Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] PHP leren

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views

Onderwerpen

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:36
Hallo beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van websites m.b.v. HTML, CSS en verschillende CMSen, graag zou ik alleen zelf een CMS of een andere PHP applicatie kunnen ontwikkelen.
Mijn vraag aan jullie is, weten jullie of er een goed programma is voor Windows (liever geen boek dus :9) waarmee je jezelf PHP aan kan leren?
Van school uit hadden wij eerst een licentie van een website waar je PHP, Java etc. kon leren, maar deze website is schijnbaar uit de lucht gehaald (volgensmij heette het Stoas, het draaide iniedergeval op Moodle).

Dus hopelijk hebben jullie tips voor mij :).

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:10

Baggeraar

Wat een gebagger..

Als je al een programmeertaal onder de knie hebt is php niet echt een hele moeilijke taal, juist gewoon wat makkelijker dan de gemiddelde pc talen..

Met php begin je natuurlijk zo: http://be2.php.net/getting_started

Een programma zoals jij het noemt om php aan te leren bestaat er volgens mij niet (of ik weet natuurlijk het bestaan ervan niet af). Maar er vallen natuurlijk een hele hoop tutorials te vinden op het internet (Klik) waar je je plan mee wel kan trekken.. iedereen is ooit zo begonnen nl.

Het leuke van php is natuurlijk dat je met een framework kan werken, het Zend framework bijvoorbeeld.

• Timons106
@Baggeraar, bedankt voor je reactie :). Ik weet inderdaad dat er tutorials zijn op internet, mijn voorkeur gaat alleen uit naar een programma die alles stap voor stap zou uit kunnen leggen :).
Maar ik ga zeker deze tutorial volgen!
En nog bedankt voor de framework tip :).

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10 09:26
Waarom geen boek? Het stap voor stap uitleggen en beginnen met de basis komt daarin juist terug. Op websites zie je meer tutorials (stap voor stap tot een specifiek resultaat komen), wat me minder nuttig lijkt als je de basis wilt leren.

Je zou ook nog kijken naar video tutorials zoals Lynda.com als je wat meer visueel wilt leren.

[ Voor 3% gewijzigd door DEiE op 10-12-2011 21:16 ]

• Timons106
DEiE schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 21:16:
Waarom geen boek? Het stap voor stap uitleggen en beginnen met de basis komt daarin juist terug. Op websites zie je meer tutorials (stap voor stap tot een specifiek resultaat komen), wat me minder nuttig lijkt als je de basis wilt leren.

Je zou ook nog kijken naar video tutorials zoals Lynda.com als je wat meer visueel wilt leren.
Daar ben ik het ook inderdaad mee eens :). Maar ik dacht misschien is er een programma die hetzelfde doet als een boek zeg maar, maar die je ook kan testen of je het kan :).
Ik heb ook al gekeken voor boeken, maar welke zou jij aanraden om mee te beginnen? Welke geeft interessante en actuele informatie?
Alvast bedankt :).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In de FAQ van Programming staat ook een stukje over boeken: Programming FAQ - PHP die al gezien? Ik betwijfel echter dat dit nog recent is, maar wellicht dat het je iig wat zoektermen geeft. :)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 10-12-2011 22:31 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb net Basiscursus PHP5 gelezen, erg handig hoewel het niveau soms ietwat laag is!

• Timons106
CptChaos schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:29:
In de FAQ van Programming staat ook een stukje over boeken: Programming FAQ - PHP die al gezien? Ik betwijfel echter dat dit nog recent is, maar wellicht dat het je iig wat zoektermen geeft. :)
Oh die had ik inderdaad nog niet gezien! Bedankt! _/-\o_

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan kan deze ook wel dicht. Sowieso heeft dit niets met Software Engineering & Architecture te maken en bovendien is de enige manier om iets goed te leren middels een cursus, al dan niet aan de hand van een boek en al dan niet met leraar/tutor. Programmeren leer je niet met "programma's voor Windows", dat leer je door dingen te doen nadat je gelezen hebt hoe ze werken.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.