Toon posts:

RMA en prive data

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 04:20
Recentelijk is mijn OCZ Vertex 2 overleden. De Vertex is niet meer zichtbaar in de bios. Ook op andere pc's komt de SSD niet meer naar voren.

Ik vraag mij nu af wat jullie doen met harde schijven, of ssd's, die niet meer benaderbaar zijn, maar waar nog wel prive data op staat?

Ik had op de SSD mijn Windows installatie incl. alle programma's. Persoonlijke zaken zoals foto's en eigen video's staan er weliswaar niet op, maar wel veel van mijn inloggegevens van diverse sites onder Firefox.

Voordat we gaan roepen "zorg er dan voor dat je niet je inloggevens opslaat", gaan we even van de situatie uit dat dit wel gebeurt is, en/of er persoonlijke gegevens op de opslagmedia staan, sturen jullie die gewoon RMA?

Een sterke magneet langs de ssd halen heeft vast geen zin zeker? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon RMAen, ze gaan die dingen toch niet controleren of er nog data opstaat, als het nog gebruikt wordt worden die dingen sowieso gewiped.

Ik ben niet zo paranoïde dat ik denk dat ze er gelijk van alles mee gaan doen, die gasten hebben ook wel wat beters te doen.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 20:44

Q

Zie mijn signature

Zijn er ook OCZ vertex 2 SSD die nog wel werken?

Kans is 0 dat iemand nog bij je data kan, behalve OCZ mensen met speciale apparatuur.

Je paranoide is gerechtvaardigd, de verhalen over computer bedrijven die de foto's van 16 jarige dochters in bikini even er af kopieren zijn niet onbekend.

In dit geval, mede omdat je geen Paris Hilton heet, zou ik me niet te druk maken.

Maar je hebt de keuze om je verlies te nemen en gewoon een goede Intel Samsuing of Crucial SSD te kopen (sandforce = evil).

[Voor 69% gewijzigd door Q op 11-12-2011 09:37]

TE KOOP | Microserver Gen8 + 8GB & SSD

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
http://www.ocztechnology.com/support/warranty/
Media Sanitation for Returned SSD Products:

In order to protect your privacy and any other interests in data, all customers should delete all data prior to returning any products to OCZ. In the event that customers are unable to delete any data on products prior to returning them, OCZ will take extra steps to protect the security of the data. OCZ performs best practice media sanitation as early as possible to purge any data that still resides on the SSDs when returned.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee