Verwijderd

Topicstarter
OK, dit was onder mijn eigen radar doorgevlogen omdat ik blijkbaar meer interesse heb in wat er zich in Amerika af speelt, maar hiermee moet het toch wel duidelijk worden wat de banksters aan 't doen zijn mag ik hopen:
YouTube: ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.avi

http://www.courtfool.info...new_European_dictator.htm

http://www.earth-matters....abiliteit-mechanisme-esm/

http://www.pluspost.nl/de...eitsmechanisme-esm/49760/

Is dit ESM verhaal al eens op de Frontpage gezet? Misschien heb ik het gemist? Het lijkt me best belangrijk want het lijkt me precies hetzelfde als de Federal Reserve in Amerika die daar ook boven de wet staat.

Verwijderd

Fenomenaal hoe enorm biased de bronnen in de TS zijn.
Wat jij citeert zijn propaganda en anti-globalisatie, anti-kapitalisme en algemene anti-alles bronnen. Natuurlijk is volgens het het ESM het ergst wat ons kon gebeuren. Alles wat de regering besluit is volgens eng, dus ook dit.

als je dit soort éénzijdige dwaalspoor zoekende propaganda serieus neemt is het geen wonder dat de hele wereld om je heen naar de klote gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Gast, heb je al door het verdrag gelezen? Mensen die hun kop in 't zand hebben en die bankier-elite vertrouwen, die laten het naar de kloten gaan.

Het klopt inderdaad wat er staat en als je beseft wat er in Amerika gebeurt en wat er voor het gemak NIET op het journaal te zien is, dan weet je wat hier ook kan gebeuren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 18:02 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou je in het kort uiteen kunnen zetten wat de discussie is, waarom het een 'dictatuur' zou zijn en wat de argumenten zijn? :)

Want als ik even op Wikipedia kijk zie ik bijvoorbeeld
According to this treaty, the European Stability Mechanism will be an intergovernmental organisation under public international law [...]
Waar jij stelt dat het boven de wet staat.

Ik ben benieuwd naar de argumenten :)
(Nb. ik neem geen standpunt in, maar iets poneren zonder onderbouwen is natuurlijk maar al te makkelijk).

[ Voor 64% gewijzigd door anandus op 10-12-2011 18:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:07:
Zou je in het kort uiteen kunnen zetten wat de discussie is, waarom het een 'dictatuur' zou zijn en wat de argumenten zijn? :)

Want als ik even op Wikipedia kijk zie ik bijvoorbeeld

[...]
Waar jij stelt dat het boven de wet staat.

Ik ben benieuwd naar de argumenten :)
(Nb. ik neem geen standpunt in, maar iets poneren zonder onderbouwen is natuurlijk maar al te makkelijk).
!!!!!!!!!!!!!Art. 27 De ESM heeft volledige rechtsbevoegdheid als partij in juridische procedures, maar de ESM zelf, haar eigendom, financiële middelen en activa genieten juridische immuniteit ...
!!!!!!!!!!!!!

Ik vraag me af, het ESM kan anderen aanklagen, maar zelf niet aangeklaagd worden?

!!!!!!!!!!!!!Art. 27.4 Het eigendom, de financiële middelen en de activa van het ESM zijn van onderzoek, vorderingen, onteigening, of enige andere vorm van beslaglegging door regeringen, bestuursorganen en rechters... gevrijwaard.!!!!!!!!!!!!!

Ik vraag me af, gevrijwaard voor interventies van rechtbanken? Dat zagen we zojuist ook al.

Maar ook onze regeringen, onze bestuursorganen en onze democratische wetten, zijn allemaal machteloos en rechteloos tegen het ESM? Die ESM is wel erg machtig!

!!!!!!!!!!!!!Art. 30.1 De bestuursleden, de directeuren, hun plaatsvervangers en andere personeelsleden zijn gevrijwaard voor gerechtelijke procedures met betrekking tot hun handelen en genieten onschendbaarheid aangaande hun officiële papieren en documenten.!!!!!!!!!!!!!

