Toon posts:

krijg testserver niet online

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Eerst en vooral, ik ben niet zo'n pro in netwerken dus indien ik domme dingen gedaan zou hebben, mijn excuses.

mijn probleem dus: ik heb WAMP op een oude pc geïnstalleerd en krijg deze niet online.

wat heb ik gebruikt:

- WAMP
-No-IP
-portforwarding

Ik heb dus wamp geinstalleerd en een html script die ik nog liggen had geupload.
dan heb ik bij de apache httpd.config de localhost "80" vervangen door "13000" (een willekeurige port)
dan bij No-ip me geregistreerd (add host....) en bij de DNS instellingen "forward port 80" en dan poort 13000 geselecteerd.

bij mijn telenet router heb ik bij portforwarding: beginpoort 13000, eindpoort 13000 TCP/UDP en portforwarding staat aan.

jammergenoeg zie ik de website niet online komen via de URL die ik gemaakt heb.

heb ik ergens iets verkeerd gedaan, of tekort?

thx voor de hulp

met vriendelijke groeten

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02 11:19

donny007

Try the Nether!

Probeer je website is te benaderen met je EXTERNE ip-adres, dus HTTP://x.x.x.x:13000.

Als dat lukt zit het probleem in de No-IP configuratie, als dat niet lukt zit het probleem in de portforwarding of de webserver.

Waarom eigenlijk de 'port 80 forward' bij no-ip, je kunt natuurlijk ook port 80 in je router forwarden en de webserver op port 80 zetten (als je provider het toestaat). Bij veel routers kun je overigens ook 80 naar 13000 forwarden (en andersom).

[ Voor 38% gewijzigd door donny007 op 11-12-2011 11:47 ]

/dev/null

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Hou er rekening mee dat elke poort anders dan 80 vereist dat de bezoeker dat poortnummer achter de link plaatst, zoals donny007 hierboven laat zien. Misschien is dat je bedoeling, misschien ook niet. Ik geef het alleen even aan omdat je misschien andere verwachtingen hebt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
wat ik heb gedaan nu:
cmyip.com komt er een ipadres op en dan ":13000" achter geplakt
webpagina is niet beschikbaar...

ik heb nu wel een foutmelding gekregen van wamp "eastan tray menu , could not execute menu item (internal error) [exeption] could not preform service action: het aangevraagde bestuuringselement is niet geldig voor deze service"

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

kan je 'm wel bereiken als je localhost:13000 intypt?

Verwijderd

Topicstarter
@beatboxx ah nee... blijkbaar niet...

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Is je server dan wel überhaupt online?

Verwijderd

Topicstarter
"WAMPSERVER- server online" staat er als je met de muis over het icoontje gaat.
en via localhost kan ik de file bekijken...

raar...

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

dus als je gewoon localhost/ intypt werkt het wel??

Verwijderd

Topicstarter
ja dan gaat het zonder probleem...
maar localhost:13000 gaat niet

Verwijderd

Misschien domme vraag, maar heb je de apache services wel herstart na het wijzigen van de poort in de httpd.config?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Dan draait ie dus nog gewoon vanaf poort 80. Als je port 80 forward zal je dan ook wel de site zien.

Verwijderd

Topicstarter
daar zit het probleem juist :S
ik kan port 80 niet forwarden want mijn ISP staat enkel portfowarding toe tussen poorten 1023 en 65536...
(telenet btw)

@sparrow89: ja dat heb ik gedaan hoor.

grtz

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Kan je niet port 8080 gebruiken? Die gaat ie als het goed is automatisch gebruiken als een ander programma op port 80 zit.

Verwijderd

Op een of andere manier heeft Apache blijkbaar niet poort 13000 geactiveerd, want de website luistert zoals je al aangeeft nog op poort 80. Probeer idd eens een andere poort (8080) zoals Beatboxx al zegt, en kijk of hij hier wel op reageert.

Verwijderd

Topicstarter
Beste(n)

portforwarding router aangepast naar 8080
no-ip veranderd naar Port 80 redirect: port: 8080
en bij WAMP ook httpd.config "servername localhost: 8080"

voel me zo'n beetje een noob. thx voor de hulp hé

wat ik wel opmerk is dat als ik via no-ip gaat. dat er op komt: kan geen verbinding maken met *mijn ip*:8080... ligt dit dan aan de portforwarding van mijn router? want daar wordt het tegengehouden....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 12:26 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat localhost niet werkt kan zijn omdat je Apache zo ingesteld hebt enkel op de virtual hosts te laten luisteren. Als je daar whatever.no-ip.com van gemaakt hebt, werkt localhost natuurlijk niet. En ook 127.0.0.1 kan je dan op je buik schrijven.

Je moet ook niet raar staan te kijken als je via whatever.no-ip.com lokaal niet op de server komt, want de router kan dat wel eens tegenhouden. Dan is het handig om dat handmatig in je hostfile op te nemen:

whatever.no-ip.com 127.0.0.1

Dus loop dat even na...

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:27:
Dat localhost niet werkt kan zijn omdat je Apache zo ingesteld hebt enkel op de virtual hosts te laten luisteren. Als je daar whatever.no-ip.com van gemaakt hebt, werkt localhost natuurlijk niet. En ook 127.0.0.1 kan je dan op je buik schrijven.

Je moet ook niet raar staan te kijken als je via whatever.no-ip.com lokaal niet op de server komt, want de router kan dat wel eens tegenhouden. Dan is het handig om dat handmatig in je hostfile op te nemen:

whatever.no-ip.com 127.0.0.1

Dus loop dat even na...
Beste,

waar moet ik dit precies ingeven in de hostfile?
(ik wil zeker niets verkeerds doen)

grtz

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

\windows\system32\drivers\etc

Daar vind je het bestand: HOSTS

Die openen in notepad/kladblok en je no-ip even onderaan tikken

Dan voorkom je dat de router hem tegenhoud, en als je de virtual host in apache hebt ingesteld op dns-naam, zal die lokaal ook werken (wat ie anders niet doet).

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Beste

lokaal werkt het nu. als ik naar mijn "whatever.noip.com" ga komt de pagina erop.
doe ik dit met een ander toestel, dan werkt het niet (wel op hetzelfde netwerk)

maar sowieso thx!!!! beste resultaat van heel de dag :D

edit: ik ben afgestapt van WAMP en heb HFS eens geprobeerd.... en het werkt via poort 8080 dus ik denk dat er iets mis gegaan is met WAMP...

nuja ik ben blij dat het werkt :D

grtz

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 16:16 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat klopt. Want die hosts-file komt voor een DNS-request. En werkt ook alleenmaar lokaal, want andere PC's hebben die regel niet in de hosts-file staan.

Daarbij is 127.0.0.1 altijd de machine zelf waar je op zit. Die regel op een andere machine toepassen gaat niet werken, omdat er geen site draait op die andere PC.

Wat je dan moet doen, is het internet IP-adres van de machine waar de WAMP op draait (10.x.x.x of 192.168.x.x) gebruiken.

Deze settings zijn dus enkel Windows en heeft weer niets met het pakket wat je gebruikt voor het serveren van websites te maken. Het heeft dus geen effect op mensen die vanaf internet op je website willen komen. Daarvoor moet je enkel de no-ip en de portforwarding goed zetten. Dat laaste kan je in vinden in het volgende topic: Het Grote Poortmappingsverhaal

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1