Sapphire 5770 Vapor-X HDMI probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn nieuwe plasmascherm binnen, de Panasonic TX-P42G30. Deze wil ik via HDMI aansluiten op mijn PC. De plasma moet het tweede scherm worden. Via DVI heb ik gewoon mijn monitor aangesloten.

Gegevens:
Windows 7 32 bit
ATI Radeon 5770 Vapor-X
AMD Catalyst Control Center 11.11 (laatste versie)

Het probleem:
Wanneer ik de HDMI kabel in de videokaart steek, valt het beeld op mijn gewone monitor (via DVI) weg. Of het enige wat nog zichtbaar is, is mijn bureaubladachtergrond. Geen Startbalk, geopende programma's, pictogrammen enz meer. Wanneer ik de HDMI kabel eruit trek, wordt het beeld weer goed.
Catalyst Control Center heeft (alleen?!) de mogelijkheid tot automatische detectie van aangesloten schermen. Maar dan moet de kabel wel aangesloten zijn. En als ik dat doe, kan ik niet meer op de knop automatische detectie drukken!

De videokaart zou in staat moeten zijn om 3 schermen tegelijkertijd aan te sturen.
Wie kan mij verder helpen? Mis ik misschien een optie in CCC om eerst duidelijk te maken dat ik HDMI naast DVI wil gebruiken en dat ik daarna pas de HDMI kabel daadwerkelijk kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik dat doe, kan ik niet meer op de knop automatische detectie drukken!

En dat doe je dus op 1 van de andere schermen.Je kan uitbreiden,dupliceren en/of alleen op 1 bepaald scherm.
Je sluit dus i.d.d alle schermen aan ,1 daarvan zal alleen het burueaublad laten zien ,i.d.d zoals jij beschrijft en op de andere, dan kan 1 of 2 zijn,bedien je alle schermen.
Dat kan je dan weer veranderen,maar na afloop wel weer instellen wat je hoofd scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Maar helaas kom ik nog niet zo ver. Op de Panasonic verschijnt geen beeld. Hij schakelt wel automatisch naar HDMI 1, waar ik de kabel heb ingeplugd. Ik heb de gebruiksaanwijzing bij de TV doorgespit. Maar volgens mij is dat gedeelte simpel: als je iets via HDMI aansluit dan moet het gewoon beeld opleveren. Geen gedoe met resoluties. Mijn gewone bureaublad (voor op monitor) is trouwens al 1920 x 1080. Dat is ook precies wat ik op de Panasonic zou willen zien.

Wat er dus gebeurt: pc staat aan, goed beeld op monitor. Nu sluit ik de HDMI kabel aan, en kan ik niks meer via de monitor en verschijnt er ook niks op het tweede scherm.

Omdat de Panasonic wel automatisch overschakelt naar het HDMI 1 kanaal, vermoed ik dat de PC wel iets doorstuurt. Maar het gaat dus nog niet helemaal goed.

Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden, topic kan op slot

Blijkbaar doet de HDMI 1 poort van de tv het niet goed. Bij HDMI 2 gebeurt precies wat qwerty1971 zegt. Bedankt voor je hulp. Nu werkt alles prima.