Specifieke vraag over Port forwarding

Pagina: 1
Acties:

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-02 09:37
Tweakers,

Even een specifieke vraag. Ik wil namelijk online gamen tegen een vriend (Anno 1404). Nu geeft het spel aan dat mijn router niet ingesteld is om te port forwarden. Het betreft een (Thomson) Speedtouch ST706wl.

Anno 1404 geeft aan dat ik mijn poorten moet 'overzetten' naar UDP 9103.

Echter, na veel googlen en via deze handleiding, kom ik steeds maar tot stap 'DCplusplus' (plaatje 7 vanaf boven).

Kan iemand mij vertellen wat ik hier moet invullen? Bijvoorbeeld hoe ik kan kan vinden welke poorten ik op dit moment gebruik en dus moet omzetten?

Alvast bedank! :)

www.flickr.com/malvlex

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

allure

Titaan fase 2/3

Je moet daarvoor weten voor welk ipadres je de poort open wilt hebben.
Dit is het adres van de pc waar je op wilt spelen.

Dan verander je ANY in UDP en vul je bij translate to "9103" in, verander de tweede ANY ook in UDP en vul in het vak erna weer "9103" in. Klik op add en ga door naar de volgende stap.

[ Voor 13% gewijzigd door allure op 11-12-2011 12:34 ]

• Malfoi
allure schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:33:
Je moet daarvoor weten voor welk ipadres je de poort open wilt hebben.
Dit is het adres van de pc waar je op wilt spelen.

Dan verander je ANY in UDP en vul je bij translate to "9103" in, verander de tweede ANY ook in UDP en vul in het vak erna weer "9103" in. Klik op add en ga door naar de volgende stap.
Maar het IP adres is toch niet hetzelfde als je poort?

Edit: dat ik hem moet omzetten naar 9103 UDP snap ik wel. Maar wat in tevullen bij ''Protocol' en 'Port range'. Hoe vind ik wat op mijn pc op dit moment van toepassing is.

[ Voor 15% gewijzigd door Malfoi op 11-12-2011 13:39 ]

www.flickr.com/malvlex

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

9103 is de poort, als er maar 1 poort is loopt de range van 9103 naar 9103.
Protocol is dus udp.

Bij de speedtouch heb je het ip adres niet nodig, wel moet je de hostnaam weten van het device (jouw pc).
Use the Device box to choose a computer to forward ports to.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 11-12-2011 13:42 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Zoals ik al zei verander je Protocol naar UDP en je hebt geen port range want je hebt maar 1 enkele poort dus deze blijft leeg en vult in het vak ernaast je poort in...

Voor de eigenschappen van je verbinding voer je "ipconfig /all" (zonder de aanhalingstekens) in op de opdrachtprompt. Deze start je door CMD in te voeren.

• Malfoi
allure schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:43:
Zoals ik al zei verander je Protocol naar UDP en je hebt geen port range want je hebt maar 1 enkele poort dus deze blijft leeg en vult in het vak ernaast je poort in...

Voor de eigenschappen van je verbinding voer je "ipconfig /all" (zonder de aanhalingstekens) in op de opdrachtprompt. Deze start je door CMD in te voeren.
Dankje, maar als ik bij port range niks invul geeft ie een error.

www.flickr.com/malvlex

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dan vul je daar 9102 en 9104 in...

Nee, dan vul je 9103 in bij alle 3 de invoervakken...

[ Voor 48% gewijzigd door allure op 11-12-2011 13:57 ]

• Malfoi
Werkt nog steeds niet helaas.

Maar (waarschijnlijk een domme vraag), ik moet mijn huidige protocol/poorten toch omzetten naar UDP 9103. Dus in de vakjes 'translate to' 9103 en 'triggerprotocol' UDP invullen. Maar het huidige protocol en port range zijn toch niet ook 9103 UDP?

www.flickr.com/malvlex

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 14:56
Je kan toch kijken op die site hoe het werkt bij andere spellen.
Dan kan je toch herleiden hoe je dan zelf het moet doen.

Trouwens, je kan beide methode uitkiezen om de poort regel toe te kennen.
Je moet je PC uitkiezen uit het lijstje of "user defined" pakken. Je kan dan een ip adres invullen in het
invulveld dat dan gaat verschijnen.

• Malfoi
cornfed99111 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:04:
Je kan toch kijken op die site hoe het werkt bij andere spellen.
Dan kan je toch herleiden hoe je dan zelf het moet doen.

