Toon posts:

[Vraag] 6 Pins PCI-E Connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag iedereen.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen met mijn 6 Pins Power Connector PWRCONN1? In de handleiding staat dat hier de stroom voor de videokaart naar toe moet.

Mijn voeding heeft alleen nog een 6+2pins connector

Dus moet ik die dan in de videokaart doen, of in het moederbord? Of moet ik een nieuwe voeding halen met meer 6 pins connectors?

Ik vraag het omdat ik niet echt goed ben met pc's bouwen. Laatste keer dat ik dit heb gedaan (6jaar geleden) heb ik mijn harde schijf overjuiced O.o

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In je moederbord gaat hij niet passen. Dat ding moet in de videokaart (als die extra stroom nodig heeft).

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02 09:46
Die 6+2 pin kun je gewoon in je video kaart steken (dan zit die +2 los) en dan moet het gewoon werken.

• Smashmint
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-01 21:41
Een 6+2pins connector betekend dat je deze als 6 pins of als 8 pins kan gebruiken, deze dus in je videokaart steken zonder de extra 2 connectors die je kan los maken als ze dat nog niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

En is de 6 pin aansluiting op het moederbord dan optioneel? Of is dat het zelfde als de aansluiting op de kaart alleen loop de stroom dan via het moederbord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zit geen 6 pins connector op het moederbord (tenzij je die antieke AUX dingen bedoelt, maar daar heb je het vast niet over).

Op je moederbord heb je 24 pins ATX + 4 of 8 pins voor je stroomtoevoer naar je CPU. Je videokaart heeft 6 of 8 pins stroom nodig, als die niet genoeg stroom van het moederbord geleverd krijgt.

Alles past maar op 1 manier, dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt.

Maar wacht ik zoek heel even een pic er bij.

Sorry voor mijn nubheid :P

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het plaatje van mijn moederbord.

IMG 990FXA

Het zou dan om de connector gaan rechts van het PCI slot en links van die metalen plaat waar military class op staat. (North Bridge?)

• Toettoetdaan
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:43:
Hier is het plaatje van mijn moederbord.

IMG 990FXA

Het zou dan om de connector gaan rechts van het PCI slot en links van die metalen plaat waar military class op staat. (North Bridge?)
Dat is een optionele aansluiting voor als je twee videokaarten in je systeem hebt, en gaat overclocken.
Die hoef je dus niet te aan te sluiten, maar mag wel als je nog kabels over hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ;D

Nou dan weet ik dat ook weer.

Dank u voor het heldere antwoord.

• noudm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Dit had je gewoon kunnen vinden in de handleiding van je mobo! Duidelijk geval van RTFM(read the f*cking manual).

Noud

• Toettoetdaan
noudm schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:42:
Dit had je gewoon kunnen vinden in de handleiding van je mobo! Duidelijk geval van RTFM(read the f*cking manual).
Bedankt voor je toevoeging man! Dat helpt echt!

Die jonge weet toch gewoon niet zeker hoe het werkt, de handleiding is niet altijd even duidelijk en hij is bang dat hij iets kapot maakt.
Dan is het fijn dat hij hier even een vraagje kan posten, daar is Tweaker.net immers ook voor :)

Verwijderd

TERW_DAN schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:35:
Er zit geen 6 pins connector op het moederbord
Er zijn genoeg mobo's die dat nodig hebben.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Laatste keer dat ik dit heb gedaan (6jaar geleden) heb ik mijn harde schijf overjuiced O.o

Sow, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Een connector geeft maar 12V en 5V uit...
Maargoed, als het past: insteken, kan nooit kwaad. Als het wel kwaad zou kunnen, had de fabrikant die connector daar ook niet gemaakt... ;)
Pagina: 1