[video] Lage kwaliteit brede videopagina te laag

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Als je op een /video pagina de video bekijkt is de non-HD versie veel te slechte kwaliteit om prettig te bekijken. De randen van objecten/gezichten etc. worden te blokkerig en is niet prettig kijken. Zelfs de HD versie heeft hetzelfde effect omdat deze weer een te hoge kwaliteit heeft die eigenlijk voor full screen only is.

In beide gevallen gaat de scaling volgens mij fout en mist er iets van edge-smoothing bij het omzetten van de video's voor verschillende formaten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

crisp

Devver

Pixelated

LD is 640x360 en wordt op de betreffende pagina inderdaad geupscaled naar 840x473. Dat is sowieso een niet heel erg lekkere ratio, dus ik kan me voorstellen dat dat een negatief effect op de kwaliteit heeft.

Ik weet niet of dat formaat in de nieuwe layout nog aangepast gaat worden. Nog meer verschillende formaten zitten we echter ook niet op te wachten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
a la youtube een 360, 480 en 720p formaat genereren? Zijn ook redelijk standaard maten als het gaat om online te downloaden video-afmetingen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hoe is dat een oplossing dan? 480p is bij 16:9 853 pixels breed en past dus niet :P Misschien iets voor de nieuwe layout, maar niet voor de huidige...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:26:
Hoe is dat een oplossing dan? 480p is bij 16:9 853 pixels breed en past dus niet :P Misschien iets voor de nieuwe layout, maar niet voor de huidige...
Nieuwe layout gaat breder worden als ik deze reactie goed begrijp?

Wanneer gaat de [video]-tag ook de youtube opties begrijpen, zoals de tijd waarop ie moet beginnen? Dat maakt het overigens wel een stuk makkelijker.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 10-12-2011 23:30 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rakkerzero schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:28:
[...]

Nieuwe layout gaat breder worden als ik deze reactie goed begrijp?
Ik heb nog geen design gezien voor de video-pagina dus dat kan ik niet zeggen...
Wanneer gaat de [video]-tag ook de youtube opties begrijpen, zoals de tijd waarop ie moet beginnen? Dat maakt het overigens wel een stuk makkelijker.
Dat is wel heel erg offtopic hier, en volgens mij zag jij hier zelf ook niet zoveel heil in? ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 00:34

Zeror

Ik Henk 'm!

crisp schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 23:40:
Dat is wel heel erg offtopic hier, en volgens mij zag jij hier zelf ook niet zoveel heil in? ;)
Twee jaar geleden niet, nee. Maar youtube wordt steeds vaker gebruikt tegenwoordig en nu zie ik er wel iets in. Een optie extra zou geen kwaad kennen, denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 11-12-2011 00:01 . Reden: pffff.... Oude posts die je achtervolgen :+ ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rakkerzero schreef op zondag 11 december 2011 @ 00:00:
[...]
Twee jaar geleden niet, nee. Maar youtube wordt steeds vaker gebruikt tegenwoordig en nu zie ik er wel iets in. Een optie extra zou geen kwaad kennen, denk ik.
Dan mag je dat in dat topic onderbouwen ;) Mijn standpunt blijft echter: buiten het feit dat het niet triviaal in te bouwen is betwijfel ik of een dergelijke optie veel gebruikt zal worden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd in "[video] Wisselen kwaliteit tijdens spelen => artifacts"

Nieuwe flash-versie blijkt al veel beter resultaat op te leveren bij een rescaled video. Dit is dus niet echt een issue :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.