system32 beschadigd, kan pc niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• geurden
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2022
Hey sinds dat ik een nieuwe grafische kaart in me pc heb gedaan bleef hij af en toe vasthangen als ik te veel filmpjes van bv youtube opende ofzo. Vandaag bleef hij weer een keer vasthangen, normaal kon ik hem restarten en deed hij het weer.
Maar nu zegt hij bij het opstarten ' \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM beschadigd of kan niet worden gevonden'

Laat ik alvast zeggen dat ik hem zelf niet verwijderd heb:P
Ik heb naar guides gezocht op youtube en die geven aan dat ik de Windows XP cd erin moest doen en het file moet repareren met de interface die dan tevoorschijn moet komen.
Jammer genoeg komt er geen scherm tevoorschijn en geeft hij niets aan dat hij de cd gevonden heeft.
Ik heb ook geprobeerd om de pc in veilige modus op te starten maar daarbij krijg ik dezelfde windows foutmelding.

Is er een mogelijkheid om toch de pc te laten opstarten of helemaal te resetten of hem naar een oud herstelpunt terug te zetten?

Specificaties:
Besturingsysteem: Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, build2600)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+, MMX, 3DNow (2CPUs)
Geheugen 2048MB RAM
DirectX-Versie DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Moederbord: K9AGM3 -F
Op de voeding staat:
Model: sz-430 vdr
er staat ook bij Max load out: 430W +12v
Ik heb er laatste een grafische kaart ingezet:Sapphire RADEON5450 512mb ddr3

Bedankt voor jullie hulp alvast
gr Geert

[ Voor 17% gewijzigd door geurden op 10-12-2011 19:10 ]

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Even een wilde gok omdat je verder geen spec noemt van je pc. Is je voeding wel sterk genoeg?

• geurden
Dat was misschien de reden dat hij vast bleef hangen.
Maar dat kan ik nog vervangen maar hij moet nu toch ook op een bepaalde manier weer aan kunnen?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Defecte registry file is hier het probleem waarom je pc niet meer opstart. Waarom hij vast is blijven hangen in de eerste plaats durf ik niet te zeggen.

https://discord.com/invite/tweakers

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met specs noemen. Als je een te lichte of een brakke voeding hebt, dan zou ik die eerst eens vervangen. Als je HDD namelijk niet fatsoenlijk kan opspinnen, dan is de kans op corrupte data vrij groot.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Scandisk vanaf een bootable windows cd doen. Of van een originele windows cd, ga naar r, dan kom je in een dos scherm(herstel konsole of recovery console), hier kun je scandisk doen(chkdsk heet dit).

Je kan ook nog een copie terugzetten die zich in de cache bevind.

• geurden
Jan het probleem is dat hij de cd niet vind als ik bij het opstarten op r druk dan start hij gwn weer opnieuw op en gebeurt er niets:O

Ik ben er bijna zeker van dat er een nieuwe voeding in moet maar als ik die erin zet dan is het probleem niet automatisch opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door geurden op 10-12-2011 18:52 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor dat er nu een ellelange discussie ontstaat raad ik je aan om even op je edit knopje te drukken bij je topicstart en daar de systeemspecificaties op een rijtje bij te zetten want zo kunnen andere tweakers je ook helpen er mee.

• geurden
Roel1966 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:04:
Voor dat er nu een ellelange discussie ontstaat raad ik je aan om even op je edit knopje te drukken bij je topicstart en daar de systeemspecificaties op een rijtje bij te zetten want zo kunnen andere tweakers je ook helpen er mee.
Je hebt gelijk ik heb ze even erbij gezet
Ik weet bijna zeker dat ik de voeding moet upgraden maar dat fixed het probleem voor het opstarten als hetgoed is nog niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Het pad wat je daarboven aangeeft is het register. Ja, de locatie van het register :). Als die file corrupt is, is je register corrupt. Wees niet getreurd, microsoft heeft er een vrij uitgebreid artikel over. Hier dus: Het herstellen van een beschadigd register waardoor Windows XP wordt gestart

En over het opstarten vanaf een cd... Dat hoort gewoon te werken. In de bios aangeven dat je wil booten vanaf de cd drive. En uiteraard wel een fatsoenlijke (legale) windows cd gebruiken.