Ik vraag me af, wie daar werkt is dus onschendbaar? Geen verantwoording? Jegens niemand?

En onschendbare documenten, betekent dat dat we ze niet mogen beschadigen, of mogen we die niet eens inzien?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 18:20 ]

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 17:44:
Fenomenaal hoe enorm biased de bronnen in de TS zijn.
Wat jij citeert zijn propaganda en anti-globalisatie, anti-kapitalisme en algemene anti-alles bronnen. Natuurlijk is volgens het het ESM het ergst wat ons kon gebeuren. Alles wat de regering besluit is volgens eng, dus ook dit.

als je dit soort éénzijdige dwaalspoor zoekende propaganda serieus neemt is het geen wonder dat de hele wereld om je heen naar de klote gaat.
Met die insteek begon ik ook te lezen, maar als je de daadwerkelijke tekst van het vedrag ziet... dat is toch best wel eng. Een organisatie en haar werknemers/bestuur die aan niemand verantwoording hoeft af te leggen? Die volledig boven alle wetten staat? Dit ESM zu de machtigste organisatie ter wereld worden, niet gehinderd door enige vorm van democratie of verantwoording? Hmm... :?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zoijar schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 18:56:
[...]
Een organisatie en haar werknemers/bestuur die aan niemand verantwoording hoeft af te leggen? Die volledig boven alle wetten staat?
Het is toch niets nieuws dat "de EU" het heel goed regelt voor zichzelf? Riante salarissen met heel veel voordeeltjes, nauwelijks belasting betalen, etc. etc.?
Deze zelfverklaarde onschendbaarheid is gewoon de logische volgende stap. Net zoals politici in Nederland ook redelijk onschendbaar zijn voor fouten.

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:08:
[...]

Het is toch niets nieuws dat "de EU" het heel goed regelt voor zichzelf? Riante salarissen met heel veel voordeeltjes, nauwelijks belasting betalen, etc. etc.?
Deze zelfverklaarde onschendbaarheid is gewoon de logische volgende stap. Net zoals politici in Nederland ook redelijk onschendbaar zijn voor fouten.
Mensen zoals jij begrijpen het gevaar niet. De strategie van de bankier-elite is ALTIJD om totale controle over alles en iedereen te krijgen. Ze WILLEN dat landen schulden hebben zodat ze resources/controle etc. als ONDERPAND (collateral) moeten opgeven.

Hier een filmpje over de Amerikaanse situatie, die in feite hetzelfde is: de Federal Reserve heeft de macht over dat land en dat krijgen we hier nu ook. De FED creëert de crisis zelf en biedt dan de 'oplossing', zo wordt het bankiersspel gespeeld:

De broer van Ron Paul zegt hoe 't zit:
YouTube: RON PAUL conspiracy. This is why.

En ja, Alex Jones komt daar in voor, maar het wordt tijd om te zien voor iedereen waar 't heen gaat, ook in Europa.

Alan Greenspan van de Federal Reserve geeft toe dat ze BOVEN de wet staan op 7:40 :
YouTube: Greenspan Admits The Federal Reserve Is Above The Law & Answers To No One

De mensen in USA zijn 't zat hoe de FED en WallStreet criminelen het land naar de klote helpen. De mainstream media is totaal onder controle v/d bankier-elite en doet oneerlijk verslag, zoals altijd:
YouTube: CNN Wants This Video Banned (SEE WHY)

America: Freedom To Facism:
YouTube: America: Freedom to Fascism-Full Length Documentary

Hier een lange docu The Money Masters:
YouTube: The Money Masters - Full

Financieel expert Willem Middelkoop legt uit dat ook bij ons de bankiers de macht in handen hebben:
YouTube: Willem Middelkoop: 'Ons geldsysteem is monsterverbond tussen monarchen en bankiers'.

Het is ZO jammer dat mensen vaak DENKEN intelligent te zijn en alles maar gauw v/d hand doen als 'conspiricy-theory' en 'luie mensen die niet willen werken' etc etc, terwijl juist die zogenaamd intelligente mensen totaal niet beseffen hoe 't spel gespeeld wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 19:59 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En mensen zoals jij schreeuwen elke week over een nieuw 'gevaar' dat voor wereldoverheersing gaat.

