Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:32
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een situatie waar ik niet uitkom. Een familielid van mij heeft een netwerkje binnenhuis met enkele computers, beveiligingscamera en een NAS. Hij heeft geprobeerd het een en ander in te stellen maar dit is hem niet gelukt.

Wat ik geprobeerd heb is een DDNS aan het IP-adres te koppelen wat op zich lukt, maar als ik het adres probeer te benaderen krijg ik een volgende melding: "Failed to access. Try and access again with registered camera Host Name.". Wat is nu het geval, de beveiligingscamera is gekoppeld aan een DDNS die automatisch van de beveiligingscamera aangeboden wordt.

Maar, wat ik eigenlijk wil, is het benaderen van de NAS. Het DDNS adres geeft mij dus de foutmelding, maar als ik bijvoorbeeld het IP-adres wil benaderen krijg ik wel een login-scherm, maar deze geeft aan: "General User". Ik heb al het mogelijke aan inloggegevens al geprobeerd maar tevergeefs.

Wat moet ik precies doen om de NAS benaderbaar te maken? Ik heb al gelezen dat d.m.v. Portforwarden dit verholpen kan worden maar niet gedetailleerd gezien hoe dit precies te werk gaat.

Alvast enorm bedankt voor de reacties!

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je zal nog wel iets van portforwarding moeten doen denk ik. Alleen een DDNS registreren is niet voldoende. Je moet opzoeken welke poort die camera nodig heeft, wellicht een website (poort 80).

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 11-12-2011 12:55 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Ja dat is het hem ook, de camera doet het prima met een externe verbinding. Het is juist de NAS die ik ook extern wil benaderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet misschien je nas op een ander ip doen? Nu zie je waarschijnlijk de webpagina van je camera op poort 80 en je nas zit ook op poort 80. Je kan proberen de poort 80 van je nas te forwarden naar b.v. 8080 op je buitenadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:12

allure

Titaan fase 2/3

De aanvraag voor een poort komt binnen op je router/modem, deze poort word nu beantwoord door je camera, dit is bijv. poort 80. Alle aanvragen voor poort 80 komen dus bij die camera uit.

Als je de NAS van buiten wilt benaderen zul je in de router/modem van poort moeten wisselen, ipv poort 80 kun je de "aanvraag" op poort 1234 doen en door middel van portforwarding kun je dan in de router instellen dat aanvragen voor poort 1234 naar het ipadres van de NAS op poort 80 aan moeten komen.

Zodoende kunnen er intern toch 2 apparaten op poort 80 draaien, maar van buitenaf zul je 2 poorten moeten gebruiken als je maar 1 extern ipadres hebt.

Je nas is dan te benaderen via bijv. http://jochemp.gotdns.org:1234.

[ Voor 5% gewijzigd door allure op 11-12-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je je nas een vast ip gegeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
De NAS heeft inderdaad een vast lokaal IP-adres, maar qua poorten weet ik niet precies welke voor wat in gebruik is. Ik zal bovenstaande in ieder geval proberen door middel van forwarden in de router naar de NAS. Kan ik in de NAS dan instellen welke poort hij mag gebruiken? Of moet dit wederom in de router worden ingesteld?

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat kun je vaak in de NAS doen maar aangezien de aanvragen op je router binnenkomen, is het handiger om het "wisselen" van poorten daar te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Het forwarden van poortaanvraag 8080 naar 80 leiden in de router naar de NAS heeft inderdaad geholpen! Heel erg bedankt voor de reacties van voornamelijk allure en de rest. Het enige wat ik alleen nog niet vat, is dat ik geen https verbinding kan maken via het adres. Wat zijn daar de redenen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Over welke poort loopt een https request normaal ?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet over poort 80 kan ik je alvast verklappen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
Het is gewoon een normale vraag, dus met die antwoorden kan ik niks. Heb het inmiddels al gevonden, en probeer het straks werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Vermeld dan gewoon even dat het 443 is...
Pagina: 1