Mocht dat niet willen lukken, probeer eens te booten vanaf een linux live disk. Dan weet je in ieder geval of je cd speler het nog wel doet.

[ Voor 32% gewijzigd door M2M op 10-12-2011 19:22 ]

-_-

• geurden
M2M schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:18:
Het pad wat je daarboven aangeeft is het register. Ja, de locatie van het register :). Als die file corrupt is, is je register corrupt. Wees niet getreurd, microsoft heeft er een vrij uitgebreid artikel over. Hier dus: Het herstellen van een beschadigd register waardoor Windows XP wordt gestart
Dat artikel had al ik geprobeerd te gebruiken maar zoals gezegd als ik de windows xp cd erin doe en de pc opnieuw opstart dan geef hij niets aan. Er komt geen setup scherm of iets ik heb ook al r zovaak mogelijk geprobeerd zonder succes:(

• M2M

M2M

medicijnman

maak anders een linux live USB stick en copieer de files handmatig.

De files die je moet copieren staan in het microsoft artikel. En maak een backup van de oude files.

Of hang de schijf in een andere pc...

[ Voor 10% gewijzigd door M2M op 10-12-2011 19:24 ]

-_-

• geurden
M2M schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:24:
maak anders een linux live USB stick en copieer de files handmatig.

De files die je moet copieren staan in het microsoft artikel. En maak een backup van de oude files.

Of hang de schijf in een andere pc...
Kan je me even precies utileggen wat linux live usb doet en hoe het werkt? moet ik het via een andere pc doen en dan op een usb stick zetten en in de 'kapotte pc' zetten?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
geurden schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:22:
Dat artikel had al ik geprobeerd te gebruiken maar zoals gezegd als ik de windows xp cd erin doe en de pc opnieuw opstart dan geef hij niets aan. Er komt geen setup scherm of iets ik heb ook al r zovaak mogelijk geprobeerd zonder succes:(
Ik neem aan dat je eerst in je bios de bootvolgorde veranderd hebt zodat de pc vanaf cdrom op start ?

• geurden
Roel1966 schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:31:
[...]

Ik neem aan dat je eerst in je bios de bootvolgorde veranderd hebt zodat de pc vanaf cdrom op start ?
Dat heb ik nergens gelezen sorry, wat moet ik precies doen?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-02 09:43
HALLO?

OPSTARTVOLGORDE?

*zucht*

Meestal kan je met F12 je opstartvolgorde lijstje aanpassen.
Ik denk dat in geval je HDD boven je DVD/ CD speler staat. Staat ie niet in het lijstje, dan zit het niet goed aangesloten of krijgt je cd/dvd-speler geen spanning.

Daarnaast: Bekijk ook even heel goed om welk bestand het gaat. Ik niet kan in mijn glazen bol zien of het een driver aansturing van windows, lan of weet ik wat is.

De optie van Linux live cd (als je iets meer pc kennis hebt, zo niet: google :P) juich ik toe.

Succes ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• M2M

M2M

medicijnman

een linux usb stick is het linux OS op een USB stick. Je gaat naar pendrivelinux.com, download daar de universal USB installer. Zorg voor een lege stick van minimaal 1 GB. Slinger het programma aan en die zet in 10 minuten een volledig werkende linux installatie op de USB stick.

Vervolgens prop je die stick in de defecte computer en zet je in de bios (del of F1 inhouden tijdens de eerste fase van het opstarten) dat er vanaf de USB stick opgestart moet worden (meestal heet dat boot sequence). Dan wordt linux opgestart en kun je naar harte lust dingen op je windows harde schijf wijzigen.

-_-

• geurden
He verrek ik heb nou die boot dinges veranderd en nu heb ik de cd aanstaan ik ga nu even kijken of de bepaalde dingen werken.
Bedankt voor alles alvast sorry voor de frustraties ik laat even wat weten of het gelukt is;)

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-02 09:43
geurden schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:45:
He verrek ik heb nou die boot dinges veranderd en nu heb ik de cd aanstaan ik ga nu even kijken of de bepaalde dingen werken.
Bedankt voor alles alvast sorry voor de frustraties ik laat even wat weten of het gelukt is;)
En TS, is het nog een beetje gelukt? :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Pagina: 1