koetje op computer draaien die nooit online komt?

Pagina: 1
Acties:

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Topicstarter
ik heb nu op de computer die eigenlijk altijd gebruikt word al een koetje draaien, maar ik heb boven op m'n kamer ook nog een p75@120 staan. in die computer zit alleen geen modem, en ik heb ook geen zin om netwerkje aan te leggen (ik ben lui:z). maar kan ik nou die blokjes met een floppy ofzo van deze computer naar die p75 brengen, en 'm dan lekker laten grazen? :?

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 10:28

Spooksel

Spooksel!

kan idd... je zou een client met buffers en al op een flop kunnen zetten en die dan iedere keer in die pc boven stoppen en draaien!

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Verwijderd

ja dat kan goed

je moet er alleen even op letten dat als je die buff-out op een floppy zet(en via een andere computer verstuurd) je die buff-out niet blijft gebruiken waardoor hij als maar groter wordt.
Dus als je met je floppy langs bent geweest even die originele buff-out deleten.

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
Op donderdag 22 maart 2001 12:33 schreef MiWa-r het volgende:
ja dat kan goed

je moet er alleen even op letten dat als je die buff-out op een floppy zet(en via een andere computer verstuurd) je die buff-out niet blijft gebruiken waardoor hij als maar groter wordt.
Dus als je met je floppy langs bent geweest even die originele buff-out deleten.
je bedoelt de buff-out op m'n p350 (de computer die beneden staat dus)

Verwijderd

Nee die p75@120 waar geen internet op zit en waar je dus met de diskette achteraan moet.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:27
Client gewoon op je P75 zetten, buffers kun je het beste via e-mail updaten. Daardoor weet je nl. zeker dat je niet per ongeluk je buffers van je P75 over die van de andere PC heen zet.
Dus client op je P75 zetten, mailtje sturen naar fetch@distributed.net. De buff-in die je terug krijgt op je P75 zetten mbv een floppy (liefst moven zodat je zeker weet dat je deze buffer niet op enieuw gebruikt). Na een tijdje de buff-out van je P75 weer moven naar een floppy, en beneden weer opsturen naar flush@distributed.net. Ook hier weer zorgen dat als je buff-out is opgestuurd je deze van de floppy haalt zodat je zeker weet dat het goed gaat.
Natuurlijk is het wel slim om je buff-out ff te backuppen in een andere dir op je computertje mocht er iets fout gaan met je floppy.

[removed]

Verwijderd

Als je het jezelf gemakkenlijk wilt maken dan maak je op je internet computer een 2e koe map aan met de instellingen voor de P75.
Zet hier in ook 2 batch filetjes met de volgende inhoud.

1e (fetch.bat)
dnetc -fetch
move buff-in.rc5 a:

2e (flush.bat)
move a:buff-out.rc5 c:
dnetc -flush
del buff-out.rc5

Op je P75 kun je het volgende batch filetje maken die dan alles voor je regelt.

p75 (update.bat)
dnetc -import a:buff-in.rc5
del a:buff-in.rc5
move buff-out.rc5 a:

Als je deze 3 hulp programmatjes gebruikt dan kan het bijna niet meer mis gaan.
Ik gebruik die hier ook maar dan onder DOS op een 386DX40 en een P90

Veel suc6

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:27
Zo werk ik dus ook :) Alleen copieer ik de buff-out eerst naar een andere dir voordat ik hem move naar a: Floppys zijn niet echt superbetrouwbaar ;)

[removed]

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
dus als ik 't goed begrijp is het gewoon de bedoeling dat de buff-in naar de client op de p75 gaat en de buff-out naar p350 nadat ie onder handen is genomen door de p75?

edit:

en natuurlijk zorgen dat ze elkaar dan niet overschrijven >:)

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Op donderdag 22 maart 2001 13:49 schreef redwing het volgende:
Client gewoon op je P75 zetten, buffers kun je het beste via e-mail updaten.
Ehm.. email, zonder internet en modem??? :?

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
dan moet je natuurlijk mailen vanaf de computer waar wel internet op zit :P :9 :+

• wipe-out

wipe-out

Topicstarter
ja, hij doet 't *D :D
iedereen bedankt :)

edit:

alleen is ie niet zo snel: hij stond gisteren avond al twee uur aan, en nu staat ie ook al vanaf vanmorgen 7 uur aan. Hij staat nu dus al bijna 9 uur aan, en hij is nu net op 70% van z'n eerste blokje :( :r

en 's nachts gaat ie uit, anders kan ik niet :Z met die herrie :r
Pagina: 1