Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Iemand al ervaringen met dit tablet of er al mee aan het tweaken gegaan?

Afbeeldingslocatie: http://www06.cp-static.com/objects/multimedia/1348052618_1769091885_20111128_01.png

TAB411 GoTab Slimline 10" Tablet

Android 2.3 (Gingerbread)
Chipset InfoTMIC IMAPX210 ARM11 1GHz
Resistief aanraakscherm met Swipe
720 HDMI uitgang
4 GB Interne Opslagruimte
Ingebouwde Camera
MicroSD™ tot Maximaal 32 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Hoi,

Gisteren deze tab gekocht, maar volgens mij de miskoop van de maand!

Apps downloaden kan alleen via Getjar en de meeste apps die ik tot nu toe geprobeerd heb komen niet binnen. Zelfs een poulaire game als Wordfeud komt gewoon niet binnen.
Android market laat zich niet installeren op het ding, crashed iedere keer!
Dus ook via appbrain gaat het niet lukken, die werkt immers via de market.

Wat een ramp dit apparaat. Scherm werkt redelijk met een stylus en de vingernagel, maar met de vinger heel slecht. Bij het woorden typen geeft hij heel vaak de verkeerde letters, die niet eens in de buurt staan van de aangetikte letter. Dit is vooral superlastig bij het intikken van passwords voor je e-mail account ofzo.

Ik ga 'm gauw terugbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Binnenkort komt de Yarvik 450 uit met capacitief scherm. Dat probleem is dan verholpen.
Market probleem helaas niet.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
Maar de meeste goedkope tablets hebben volgens mij het probleem van het ontbreken van de google market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 23:08
Kan je die niet gewoon even downloaden van google (apk bestand) en installeren? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
HAMMAR schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:46:
Hoi,

Apps downloaden kan alleen via Getjar en de meeste apps die ik tot nu toe geprobeerd heb komen niet binnen. Zelfs een poulaire game als Wordfeud komt gewoon niet binnen.

Wat een ramp dit apparaat. Scherm werkt redelijk met een stylus en de vingernagel, maar met de vinger heel slecht. Bij het woorden typen geeft hij heel vaak de verkeerde letters, die niet eens in de buurt staan van de aangetikte letter. Dit is vooral superlastig bij het intikken van passwords voor je e-mail account ofzo.

namen ze hem terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2023
nu 149 euro bij Paradigit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
bijna overal verkopen ze hem voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Ik ben op zoek naar een tablet onder de 150 euro.
De Yarvik leek mij een goede optie. Gezien de lage prijs neem ik het minder goede resistieve scherm voor lief.
De overige specs lijken mij wel goed.

De tablet zal voornamelijk gebruikt worden om foto´s op te kijken, internetten, games spelen zoals WordFeud en Angry Birds en misschien zo nu en dan een video. Geen intensief gebruik, maar echt voor de fun.

Nu lees ik dat het installeren van apps nog wel eens problemen kan geven. Geeft dit problemen als je dit via een app market doet?
Als ik de apk bestanden download en de apps handmatig installeer zou dit toch geen problemen moeten geven.

@HAMMAR
Welke versie van Android Market heb je geprobeerd te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb het kleine broertje vast gehouden, tweedehands, net 3 maand oud - die gene had hem gekocht bij de saturn.

Waardeloos; scherm was 'duw' type, cpu was traag, helderscherm was slecht, geen echte market, echt goedkoop plastic.

Neem een Tap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
bokko! schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:20:
De Yarvik leek mij een goede optie. Gezien de lage prijs neem ik het minder goede resistieve scherm voor lief.

De tablet zal voornamelijk gebruikt worden om foto´s op te kijken, internetten, games spelen zoals WordFeud en Angry Birds en misschien zo nu en dan een video. Geen intensief gebruik, maar echt voor de fun.

Nu lees ik dat het installeren van apps nog wel eens problemen kan geven. Geeft dit problemen als je dit via een app market doet?
Als ik de apk bestanden download en de apps handmatig installeer zou dit toch geen problemen moeten geven.

@HAMMAR
Welke versie van Android Market heb je geprobeerd te installeren?
Welke niet, zo'n beetje elke versie die te vinden was.
Het probleem schijnt hem in de certificering van Google te zitten. De android versie op de yarvik tab is een telefoon versie trouwens. Google en dus de market herkennen het ding als NIET gecertificeerd apparaat en daarom draaien er weinig google (android dus) apps op. Wordfeud installeerd niet eens vanuit de Getjar market waarmee dit ding werkt.
Ik heb 'm terug gebracht naar Paradigit, kreeg m'n geld terug. De verkopers hadden niet veel te melden toen ik ze confronteerde met de tekortkomingen van dit stuk stront onder de tablets!!

Ohwja, de heren van Paradigit waren wel zo 'netjes' om 25 euro repack-kosten te rekenen omdat er ........jawel.........1 plastic zakje niet aanwezig was bij het terug brengen. Ik jkon er niet eens wat aan doen, want ik had 'm kado gedaan en kreeg 'm ook zo retour. Beetje m'n eigen schuld natuurlijk, dat wel.
Ik wilde zelfs een duurdere Archos terugkopen als ze deze terugnamen, maar nee hoor, de heren waren onvermurwbaar. Lekker klantvriendelijk!!!

