mensen/betweters.html

• flashingst
Ik neem aan dat dit probleem zich bij de winkel ook voordoet. Het het zelf ook op verschillende schermen getest en had het op allebei. Mocht de kaart kapot zijn, krijg ik gewoon een nieuwe (sterker nog deze is al besteld door deze winkel). Ik wacht gewoon even af of die andere kaart wel werkt. Als die wel werkt is het opgelost, werkt hij ook niet met een andere voeding dan heb ik gewoon recht op een nieuwe vergelijkbare kaart! Desnoods neem ik mijn eigen VGA kabel en scherm mee. Dan zien ze dat het niet werkt.

[Voor 8% gewijzigd door flashingst op 11-12-2011 20:30]

• Tyrian
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Korte opmerking: Toen mijn videokaart strepen gaf, lag dit aan een probleem met de kaart zelf. (Defecte geheugenchip of een slecht contactpunt.)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• flashingst
Denk dat ik maar gewoon even dinsdag afwacht n dan zien we het wel!

• FastFred
Afgaande van qwerty1971 zijn post lijkt het hier dus om een DOA te gaan. Dead On Arrival. Oftewel die kaart heeft nooit gewerkt, gebeurt wel eens, niet vaak, maar het gebeurt wel.

Laat even weten of de nieuwe kaart niet hetzelfde probleem heeft en of het je probleem opgelost heeft ;)

[Voor 23% gewijzigd door FastFred op 11-12-2011 21:00]

• flashingst
Wss krijg ik gewoon dinsdag of woensdag een nieuwe dan. Dan test ik hem wel in de winkel uitgebreid, zodat ik dan zeke weet dat hij het echt doet. Die nieuwe is al besteld dus dat komt wel goed denk ik. In ieder gv bedankt voor alle tips en reacties!

• FastFred
Wat trouwens ook wel handig is, dat jij dat even meld aan de winkel, dat wat qwerty1971 gezegd heeft ;)

Als dit een bekendprobleem/productiefout in de kaart is is het voor die winkel wel handig te weten mocht het bij andere klanten ook voor komen ;)

• flashingst
@FastFred, ja dat zal ik inderdaad even doen. Ik maak straks even een lijstje met wat er precies is gebeurd en wat ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen. Dan ziet hij denk ik wel snel wat het probleem is !

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Beetje erg late reactie, maar toch nog even toevoegen: Als je een videokaart plaatst die 50W meer verbruikt dan je vorige onder load, dan is het extreem onwaarschijnlijk dat hij daardoor al geen beeld geeft als hij nog niet gestressed wordt (tijdens opstarten dus). Dan is de videokaart namelijk gewoon idle en in die toestand zal het verschil met de vorige kaart hoogstens 10W in verbruik zijn (en als 'ie de GTS450 in idle nog niet aan kan, kan hij de 9400GT onder load al helemaal niet aan). Een Be Quiet! 350W moet ook ruim voldoende zijn voor deze pc.

Een DOA bij videokaarten is ook niet echt zeldzaam, en als 'ie kapot zijn deze symptomen wel te verwachten.

[Voor 24% gewijzigd door bwerg op 12-12-2011 20:15]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• flashingst
@bwerg als nog bedankt voor de reactie. Ik ben benieuwd of de nieuwe videokaart het wel doet! Anders moet er alsnog een nieuwe voeding in. De man in de winkel zo dat dit een goede voeding is en dat het zou moeten kunnen maar daar heb ik nu ook mijn twijfels bij...

• GeeEs
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:35
Kan het wellicht niet iets te maken hebben met PCIe 1.0 / 2.0 issues / ondersteuning van je moederbord? Ik weet niet wat je moederbord voor type is, maar heb wel eens wat geks meegemaakt met een 8800gtx op een wat ouder mobo... 2D ging prima in windows, maar niet altijd. Games en dergelijk 3D spul trok dat ding echter totaal niet. Begon dan zodra de game startte met glitches en uiteindelijk na paar seconden freeze met allemaal crap op scherm. Dit lag 100% zeker ook niet aan de voeding of de graka, want dezelfde voeding en graka draaien nog steeds prima, op ander mobo.

Succes!

• flashingst
Het is een AsRock m3a770de dacht ik

• GeeEs
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:35
"Dacht ik ?"

Dan denk ik dat jou probleem zich in je stoppenkast voordoet...Ik zou om te beginnen even het hele huis van de stroom afsluiten, vervolgens de aardlek even nakijken en daarna alle stoppen vervangen. (geintje hè... :P )

maar...

Kan je het niet even exact nakijken? Gokken kom je namelijk niet ver mee als je je probleem wilt oplossen in deze business vrees ik ;-)

Als het echt dat genoemde mobo is, zou dat geen probleem mogen/moeten zijn icm je gekochte graka lijkt me... is redelijk up to date. Er is dus meer aan de hand dan...

[Voor 17% gewijzigd door GeeEs op 13-12-2011 13:37]

• flashingst
De eerdere info over het mobo klopt. Het is een M3A770DE

• flashingst
Problem Solved :). Heb een nieuwe (dit keer normale) Nvidia GeForce GTS450 erin zitten. Werkt perfect, al een game gespeeld (AC1), alles op max.

Alsnog iedereen bedankt voor de reacties, tijd en de moeite!
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True