Trouwens, je kan beide methode uitkiezen om de poort regel toe te kennen.
Je moet je PC uitkiezen uit het lijstje of "user defined" pakken. Je kan dan een ip adres invullen in het
invulveld dat dan gaat verschijnen.
Ja daar heb ik wel naar gekeken, maar hoe weet ik nou wat de waarden (dus poorten) zijn bij mijn pc. Dat is toch voor iedereen anders?

www.flickr.com/malvlex

• cornfed99111
Je zoekt een spel waarbij er maar één poort geopend wordt.
In plaats van die specifieke poorten, gebruik je dus je eigen poorten.
Klaar.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Een poort is wat anders als een ipadres...

• Malfoi
Oke moment.

Ik heb nu mijn ip-adres, zoals op de eerder aangegeven website staat, vastgezet om het zo maar even te noemen.

Nu heb ik een spel toegezen aan mijn computer, waarin ik de volgende zaken heb ingevuld:

Protocol: UDP
Range: 9103-9103
Translate to: 9103
Trigger Protocol: UDP

Dit zou nu toch moeten werken dacht ik? Tenminste, als ik jullie goed heb begrepen moest ik dit zo invullen. Echter, het werkt nog steeds niet.

Sorry voor de onhandigheid, maar ik waardeer jullie hulp erg!

www.flickr.com/malvlex

• cornfed99111
Waarom nu het trigger protocol instellen?
En heb je de firewall op je PC wel correct ingesteld?

[ Voor 40% gewijzigd door cornfed99111 op 11-12-2011 14:23 ]

• Malfoi
cornfed99111 schreef op zondag 11 december 2011 @ 14:20:
Waarom nu het trigger protocol instellen?
Omdat ik dacht dat die ingevuld moest worden. Heb het nu leeg gelaten maar ook dit werkt niet.

www.flickr.com/malvlex

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:26
Firewall op je pc ook uitgezet ?

• Malfoi
Ja.. maar nu is er geen game gehost dus kan ik niet testen.

www.flickr.com/malvlex

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Jouw router wordt niet specifiek op portforward.com ondersteund, maar misschien dat de 716WL een redelijke overeenkomst heeft.
In deze link staan de instellingen voor het spel 'Blood Bowl' (nooit van gehoord), en die maakt in ieder geval gebruik van dezelfde poort. Volg nu de handleiding stap voor stap. Bi j'create a new game' geef je dus de naam 'Anno1404' op (en niet dc++).
Dit voorbeeld spel heeft 2 poorten nodig, jij alleen de 9103, dus sla de 16962 over. Je kunt kiezen bij protocol en trigger protocol voor UDP, maar je kunt het ook gewoon op any zetten.
Belangrijkste daarna is dat je het spel nog moet koppelen aan je PC. Kies in het pull down menu links je net aangemaakte spel, in het pull down menu rechts je PC (je hebt dus geen IP nodig). Klaar voor wat de Speedtouch betreft.

Daarna moet je inderdaad kijken of je PC geen firewall heeft die poorten blokkeert. En tevens, heb je alleen de Speedtouch, of zitten er nog meer routers of modems tussen?

[ Voor 10% gewijzigd door WoC op 11-12-2011 17:56 ]

• Malfoi
WoC schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:54:
Jouw router wordt niet specifiek op portforward.com ondersteund, maar misschien dat de 716WL een redelijke overeenkomst heeft.
In deze link staan de instellingen voor het spel 'Blood Bowl' (nooit van gehoord), en die maakt in ieder geval gebruik van dezelfde poort. Volg nu de handleiding stap voor stap. Bi j'create a new game' geef je dus de naam 'Anno1404' op (en niet dc++).
Dit voorbeeld spel heeft 2 poorten nodig, jij alleen de 9103, dus sla de 16962 over. Je kunt kiezen bij protocol en trigger protocol voor UDP, maar je kunt het ook gewoon op any zetten.
Belangrijkste daarna is dat je het spel nog moet koppelen aan je PC. Kies in het pull down menu links je net aangemaakte spel, in het pull down menu rechts je PC (je hebt dus geen IP nodig). Klaar voor wat de Speedtouch betreft.

Daarna moet je inderdaad kijken of je PC geen firewall heeft die poorten blokkeert. En tevens, heb je alleen de Speedtouch, of zitten er nog meer routers of modems tussen?
Het werkte ook al na uitzetten van de firewall, dat was denk ik een van de stoorzenders. Echter, ik heb je raad opgevolgd en hij doet het nu ook gewoon.

Probleem is opgelost. Iedereen bedankt!!! _/-\o_ :)

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1