linux op 386

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:53
ik wil een linux op mn 386 met 4 mb en 100 mb hd pleuren 8-) om apache en/of mysql en/of wu-ftpd te draaien.
maar de meeste kernels hebben 16 mb :( mb nodig, en die heb ik nie

er zijn toch wel kernels die in 4 mb kunnen booten:?
maar waar :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:58
Het werkt wel. Geen swap partitie aanmaken. Gebruik Debian [www.debian.org]die kun je lekker tot ongeveer 30 mb beperken.

Bedenk wel dat apache/mysql echt niet loopt op een 386 met 8 mb. Geloof me, we hebben het geprobeerd. Een firewall met kabelmodem en IP masquerading werkt perfect.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik vrees ook dat een 386 te langzaam is voor wat jij wilt. Dan moet je toch echt wel denken aan een pentium computer met 16MB Ram op zijn MINST

Verwijderd

Euh, waarom zou een 386 te langzaam zijn voor deze functionaliteiten? Moet makkelijk gaan, mits je er wat extra geheugen in kunt proppen.
Mkay, op een 486, of een PIV zal het stukken sneller gaan, maar als je wat wilt testen en wat ervaring op wilt doen dan kun je dit makkelijk op een 386 doen!

>:)

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 17:34 schreef natas het volgende:
Euh, waarom zou een 386 te langzaam zijn voor deze functionaliteiten? Moet makkelijk gaan, mits je er wat extra geheugen in kunt proppen.
Mkay, op een 486, of een PIV zal het stukken sneller gaan, maar als je wat wilt testen en wat ervaring op wilt doen dan kun je dit makkelijk op een 386 doen!

>:)
:):):) Ja en dat geloof je zelf ook:?
Zal lekker draaien op een 386 Mysql met apache en PHP.

Overigens is er al een ander draadje door persoon geopend met bovenstaande vraag in NOS.
Zo is het nogal verwarrend

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:36

Floor-is

5.2

Dubbel/crosspost:
[topic=148356]

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.