Ohwja, Angrybirds is heel lastig te spelen met zo'n type scherm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

bokko! schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 15:20:
Op het moment zou ik echt wel de Hannspree Hansspad aanraden. Die is een tikkeltje duurder, maar er zijn massa's custom roms (honeycomb, ICS alpha, ...) voor, hij is snel en goed gebouwd.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gonzo79
Toch heel even met dit tablet "gespeeld".

Voor 150 euro mag je niet veel verwachten natuurlijk, maar zelf 150 euro is veel voor dit wanproduct.

Browsen gaat echt tergend traag, weinig apps die werken, van flashondersteuning mag je eigenlijk niet praten. Het scherm is volgens mij enorm krasgevoelig en da's niet echt handig met een resistief scherm.

Wat me verder nog op viel, de Wifi optie vinkt zichzelf regelmatig uit, diverse usb sticks geprobeerd, maar met geen mogelijkheid te benaderen en de microSD slot heeft ook zijn kuren. Zit er een microSD kaartje in en je zet hem in standby en dan weer aan, krijg je de melding dat de sd kaart onverwachts is verwijderd en vervolgens niet meer benaderbaar, enige oplossing is om het hem weer in standby te zetten en weer aan te zetten, soms scant ie dan weer naar media.

De Getjarmarket, tja wat zal ik hiervan zeggen.......het is een market en er zitten idd apps in.

Geen aanrader dus, zelfs niet voor "maar" 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijne
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:57
Ik heb sinds een dag of 2 deze tab, ik kan niet zeggen dat het een miskoop van de maand is.
Ja tuurlijk, het is langzamer dan een superdeluxe-topnotch tab, maar voor de prijs toch vrij rap te noemen..

Je zult er wel een beetje tijd in moeten steken om de tab te rooten, market erop te zetten en om een en ander uit te vogelen, maar daar zijn we tweakers voor, toch?

Toegegeven, er zitten wat nadelen aan de tab, speakers zijn wel errug zachtjes, de makers hadden ook wat meer tijd mogen besteden aan de software, maargoed, wil je echte snelheid, alle software erop en een goede ondersteuning? Daar betaal je dan ook weer de nodige duit voor!

Mocht er intresse voor zijn zal ik zodra ik flash nog aan het lopen krijg hier wel een soort verslag doen over het wel en wee van de Tab411 :)

--update
Wordfeud werkt gewoon, via push uit de market

[ Voor 3% gewijzigd door Mijne op 25-12-2011 02:35 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de 450 in hun bezit hebben? En de ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Heb hier nu ook een 450 ; scherm werkt best goed maar wil er dolgraag een andere rom op hebben...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAMMAR schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:46:
Hoi,

Ben het helemaal met je eens! Ik heb het tablet eergister gekocht bij de Kijkshop, waar ie dus NIET geruild mag worden... tja... nu weet ik ook wel waarom dus... Ik kan er helemaal niets mee... kan idd android market niet gebruiken omdat het apparaat niet door google is goedgekeurd. Kan wel apps downloaden via dat getjar, maar dat is, net zoals het tablet zelf, het nèt niet... de spelletjes worden te veel uitgerekt, zodat het er lelijk uitziet... Wilde het dan maar als ereader gebruiken, maar de ereaderapps die te downloaden zijn kunnen mijn sd kaart niet vinden... en dus kan ik al mijn gedownloade boeken niet eens vinden.. Kan er wel email mee lezen, maar dat kan ik op mijn telefoon ook...
Met het bijgeleverde Ol file Manager kan ik ook niet overweg. Kan niks verplaatsen van sd naar apparaat of anders om... Het geluid is waardeloos, moet een koptelefoon aansluiten wil ik kunnen verstaan wat er in het uitlegfilmpje wordt gezegd... Het laden van een internetpagina is heeeeel traag, kan ondertussen een kop koffie drinken... Apps sluiten vaak meteen af, of starten niet eens op.
Ik ben in ieder geval heel erg teleurgesteld dat ik hier mijn vvv-bonnen aan heb uitgegeven... had er ook iets leuks van kunnen halen namelijk...
Ik ben iig heel blij dat ik niet de enige ben die het een rotding vindt.
Als er iemand is die de trucjes kent om dat ding wèl een beetje te laten functioneren zodat het als een echt tablet gebruikt kan worden dan houd ik me aanbevolen voor hulp... (bijv. hoe je er toch nog een leuk spelletje op kunt zetten... ben namelijk niet van plan om hier één betaalde app op te gaan plaatsen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Zou het spul wat er voor de 210 en 211 word gemaakt op de 411 en 450 werken ?
Ik durf het nog niet goed aan om dit te proberen ; als ik m'n 450 brick kan ik er echt helemaal niks meer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.apk zijn er genoeg te vinden op internet. Installeren doe ik via dropbox. Heb zelf de 350 en die draait best veel apps zonder problemen. Je moet ook niet ipad -achtige verwachtingen hebben bij deze tabs, ze zijn 5x zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

1mobile market is in elk geval dé oplossing om vlot en goed apps op de 450 te krijgen :)
Nu nog een alternatieve rom en ik ben gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yarvik Tab 411 geroot met oneclick eerst even met een Terminal Emulator er voor zorgen dat je de USB debugger aan kan zetten. Vervolgens PC met windows 7 en oneclick rooten. Daarna heb ik de market erop gezet download nu alles ook uit de market. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers

Ik ben een leek.
Ben in het bezit van eeen yarvik 450

Is er iemand een rom aan het maken om er android 4.0 op te zetten.

mijn grootste ergenis is dat ik geen flash spelletjes kan spelen.
en dat het typen traag word weergegeven.
Pagina: 1