Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb gisteren een Packard Bell Easynote (voor de volledigheid: een Easynote C3253) gekregen.
Het zou een oud beestje zijn, niet vooruit te branden, noem maar op.

Ik heb hem gestart, er zit een draak van een Norton op, en inderdaad, de berg virussen doet 'm ook geen goed. Even alles kaal laten opstarten, Ubuntu geprobeerd, dingetje loopt als een trein.

Omdat mijn ouders nog wel een laptopje wilden om zo nu en dan op te internetten, dacht ik: richt ik hem daarvoor in. Daarvoor wil ik Windows XP opnieuw installeren. Onderop de laptop zit netjes een sticker met 'Windows XP NEC' en de sleutel. Ik heb daarop een installatieCD opgehaald, Windows XP Home OEM.

Ik ben even benieuwd of die installatie zal gaan lukken, en of de key geaccepteerd gaat worden. Op de sticker staat namelijk specifiek 'Windows XP NEC'. Het zou me nogal zuur zijn als ik daarvoor een speciale XP Home NEC-editie moet gaan vinden, en daar pas achter kom als het beestje z'n oude installatie al gewist heeft.

Een vriend raadde mij aan om de recoverypartitie te activeren en vanaf daar een schone install te doen. Die recoverypartitie is er, en volgens mij kan ik ook weer een - helaas PB Branded - Windows terugzetten. Volgens hem kon ik in de installatie al die branding-rommel uitzetten, maar volgens mij kan dat niet - krijg je het er gewoon allemaal geïnstalleerd bij. Is that true? En hoe kom ik in die Recoverymode, en heb ik daar ook nog een Windows XP-CD los bij nodig? Want dan kom ik weer met die XP OEM-cd aan... die misschien dan niet geaccepteerd gaat worden.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd, en wat kan ik verwachten?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Er heeft vast wel iemand een idee of het gaat lukken! *schop*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 15:10

houthakker

Poehé

F11 indrukken bij het opstarten (packard bell logo), zou de recovery procedure moeten starten.

m.b.t. tot NEC license; volgens mij kun je daar gewoon een normale versie van XP voor gebruiken, die moet zien of er een vendor license geinstalleerd kan worden dacht ik.

zie: ftp://ftp.download.packar.../Documents/6907170201.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door houthakker op 12-12-2011 09:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik zou zeggen verwijder die (bagger) recover partititie en installeer XP opnieuw zonder een tweede partitie. Deze zijn over het algemeen overbodig en nemen onnodig veel ruimte in. Met betrekking op jouw vraag over de key, dan zou ik deze url even nalezen:

http://www.technibble.com...-or-license-key-you-have/

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:11

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

* BadpunK wijst daarnaast ook nog naar deze url: http://social.microsoft.c...7-45ef-8163-0f943d5d0f26/ m.b.t. activatie

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Mijn ervaring is dat als je een willekeurige OEM cd pakt (ik had een Medion bij een Dell gebruikt) en je installeert met de code onderop het apparaat er niets aan de hand is. Let wel, dit was een OEM cd.
Pagina: 1