Maar gelukkig is dit al eerder langs geweest, en daar werd toch gemeld dat het zwaar overdreven is door de alu hoedjes (surprise there).

mr_obb in "Eurocrisis"
Onzin. In het verdrag staat dat lidstaten niet zomaar geld, eigendommen of documenten mogen afpakken, binnenvallen, confisceren etc. (Artikel 27.4). Maar in Artikel 27.3 wordt al aangegeven dat ze expliciet geen immuniteit hebben 'for the purpose of any proceedings or by the terms of any contract, including the documentation of the funding instruments.'
Immuniteit van medewerkers:
Klopt als het gaat om de uitvoering van hun werk. De immuniteit kan op ieder moment teruggetrokken worden door a. de directeur als het gaat om de staf of b. de 'Board of Governors', bestaande uit de Ministers van Financiën van de lidstaten, als het om management gaat. (immuniteit: Artikel 30, Board of Governors: Artikel 5.1)

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Het vervelende van dit soort discussies vind ik altijd dat er tussen de goede bronnen ook zoveel conspiracy/alu-hoedjes niveau zit. Sommige dingen zijn namelijk gewoon nodig en ook best wel goed. Ik heb in dat hele verhaal "tegen de banken" nog nooit een goed betoog gehoord van wat we dan wel zouden moeten doen. Het komt altijd min of meer neer op terug naar de pre-historie. Geen leningen, geen schulden (slecht voor de innovatie/vooruitgang/economie) en geen geld meer doorlenen (ook slecht voor de economie).
furby-killer schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:55:
Maar gelukkig is dit al eerder langs geweest, en daar werd toch gemeld dat het zwaar overdreven is door de alu hoedjes (surprise there).
Ah, ok, dat geeft al een heel ander beeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:44:
Het is ZO jammer dat mensen vaak DENKEN intelligent te zijn en alles maar gauw v/d hand doen als 'conspiricy-theory' en 'luie mensen die niet willen werken' etc etc, terwijl juist die zogenaamd intelligente mensen totaal niet beseffen hoe 't spel gespeeld wordt.
Misschien beseffen die het wel prima, maar kijken ze wel naar beide kanten van het verhaal en vormen dan een mening in plaats van alles direct af te schuiven op een "geheime" groepering die achter de schermen alles regelt. Want daar komt het altijd op neer uiteindelijk. En daar geloof ik niet zo in.

[ Voor 51% gewijzigd door Zoijar op 10-12-2011 20:11 ]

Verwijderd

Ja, het is nou eenmaal een feit dat merendeel v/d bevolking blind vertrouwd op de overheid en gelooft dat zij ons beschermen tegen de Terroristen, wat in mijn optiek een fabeltje is om de macht te behouden en vrijheid/privacy van burgers nog verder te schrappen.

Allemaal leuk en aardig, maar gaan Henk & Ingrid hier aan doen? helemaal niks, want die boeven staan boven alles en de kloof tussen rijk en arm wordt steeds groter en groter.

Ik durf ook te beweren dat de huidige economische recessie kunstmatig in stand wordt gehouden om nog meer geld naar de grote graaiers te sluizen en de politiek hier vrolijk aan meedoet.

Niemand durft te zeggen "Fuck you America & European Union, we regelen het zelf wel", wat ook niet zo gek is, want dan leggen de banken dat land plat door nog meer kunstmatige economische rampscenario's.

