Toon posts:

[vista 64] winload.exe start niet na inbouwen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonet mijn MSI GTX 560 ti ingebouwd en windows vista start niet meer op:
Winload.exe is corrupt or missing.

De aanwijzingen gevolgd via repair met de windows cd maar dat loopt me terug naar start.
Voor de uninstall van mijn oude kaart heb ik enkel de nvidia driver en physx entries geuninstalled.
Mijn os staat op een ssd die al van toen ik mijn pc kocht de bios melding gaf " no hard disk detected "

Vond een artikel over bootrec tool bij microsoft:
How to use the Bootrec.exe tool in the Windows Recovery Environment to troubleshoot and repair startup issues in Windows

Even kinderen in bed en dan met iPad en Gin Tonic het probleem te lijf gaan. Tips zijn meer dan welkom.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 11:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Vista?
Ik zou je aanraden om je files te back-uppen via een reparatie met de bootrec recovery inderdaad.
Anders even via een Linux USB, en gewoon overstappen naar Windows 7.

Het is zonde om een PC met zulke high-end hardware te gaan vertragen met Vista.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Verwijderd

Probeer "Fixboot" cmd

http://social.technet.mic...2-4e28-8ec0-a63c61495308/

http://michaelstevenstech.com/r_c_cmds.htm

Om de drivers te verwijderen gebruik Driver Sweeper.

Misschien dit fixt de probleem.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

En gelukt? of teveel gin tonic genomen en jezelf huilend op bed gestort? ;)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Nah, ging van kwaad naar erger. Had de error check optie gebruikt en als ik nu start via de vista-dvd ziet hij zelfs geen os meer om te starten.

Als ik dan kies om manueel drivers te laden dan is mijn ssd (c:/) niet te bespeuren en staan mijn data schijf als c:/ in de lijst... Kan dus niet veel fixboot doen als de schijf onzichtbaar is?

Bedacht al dat ik in mijn voorzichtigheid een kabel naar mijn ssd losgemaakt zou hebben? Dat bekijk ik vanavond. Tonic staat koud. :9

Verwijderd

Eh 8)7 heb ik gemist over je ssd, probeer de firm-ware van je ssd te updaten en meld je volledig specs.
Eventueel Marvell Storage Controller uitschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, Kan je kort zeggen hoe ik dat soort ingrepen doe als ik niet verder dan mijn bios geraak?

Mijn specs zijn:
CPU: INTEL CORE I7 920 45NM + SCYTHE MUGEN II (INFINITY) CPU COOLER
RAM: CORSAIR 6GB KIT (3X2GB) 1600MHZ DDR3 XMS TRIPLE CHANNEL SERIES
Videokaart: MSI GTX 560 Ti 1 gig
Harde schijf: OCZ 60GB VERTEX SERIES SATA II 2.5 SSD en een WD Caviar Green (1 Tb)
Voeding: ANTEC 850W TRUEPOWER QUATTRO
Moederbord is van Asus

Ga hier op IT alvast eens polsen of ze geen sata naar usb ding hebben om even te checken wat ik nog nodig heb. Heb dubbele backups van al wat me lief is en wou hem toch al eens naar Win 7 upgraden om de verwarring met mijn werk pc op te lossen.

Maar als er een short cut is dan stel ik dat liever nog even uit.

Verwijderd

Ah volgens mij gebruikt Asus, Marvell Storage Controller, schakel die uit in je BIOS (advanced option), denk ik.
Ik hoop dat het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, wat verder gepuzzeld;

* Mijn moederbord blijkt een Intel DX58SO:
"The board provides a discrete Marvell* controller to support two eSATA connectors on
the back panel...can be used for an external SATA drive"
Zie niet direct in de BIOS waar ik dat kan aansturen.
* De OCZ Vertex zit hier in de dock, niks aan de hand mee, winload.exe staat netjes op zijn plaats in /system 32.
* Mijn bios ziet de schijf ook maar als ik hem bovenaan de boot lijst zet komt hij niet verder dan een eindeloos pinkend underscore streepje. En als ik via de vista dvd start is de schijf ook niet meer te bespeuren.

Rings a bell??

Wat zou een recentere videokaart hiermee te maken kunnen hebben.
- Ik kan mijn bios eens upgraden, first time for everything.
- Kan hier nu wel de ocz firmware updaten
- Kan ook mijn oude GTX 275 er nog eens instoppen en zien waar ik dan terecht kom.

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-01 13:59
ik heb iets soortgelijks gehad met windows 7 op mijn vertex 120Gb. toen bleek de ssd in panic-mode te raken tijdens booten (rood lampje achterop de ssd gaat dan branden, naast het groene lampje dat er zit). ssd is dan klaar voor rma (of de afvalbak).
Pagina: 1