Dat Afghanistan e.d. is ook allemaal 1 grote fabel, puur & alleen om geld te sluizen naar de bedrijven die verdienen aan oorlog.

md heeft ook "The Power of Nightmares" gezien? http://www.archive.org/details/ThePowerOfNightmaresDVD

Verwijderd

Zoijar schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 19:57:
Ik heb in dat hele verhaal "tegen de banken" nog nooit een goed betoog gehoord van wat we dan wel zouden moeten doen. Het komt altijd min of meer neer op terug naar de pre-historie. Geen leningen, geen schulden (slecht voor de innovatie/vooruitgang/economie) en geen geld meer doorlenen (ook slecht voor de economie).
Check Tegenlicht: Allah, vrouwen en de bank

Bij Halal Bankieren mag er geen rente worden geheven; http://www.leerwiki.nl/Re...licht:_Halal_bankieren%3F
Riba staat voor (woeker)rente. De sharia verbiedt handel met rente; het is niet mogelijk om geld te lenen of uit te lenen tegen rente. Het verbod op renteheffing komt voort uit het idee dat goederen niet zomaar uit niets mogen bestaan: geld is slechts een instrument en mag niet uit zichzelf waarde hebben. Ze worden ook woekerpraktijken vermeden. Het mag namelijk niet zo zijn dat een schuldenlast, door rente, zo hoog wordt dat mensen niet meer uit hun schulden komen.
Van een niet-rente systeem moeten de Westerse bankiers natuurlijk niks hebben, dus verklaren ze via de corrupte Amerikaanse overheid de oorlog aan alles-Moslim om te voorkomen dat dat systeem overwaait naar de Westerse wereld.

Vast en zeker dat mensen die geloven dat 9/11 en 7/7 een echte terroristen actie was, ipv een covert-ops operatie v/d Amerikaanse en Britse overheid, mij voor gek uitmaken. Maar de tijd zal het leren.

Die mensen mogen ook even kijken naar Ripple Effect 9/11 en Ripple Effect 7/7 voordat ze een mening vormen.

Het is theoretisch onmogelijk dat staal smelt/instort door kerosine; http://wetenschap.infonu....win-towers-ingestort.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2011 20:40 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Hypocriet systeem...
But here’s the catch: most Muslim scholars agree that there is no minimum time interval for the bank to own the property before selling it to you at the markup. According to Timur Kuran, the typical interval is “under a millisecond.” The bank transfers ownership of the asset to its client right away. The client still pays a fixed markup at a later date, a payment that is usually secured by some sort of collateral or by other forms of contractual coercion. Thus, in practice, murabaha is a normal loan.

Since murabaha must be asset-based, however, it can’t help a small businessman who needs a working-capital loan, for example, to provide cash on hand to meet payroll or other expenses. To get such capital from an Islamic financial institution, an entrepreneur would have to sell the bank an equity interest in his business. This is far riskier for the bank and thus much harder to obtain.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Uiteraard zitten de Europese banken niet de wachten op Halal bankieren, hoe dat ooit bedoelt was kan je geen cent winst mee maken als je geld uitleent. Kan je wel zeggen dat evil banken alleen maar winst willen maken, maar uiteindelijk zijn het geen liefdadigheids instellingen, ze moeten hun kosten ook ergens mee betalen, en ze willen meestal er ook nog wel wat aan overhouden.

Maar het moderne Halal bankieren is gewoon ronduit debiel en zoals de voorgaande poster laat zien, het oplichten van Allah (serieus je denkt toch niet dat je met boekhoudkundige trucjes een god voor de gek kan houden?).
Het is theoretisch onmogelijk dat staal smelt/instort door kerosine; http://wetenschap.infonu....win-towers-ingestort.html
D'r fikte nog wel wat meer, herinner je dat koffiezet apparaat op de TU delft? Heeft ook een gebouw laten instorten, en alleen maar met een brand.

Maar even zonder gekheid, dit laat wel zien wat voor een mensen hier zo moeilijk over doen (begrijp me niet verkeerd, je moet kritisch richting de overheid zijn, maar er is een verschil tussen kritisch en paranoide). En laat ik dan dit specifieke alu hoedjes gedoe counteren met: http://xkcd.com/966/

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

deze gaat even op slot, morgen besluit ik wat ik er definitief mee ga doen...

Mijn definitieve besluit is: het topic blijft dicht.

[ Voor 29% gewijzigd door Mx. Alba op 11-12-2011 13:51 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.